کد خبر : 1843551 | 22 شهریور 1401 ساعت 16:07 | 118K بازدید | 28 دیدگاه

شوت‌های پرتعدادی که به گل تبدیل نشدند

استقلال و فاصله کم تا خلق عجیب‌ترین نتیجه فصل

استقلال در دیدار برابر نساجی با زدن 28 شوت به سمت دروازه میهمان، فرصت های پرتعدادی را از دست داد.

استقلال و فاصله کم تا خلق عجیب‌ترین نتیجه فصل

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک دیدار برابر نساجی، بهترین عملکرد استقلال در لیگ بیست و دوم بوده است. شاگردان ریکاردو ساپینتو در این مسابقه، موفق به خلق موقعیت های متعددی شدند و بارها و بارها دروازه حریف را تهدید کردند که البته فقط سه بار موفق به گلزنی شدند.

آبی پوشان در این نبرد دیدنی، 28 مرتبه دروازه حریف را با ضربات خود تهدید کردند که از این تعداد، پانزده مورد آن درون چارچوب بود، یک بار توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و الباقی نیز جایی در چارچوب دروازه علیرضا حقیقی نداشتند.

فرصت های استقلال به سمت دروازه نساجی با ضربه سر دقیقه نخست محبی آغاز شد و با شوت دقیقه 90+4 کوین یامگا به پایان رسید. آبی ها در نیمه اول هشت مرتبه دروازه نساجی را تهدید کردند و در نیمه دوم ضربات آنها به سمت علیرضا حقیقی، عدد بیست را نشان می دهد.

بدون در نظر گرفتن سیدحسین حسینی، از میان بازیکنانی که در زمین مسابقه حضور داشتند، 10 بازیکن با شوت های خود، شانس شان را برای گلزنی امتحان کردند که آمار عجیب و منحصربه‌فردی محسوب می شود. جعفر سلمانی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، زبیر نیک نفس و صالح حردانی تنها نفراتی هستند که به سمت دروازه نساجی شوت نزدند.

1744735

6 مورد از 28 شوتی که بازیکنان استقلال به سمت دروازه حریف زدند، خارج از محوطه جریمه بود و 22 شوت دیگر نیز از داخل باکس حریف به سمت دروازه حقیقی روانه شد که اگر درخشش سنگربان میهمان نبود، شاید نتیجه عجیبی در استادیوم آزادی رقم می خورد.

1744739
استقلال در نیمه نخست موفق به زدن 2 گل شد. از 8 اقدام آنها برای گلزنی، 25 درصد ضربات آبی ها با فتح دروازه نساجی همراه شد.

سجاد شهباززاده که از دقیقه 57 وارد زمین مسابقه شد، تلاش زیادی برای گلزنی داشت و با هفت شوت به سمت دروازه نساجی، خط دفاعی حریف را بارها و بارها اذیت کرد که از این میزان شوت، سه ضربه مهاجم کهنه کار آبی ها در چارچوب بود ولی هیچ کدام به گل ختم نشد.

1744736

رضاوند که در این مسابقه آمار فوق العاده ای را از خود به جای گذاشت، 6 بار اقدام به شوت زنی کرد که البته او در امر گلزنی ناکام بود.

استقلال با خلق این تعداد شوت، توانست رکورد بیشترین شوت زده شده به سمت دروازه یک تیم در سه دوره اخیر لیگ برتر را بشکند.

1744740
در نیمه دوم با وجود خلق 20 موقعیت گلزنی و شوت های متعدد آبی ها به سمت دروازه، تنها یک بار دروازه نساجی باز شد. این فرصت سوزی ها ممکن است در دیدارهای بعدی به ضرر تیم ساپینتو تمام شود.

همچنان رکورد بیشترین شوت در یک مسابقه لیگ برتر از زمانیکه داده های آماری گردآوری شده، در اختیار پیکان است. خودروسازان در لیگ نوزدهم و در دیدار برابر شاهین، 30 مرتبه دروازه حریف را تهدید کردند که آمار جالب توجهی محسوب می شود.

دیدگاه‌ها