کد خبر : 1843709 | 23 شهریور 1401 ساعت 16:40 | 89.8K بازدید | 24 دیدگاه

تیم ژاوی هنوز کار دارد

3 درس بزرگ بارسلونا از یک شکست بی‌رحمانه

بارسلونا شب گذشته علی‌رغم ارئه بازی خوب و پایاپای برابر بایرن، با دو گل شکست خورد. نمایش بارسا در آلیانز آرنا نکاتی مثبت و منفی داشت.

3 درس بزرگ بارسلونا از یک شکست بی‌رحمانه

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، بارسلونا شب گذشته در آلیانز آرنا 2-0 به بایرن مونیخ باخت تا اولین شکست فصل خود را تجربه کند. شکستی که البته بی‌رحمانه بود چرا که بارسا به خصوص در نیمه اول، تیم برتر میدان بود و می توانست برنده به رختکن برود. بارسا با این حس به خانه برگشت که بهتر از میزبان بازی کرد و مستحق باخت نبود. بارسا بر خلاف سه مصاف قبلی برابر بایرن، به خوبی توانست مبارزه کند و رقابت پایاپایی داشت. نیمه اول کاملا در اختیار بارسا بود اما در نیمه دوم بارسلونا بی نظم بود و به خصوص پس از گل اول بایرن، از لحاظ روحی افت کرد.

نکات مثبت بارسا

1745104

پرس موثر در نیمه اول: در نیمه اول بارسا به خوبی بایرن را پرس کرده بود. بازیکنان بارسا پرس را از زمین بایرن شروع می کردند و اجازه نمی دادند آنها به راحتی به یکدیگر پاس بدهند. همین باعث اشتباهات فردی زیادی در بایرن شده بود. نقش سرخیو بوسکتس و گاوی در این پرس شدید، تعیین کننده بود. این دو بارها توپ‌ربایی کردند و خط میانی بایرن را به نوعی فلج کرده بودند.

1744917

نمایش عالی پدری به عنوان کارگردان بارسا: پدری در بازی دیشب فوق العاده بود. او در همه جای زمین حضور داشت و دو بخت مسلم گلزنی هم داشت که آنها را از دست داد. یکی در نیمه اول که مانوئل نویر برگشت داد و در دومی هم توپ او به تیر برخورد کرد. او طراح حملات بارسلونا بود و به بازی تیم نظم می داد. به کمک پدری بارسا توانست بیش از هر تیمی در فصل جدید روی دروازه بایرن در آلیانز آرنا خطرساز شود.

نکات منفی بارسا

1745105

ضعف در تمام کنندگی: عجیب بود که بارسا در نیمه اول از آن همه موقعیت گل به نتیجه نرسید. روبرت لواندوفسکی که به ندرت شانس های گلزنی را از دست می دهد، سه بار می توانست دروازه تیم سابق خود را باز کند ولی موفق نشد. پدری دو موقعیت را خراب کرد، ضمن اینکه شوت‌های رافینیا در نیمه اول هم در چارچوب نبودند. در نیمه دوم، آنسو فاتی و فران تورس هم در تمام‌کنندگی بی‌دقت بودند. در لیگ قهرمانان و برابر تیمی مثل بایرن، از دست دادن آن همه شانس گلزنی، اتفاقی منفی برای بارسا بود و در نهایت تاوانش را نیز پس داد.

1745106
1744909

ضعف دفاعی: روی هر دو گل بایرن، ضعف بارسا در دفاع فردی و تیمی مشهود بود. در گل اول، هم مارک آندره تراشتگن به عنوان دروازه بان اشتباه کرد و هم مدافعان میانی بارسا که در یارگیری بی دقت بودند. لوکاس هزناندز تقریبا بدون مزاحم و با ضربه سر دروازه بارسا را باز کرد. روی گل دوم هم لروی سانه به راحتی با تراشتگن تک به تک شد. ژاوی در پایان بازی گفت باید یکی از بازیکنان به هر شکل روی سانه خطا می کرد و مانع پیشروی‌اش می شد.

1744893

افت روحی پس از گل اول بایرن: بارسا با ذهنیتی مثبت و برنده وارد زمین شد و در نیمه اول توانست برنامه‌های تاکتیکی خود را به بایرن تحمیل کند اما همه چیز پس از گل اول بایرن تغییر کرد. بارسا به شدت از لحاظ روحی افت کرد و دیگر نتوانست آن تیم هجومی و پویای نیمه اول باشد. بارسا باید این ضعف بزرگ را در بازی‌های بعدی خود در لیگ قهرمانان برطرف کند.

دیدگاه‌ها