کد خبر : 1843378 | 21 شهریور 1401 ساعت 15:22 | 594.6K بازدید | 27 دیدگاه

يك نقره و يك برنز و يك فيناليست؛ دستاورد تيم بنا

پايان روز سوم بلگراد؛ در حسرت طلا مانديم

در روز سوم مسابقات كشتى فرنگى قهرمانى جهان، ايرانى ها به يك نقره و يك برنز دست يافتند.

پايان روز سوم بلگراد؛ در حسرت طلا مانديم

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی در بلگراد صربستان برگزار شد كه ايران شانس كسب يك طلا و دو برنز در ٤ وزن دوم داشت. 
در مسابقات امروز، علاوه بر رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم، مرحله مقدماتی دو وزن پایانی یعنی 60 و 130 کیلوگرم نیز برگزار شد. در شرایطی که صربستان صدرنشین در دو وزن پایانی نماینده ای نداشت، تیم های آذربایجان و ترکیه که دو مدعی دیگر کسب عنوان قهرمانی هستند، کشتی گیران خود را روانه میدان کردند تا در غیاب روسیه بتوانند به قهرمانی جهان برسند. کشورمان نیز در رقابت های امروز دو نماینده از استان خوزستان داشت. یکی مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم که اولین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می كرد و نتوانست به نيمه نهايى برسد و دیگری امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم. کشتی گیری که سال گذشته در المپیک توکیو پنجم شد و امسال در شرایطی برای نخستین بار در رقابت های جهانی شرکت كرد که رقبا را يكى پس از ديگرى از پيش رو برداشت و راهى فينال شد.
اما در ديدارهاى پايانى ٤ وزن دوم، گرايى نقره اى شد و هادى ساروى هم يك برنز گرفت تا ايران در پايان رقابت هاى ٨ وزن يك نقره و يك برنز داشته باشد.

21 شهریور 1401 ساعت 23:42

* در آخرین مسابقه امشب و در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، آرتور الکسانیان ارمنستانی با نتیجه ۵ بر ۱ کریل میلوف بلغارستانی را شکست داد تا برای چهارمین بار قهرمان جهان شود.

21 شهریور 1401 ساعت 23:27

* عارف نیفتولایف آذربایجانی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد نیکولاز کاخلاشویلی ایتالیایی عبور کرد و مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

21 شهریور 1401 ساعت 23:17

🥉* مدال دوم ایران نصیب ساروی شد. در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد هادی ساروی به مصاف متهان باشار ترکیه ای و قهرمان دو دوره جهان رفت که پس از اخطار کم کاری داوران به حریف، توانست او را بارانداز کند و پس از رد شدن اعتراض مربیان ترکیه، نتیجه ۴ بر صفر شد. ساروی در وقت دوم نیز دو بار پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از اینکه داوران به او اخطار کم کاری دادند، سریع از خاک بلند شد تا در نهایت با نتیجه ۶ بر ۱ به پیروزی رسیده و مدال برنز را از آن خود کند.

21 شهریور 1401 ساعت 23:01

* برهان آکبوداک ترکیه ای، در حالی که ۶ بر ۲ از جالگاسبای بردیموراتوف ازبکستانی عقب بود، توانست با نتیجه ۷ بر ۶ به پیروزی برسد و مدال نقره سال گذشته خود را به طلا تبدیل کند.

21 شهریور 1401 ساعت 22:55

* برهان آکبوداک ترکیه ای، در حالی که ۶ بر ۲ از جالگاسبای بردیموراتوف ازبکستانی عقب بود، توانست با نتیجه ۷ بر ۶ به پیروزی برسد و مدال نقره سال گذشته خود را به طلا تبدیل کند.

21 شهریور 1401 ساعت 22:38

* یاروسلاو فیلچاکوف اوکراینی با نتیجه ۳ بر ۱ گلا بولکوادزه گرجستانی را شکست داد تا به مدال برنز وزن ۸۲ کیلوگرم برسد.

21 شهریور 1401 ساعت 22:38

*  در دیدار رده بندی وزن ۸۲ کیلوگرم، تاماش لوای مجارستانی در مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی رفیق حسینوف آذربایجانی با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد تا به مدال برنز دست پیدا کند و او نیز مانند برادرش دست پر از بلگراد به خانه برگردد.

21 شهریور 1401 ساعت 21:56

🥈* اولین مدال ایران نقره ای بود. محمدرضا گرایی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم در مقابل ماته نمس از صربستان و نفر سوم سال ۲۰۱۹ جهان قرار گرفت که در ابتدای کار حریف را خاک کرد و به دلیل اینکه حریف در هنگام اجرای فن پای او را لمس کرده بود، دو امتیاز دیگر نیز دریافت کرد تا ۴ بر صفر پیش بیفتد. در وقت دوم اما بر روی کمر گیری خودش به پل رفت و دو امتیاز از دست داد و پس از آن نیز با اخطار کم کاری در خاک حریف نشست و یکبار نیز بارانداز شد تا ۵ بر ۴ شکست خورده و به مدال نقره دست پیدا کند.

21 شهریور 1401 ساعت 21:41

* دیگر مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم به حسرت جعفراف آذربایجانی رسید که موفق شد با نتیجه ۸ بر ۲ مقابل مراد فیرات از ترکیه به برتری برسد‌.

21 شهریور 1401 ساعت 21:28

* امانتور اسماعیلوف قرقیزستانی در یک کشتی دیدنی و با نتیجه ۱۷ بر ۸ مقابل جونی ختسوریانی گرجستانی به پیروزی رسید و مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم را از آن خود کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها