کد خبر : 1843297 | 20 شهریور 1401 ساعت 21:55 | 60.6K بازدید | 13 دیدگاه

اعتراض به پیراهن جدید آلمان؛ مانشافت را بردارید

هواداران آلمان به یکی از جزئیات پیراهن جدید تیم ملی این کشور اعتراض دارند و خواهان تغییر آن هستند.

اعتراض به پیراهن جدید آلمان؛ مانشافت را بردارید

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته آدیداس از پیراهن جدید تیم ملی آلمان برای حضور در جام جهانی قطر رونمایی کرد. پیراهنی با طرحی جدید که ابتدا مورد پسند هواداران قرار گرفت.

اما در روزهای اخیر و بعد از موجود شدن این پیراهن‌ها در فروشگاه‌های آدیداس هوادارانی که پیراهن‌های رسمی تیم ملی‌شان را خریداری کرده‌اند از یکی از جزئیات این پیراهن راضی نیستند. علت نارضایتی آنها این است که در پشت یقه پیراهن جدید آلمان عبارت "مانشافت" گلدوزی شده است.

استفاده از نام "مانشافت" که لقب تیم ملی فوتبال آلمان است در کالاهای تجاری مرتبط با تیم ملی در گذشته هم در آلمان جنجالی شده است. عده زیادی از هواداران آلمانی استفاده از عنوان تیم ملی‌شان در کالاهای تجاری را نوعی تجاری‌سازی تیم ملی می‌دانند و با آن موافق نیستند.

1744239

نکته جالب اینجا است که آدیداس از کلمه "مانشافت" در نسخه‌ای از پیراهن‌‌ها استفاده کرده که به نسخه اصلی مشهور است و با قیمتی بیشتر (140 یورو) فروخته می‌شود. نسخه ارزان‌تر این پیراهن‌ها که نسخه هواداران نام دارد بدون استفاده از کلمه مانشافت به بازار ارائه شده است. این پیراهن‌ها به قیمت 90 یورو فروخته می‌شود.

علاوه بر کلمه مانشافت، دیگر تفاوت پیراهن‌های اصلی و پیراهن‌های هوادار استفاده از نشان اورجینال جام جهانی در گوشه پایین سمت چپ پیراهن‌های اصلی است. نشانی که طرح آن از توپ الرحله، توپ رسمی جام جهانی 2022، الهام گرفته شده است.

دیدگاه‌ها