کد خبر : 1843218 | 20 شهریور 1401 ساعت 14:52 | 26.2K بازدید | 10 دیدگاه

وقتی پیش‌بینی‌ها به حقیقت نپیوست؛

رامین و دانیال؛ دو خط موازی که به هم نمی‌رسند!

رامین رضائیان و دانیال اسماعیلی‌فر به مانند دو خط موازی در فوتبال ایران هستند که انگار قرار نیست جایی با هم تلاقی داشته باشند.

رامین و دانیال؛ دو خط موازی که به هم نمی‌رسند!

به گزارش "ورزش سه"، اسماعیلی‌فر پس از پایان حضور هشت ساله کی‌روش توانسته بود طی دوران کوتاه مدت ویلموتس خودش را به عنوان یکی از بازیکنان حاضر در اردوهای تیم ملی مطرح کند و رفته رفته در حال گرفتن جای رامین رضائیان بود که با حضور سرمربی بلژیکی نامش به صورت پراکنده در فهرست قرار می‌گرفت؛ ولی با حضور دراگان اسکوچیچ همه چیز دگرگون شد.
اسماعیلی‌فر پس از پایان دوران سربازی در تراکتور تازه به ذوب‌آهن بازگشته بود و مطابق انتظار مانند مهدی مهدی پور و احسان پهلوان راه جدایی را در پیش گرفت و به سپاهان پیوست. او امیدوار بود پس از این انتقال تکرار نامش در فهرست تیم ملی به امری دائمی بدل شود اما اتفاقات عجیبی در راه بودند. در واقع با حضور اسکوچیچ ابهام اصلی تیم ملی به انتخاب دفاع راست تبدیل شد؛ جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم ولی با انتخاب این مربی کروات روی نام رامین رضائیان مدافع راست تیم ملی در جام جهانی روسیه قلمی دائمی کشیده شد که درباره دلیل آن نیز گمانه‌زنی‌های زیادی ایجاد شد و در ادامه دراگان نشان داد به توانایی‌های دانیال هم اعتقادی ندارد. این همان جایی است که پاشنه آشیل تیم ملی در مصاف با کره جنوبی شد و تبعات جبران‌ناپذیری نیز برای اسکوچیچ به همراه داشت؛ چرا که او در روز محرومیت صادق محرمی بازیکن مورد علاقه‌اش، شجاع خلیل‌زاده را در پست دفاع راست به کار گرفته بود و با مصدومیت این بازیکن و خروج اجباری‌اش در شرایطی که دانیال را هم به کره جنوبی برده بود، عارف غلامی تازه از کمند مصدومیت رباط صلیبی رها شده را به زمین فرستاد و این بازیکن هم روز پراشتباهی را پشت سر گذاشت و درنهایت تمام تصمیمات اسکوچیچ منجر به باخت دو بر صفر در سئول  و روانه شدن هجمه انتقادات به او شد.

1738755
اولین فصل حضور دانیال اسماعیلی فر در سپاهان با درخشش این بازیکن همراه بود و او در روزهایی که شاگردان محرم نویدکیا روی فرم بودند و سایه به سایه پرسپولیس برای کسب قهرمانی لیگ بیستم حرکت می‌کردند، توانسته بود خودش را به عنوان بهترین دفاع راست لیگ برتر مطرح کند و سرانجام هم اسکوچیچ قانع شد که او را در کنار صادق محرمی و رقیبان دیگر به اردوی مهم تیم ملی در کیش و سپس بحرین ببرد، ولی چه کسی بود که نداند این مربی کروات اعتقادی به توانایی‌های دانیال اسماعیلی فر ندارد و به همین دلیل هم بود که در دیدار مقابل کره جنوبی هم از این بازیکن استفاده نکرد. در سوی دیگر رامین رضائیان هم در قطر شرایط خوبی داشت ولی با حضور اسکوچیچ دیگر قید رویای بازگشت دوباره به فهرست تیم ملی را زده بود.
در لیگ بیست و یکم شرایط برای سپاهان خوب پیش نرفت تا وضعیت دانیال هم با وجود آمادگی بالایی که در بازی‌ها داشت ایده‌آل نباشد. او دیگر به تیم ملی دعوت نشد و افکار عمومی هم این خواسته را طلب نمی کرد، ولی در همین حین شنیده می‌شد که از سوی اسکوچیچ به دانیال اسماعیلی‌فر توصیه شده برای رسیدن به فهرست تیم ملی و تطبیق بیشتر با شرایط تیم به پرسپولیس برود؛ اتفاقی که البته با دو سال تاخیر رخ داد و یحیی گل‌محمدی که در میانه‌های لیگ بیست و یکم توانسته بود رضایت اسماعیلی‌فر را برای جدایی پس از پایان قرارداد جلب کند، این بازیکن را در اختیار گرفت. حالا هم پس از شش هفته و شروع نگران کننده‌ای که سرخپوشان داشتند، دانیال سه مرتبه با پاس‌هایش بازیکنان هم تیمی را در موقعیت گلزنی قرار داده تا یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس لقب بگیرد.
از طرفی همزمان با این فرود دانیال، رامین به ترکیب پرسپولیس بازگشته بود و خرید دانیال اسماعیلی‌فر که تقریبا از میانه‌های فصل گذشته قطعی شده بود، سبب شد تا گل‌محمدی از نام رامین رضائیان گذر کند و این مدافع علی رغم میلی باطنی اش به سپاهان پیوست. این جابجایی میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس که رقابت دیرینه‌ای با هم دارند، سبب شده تا هر هفته عملکرد رضائیان و اسماعیلی‌فر با هم مقایسه شود.
صبح امروز فهرست جدید تیم ملی انتشار یافت و مثل اردوهای قبلی نامی از دانیال اسماعیلی‌فر دیده نشد؛ بازیکنی که شاید یکی از دلایل پیوستنش به پرسپولیس و جدایی از سپاهان قرار گرفتن در فهرست تیم ملی و رسیدن به جام جهانی بود، ولی حالا پس از دوران اسکوچیچ، کارلوس کی‌روش هم نام این بازیکن را در فهرست تیم ملی قرار نداده تا شاید رویای حضور در جام جهانی در روزهایی که دانیال شرایط بسیار خوبی از نظر فنی در لیگ از خود نشان می‌دهد تمام شده باشد.

1738814
اما برای رامین رضائیان ورق برگشته؛ مطابق انتظار کی روش نام این بازیکن را که در جام جهانی سه حضور ثابت مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال داشت را در ترکیب قرار داده و حالا به جرات می‌توان گفت مدافع راست این روزهای سپاهان خوشحال‌ترین و خوشبخت‌ترین بازیکن فوتبال ایران به شمار می‌رود.

داستان رامین رضائیان و دانیال اسماعیلی‌‍فر طی سه چهار سال اخیر فراز و فرود زیادی داشته که حالا شاید این بیت بتواند حال این روزهای این دو را تا حدی توصیف کند؛ جایی که می‌توان مصرع اول آن را زبان حال رضائیان دانست و مصرع دوم آن زبان حال دانیال اسماعیلی‌فر.
گاهی گمان نمی کنی ولی خوب می شود
گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود

دیدگاه‌ها