کد خبر : 1843679 | 23 شهریور 1401 ساعت 13:22 | 27.1K بازدید | 3 دیدگاه

کشتی فرنگی ایران نه روح داشت، نه بدن!

مفسر صاحب نام از ناکامی تیم فرنگی می گوید

صدرالدین کاظمی در یادداشتی به نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2022 بلگراد واکنش نشان داد.

مفسر صاحب نام از ناکامی تیم فرنگی می گوید

به گزارش "ورزش سه"، این مفسر صاحب نام کشتی ایران در خصوص شاگردان محمد بنا که در مسابقات جهانی به عنوان بهتر از چهارمی با کسب دو نقره و یک برنز دست نیافتند، نوشت: 
تیم کشتی فرنگی ایران، نه «روح» داشت نه «بدن»، فرسوده، پژمرده، تحلیل رفته و مسخ شده بود. مثل گل های معطر و شاداب در معرض آفتاب شدید. مثل شیرهای پیر با پنجه های کند.
تیم ایران نه «فن»داشت نه تاکتیک. تک بعدی، تکراری، بدون خلاقیت و فاقد جسارت لازم بود. مثل روبات های بی احساس. مثل پروانه های زیبا در معرض توفان های هولناک.
مردان کشتی فرنگی ما در میدان جهانی صربستان ۲۰۲۲، نقشه راه و راهنمای قابلی هم نداشتند. تقریبا همه پر اشتباه بودند. تقریبا همه مبارزه های مهم را باختند. تقریبا همه آن ها در خاک امتیاز دادند. تقریبا همه آن ها از نفس و قدرت کم آوردند.
و بدین گونه و به همین دلایل محسوس، فرصتی استثنایی و تاریخی، برای قهرمانی در جهان از دست رفت و تیمی که می توانست و می باید به راحتی و با اختلاف زیاد قهرمان دنیا شود با دو مدال نقره و یک مدال برنز تا رده چهارم جهان سقوط کرد.
کشتی فرنگی ایران، چون ققنوسی سوخته، می تواند از خاکستر خود برخیزد و دوباره سرود قهرمانی بخواند، اگر علم تمرین، علم تغذیه، علم ریکاوری، علم استفاده دقیق، درست، به جا و به موقع مکمل های مجاز و استاندارد، علم رندی در مبارزه، علم کنترل و کاهش وزن و ... را همراه جوانان شایسته اش کند و عدالت، اعتماد به نفس، نقشه راه، مهندسی کشتی و آنالیز مبارزه را به خدمت بگیرد.

دیدگاه‌ها