کد خبر : 1843523 | 22 شهریور 1401 ساعت 12:51 | 72.1K بازدید | 39 دیدگاه

فیلم ورود پیروانی به رختکن وجود خارجی نداشت

واکنش تند درویش به یزدی‌زاده: عذرخواهی کن!

صحبت از ورود افشین پیروانی به رختکن داوران با استناد به یک ویدیوی مبهم باعث شد بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان پس از سوت پایان خاتمه نیابد.

واکنش تند درویش به یزدی‌زاده: عذرخواهی کن!

به گزارش "ورزش سه"، بازی نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس یکی از بحث برانگیزترین مسابقات فصل‌های اخیر از نظر تصمیمات داوری بوده است. دو صحنه مشکوک به پنالتی برای پرسپولیس، یک صحنه مشکوک به پنالتی برای نفت و گل‌های پرسپولیس که یکی آفساید اعلام شد و دیگری که پذیرفته شد مشکوک به آفساید بود. این مسابقه همچنین یک اخراجی هم داشت که نفتی‌ها معتقد بودند داور به اشتباه به باقری کارت زرد اول را نشان داده است.

حواشی این بازی پراتفاق وقتی بیشتر شد که رضا مهاجری، سرمربی نفت مسجد سلیمان، صحبت‌هایش در کنفرانس پس از بازی را خطاب به ناظر داوری اینطور ادامه داد: "کجای فوتبال بین دو نیمه سرپرست یا مدیر تیم مقابل اجازه پیدا می‌کند به رختکن داوران برود و آنها را تحت فشار بگذارد! آقای خلیفه سلطان! شما که ادعای نظم داری و سه روز است اینجا سخت‌گیری می‌کنی چرا به آقای پیروانی اجازه دادید بین دو نیمه به رختکن برود و داور را تحت فشار بگذارد. چه کسی باید از حق نفت دفاع کند؟"

این ادعای بزرگ و عجیب درحالی مطرح شد که مدیر پرسپولیس به طور کامل آن را تکذیب کرد و سرخ‌ها نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند که پرسپولیس از داوری متضرر شده و مهاجری باید شهامت عذرخواهی داشته باشد.

حواشی پس از این بازی به دوشب بعد و برنامه فوتبال برتر هم کشیده شد. این برنامه مصاحبه‌ای از هدایت یزدی، مدیرعامل نفت مسجد سلیمان را پخش کرد که باعث شد این جنجال‌ها ادامه پیدا کند.

1744702
1744703

یکی دیگر از حواشی پیش آمده بلند بودن چمن ورزشگاه بهنام محمدی بود که گویا به درخواست ناظر کوتاه شده است؛ هدایت یزدی دراین‌باره گفت: مسجد سلیمان واقعا مظلوم است. ما نمی‌توانیم حق‌مان را بگیریم! ما به سرمربی و مدیر تیم چه احتیاجی داریم؟! باید آدم قالتاق بیاوریم! بازی با پیکان، استقلال و پرسپولیس را ببینید. ببینید چه کسی  بازی را درآورد؟ ناظر و نماینده داورهایی حضور داشتند که هنوز قوانین و مقررات را نمی‌دانند. یک یا دو روز قبل از بازی می‌آیند و دو یا سه بار بازدید می‌کنند. آقای خلیفه سلطان تمام قسمت‌ها به جز چمن را گشت! یک ساعت قبل از بازی آقای گل‌محمدی و پیروانی باید بگویند چمن بلند است؟! شما ناظر بازی نفت و پرسپولیس هستی یا در اختیار افشین پیروانی؟ آقای خلیفه سلطان بازی را با ۳ امتیاز دادی رفت! الان می‌روی و برای من گزارش می‌نویسی. گزارش می‌نویسی که این قسمت این‌طور و آن قسمت آن‌طور بود و یا بر علیه من می‌نویسی، بله! من نمی‌توانم حق تیمم را بگیرم.

1743913

یزدی افزود: من به تیمم و هواداران‌‌مان افتخار می‌کنم اما زور ما به داور، فدراسیون و عوامل نمی‌رسد. بله فوتبال برای ما نیست. هر روز یک ایراد می‌گیرند، یک روز آرزوی تیم‌های تهرانی این بود که یک بازی دوستانه در شهر اولین‌ها انجام دهند. باور کنید همین بود! تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپوليس، راه آهن، بانک ملی، پاس و وحدت آرزو داشتند یک روز یک بازی دوستانه با ما انجام دهند و ما به آن‌ها اجازه دهیم که بیایند اما الان به صورتی شده که همه چیز برای آنهاست. خوشحالم که هواداران خوبی داریم که همیشه کنارمان بودند. دست همه آنها را می‌بوسم و افتخار می‌کنم که این تیم و این هواداران را داریم.

هدایت یزدی همچنین یک ویدیو از راهروی منتهی به رختکن‌های ورزشگاه را با این ادعا که افشین پیروانی داور را اسکورت کرده است در برنامه فوتبال برتر نمایش داد که در آن ویدیو همه بازیکنان و افراد مرتبط به تیم‌ها به سمت زمین بازی می‌رفتند. زمانی که این ویدیو در برنامه فوتبال برتر به نمایش گذاشته شد، محمدحسین میثاقی با تعجب از یزدی پرسید که آیا ویدیویی که به آن استناد می‌شود که پیروانی به رختکن داوران رفته همین است؟ که یزدی با کمی مکث ادعای خود را از ورود به رختکن داوران به اسکورت داور تغییر داد.

1744704

این اتفاقات واکنش رضا درویش را نیز در پی داشت. او دراین‌باره گفت: جای تاسف دارد به همین راحتی اجازه توهین و بی‌احترامی به چهره‌های مطرح فوتبال داده می‌شود، این توهین به فرد نیست بلکه توهین به فوتبال ایران است و کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال نباید اجازه توهین به بزرگان فوتبال را بدهند. از سویی دیگر آقایان گفتند پیروانی وارد رختکن داوران شده است اما در تصاویری که نمایش داده شده پیروانی با داور چهارم حرکت می‌کند و اصلا وارد رختکن نمی‌شود، این فریب افکار عمومی است و دوستان باید جرات عذرخواهی داشته باشند.

مدیر عامل پرسپولیس همچنین در خصوص داوری و بلند بودن چمن گفت: در طول بازی اگر در همان دقیقه ۶ خطایی که روی بازیکن ما انجام شده بود به درستی پنالتی اعلام می‌شد شرایط فرق می‌کرد، این بازی اشتباهات تاثیرگذار داوری داشت اما در کل پرسپولیس متضرر شد. برخی‌ حرف‌هایی می‌زنند که بیشتر شبیه شعارهای تبلیغاتی است. تیم ما یک تیم تاکتیکی است و هر جا می‌رویم درخواست می‌کنیم که چمن بلند نباشد و این بار هم همین شرایط بود.

دیدگاه‌ها