کد خبر : 1843647 | 23 شهریور 1401 ساعت 10:53 | 9.1K بازدید | 4 دیدگاه

داورزنی ۱۰ سال دیگر بماند، والیبال ورزش اول ما می‌شود

سیدرضا صالحی امیری، رئیس سابق کمیته ملی المپیک معتقد است که محمدرضا داورزنی باید به کار خود در فدراسیون والیبال ادامه دهد.

داورزنی ۱۰ سال دیگر بماند، والیبال ورزش اول ما می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال دو روز پیش (دوشنبه 21  شهریور) به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی ایران برگزار شد.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک که مهمان ویژه این نشست بود، گفت: داورزنی شیخ ماست و در بین 51 رئیس فدراسیون قطعا داورزنی فاصله امتیاز بالایی دارد. والیبال امروز مدیون زحمت این جمع و مدیریت ایشان است.
دکتر سیدرضا صالحی امیری تاکید کرد: یکی از بحث‌های مستمری که من با داورزنی داشتم و امروز نیز تکرار می کنم. اگر سرمایه گذاری ویژه‌ای روی والیبال داشته باشیم، می‌توانیم جمعیت خیلی بیشتری را به سمت والیبال ببریم که به صلاح ورزش کشور است.

من از ابتدا اعتقادم این بود که اگر داورزنی مسئولیت و جایگاهش را تغییر ندهد، نه به وزارت برود و نه به کمیته ملی المپیک و حتی به فدراسیون‌های دیگری مثل فوتبال و کشتی که همه این ها به ایشان پیشنهاد شده بود، و فقط یک دهه دیگر بر روی والیبال متمرکز شود، من به شما قول می دهم جمعیتی چند میلیونی به سمت والیبال بیایند.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اجتماعی کردن والیبال امروز یک معقوله بسیار مهمی است. در رشته های دیگر نتوانستیم این کار را انجام دهیم ولی در والیبال توانستیم. والیبال استراتژی متفاوتی نسبت به دیگر رشته ها دارد. ما از والیبال در حوزه جهانی انتظار مدال نداریم به رغم این‌که این رشته الان در حال رقابت با قدرت های جهانی است.

تکرار می کنم اگر داورزنی یک دهه دیگر بماند و با همین جدیت کار کند، والیبال را می تواند به رشته اول کشور تبدیل کند و جمعیت میلیونی بیشتری به سمت این رشته ورزشی گرایش پیدا کنند. الان مردم تا سه بامداد پیگیر مسابقات تیم ملی والیبال هستند و این پتانسیل بالای والیبال را نشان می دهد. مخاطبانی هستند که از بین لیگ های اروپایی، والیبال را انتخاب می کنند که این موضوع مهمی است.

والیبال هر سال با قدرت های بزرگ دنیا رقابت می کند، این یعنی پرستیژ و غرور ملی که نه قیمت دارد و نه می شود روی آن عدد گذاشت. از این منظر به والیبال نگاه می‌کنیم نه این که چه کسی در زمین چطور عمل کرده است. تلاش کردیم کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم تا ورزش را میان مردم بیاوریم و خیلی وقت برای تصویر غرور ملی و تصویر قهرمانی انرژی و وقت گذاشتیم. شخصا به آینده ورزش کشور امیدوار هستم به آینده والیبال بیشتر امیدوارم.

دیدگاه‌ها