کد خبر : 1843805 | 24 شهریور 1401 ساعت 11:19 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش بایر برابر اتلتیکو؛ پیروزی چندگانه برای سیوانه

پیروزی بایرلوکوزن برابر اتلتیکو مادرید از جنبه‌های مختلفی به سود جراردو سیوانه، سرمربی این تیم، تمام شد.

درخشش بایر برابر اتلتیکو؛ پیروزی چندگانه برای سیوانه

به گزارش "ورزش سه"، افراد زیادی از این موضوع متعجب هستند که سیوانه همچنان و پس از کسب نتایج ضعیف در ابتدای فصل 23-2022 هدایت بایرلورکوزن را برعهده دارد. 
با این حال، پیروزی 0-2 برابر اتلتیکو مادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا اهمیت بسیاری برای این تیم داشت و باعث شد که این مربی سوئیسی برای مدتی در حاشیه امنی قرار بگیرد. 
به خوبی می‌توان فشاری که روی شانه‌های او بود؛ پس از گل موسی دیابی روی یک ضدحمله فوق العاده برابر حریف اسپانیایی دید. سرمربی لورکوزن روی زانوهایش نشست و فریادی از سر درماندگی چند هفته اخیر سر داد. 
سردار آزمون هم که در کنار زمین مترصد فرصتی بود که بازی متوقف شود و او به زمین بیاید، از ته دل شروع به خندیدن کرد و بلافاصله سیوانه را در آغوش گرفت. 
این پیروزی در واقع بردی چندگانه برای سیوانه بود. فشارها علیه این مربی سوئیسی با این برد تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. 
تیم او برای به دست آوردن تمامی توپ‌ها و طی کردن هر متر از زمین جنگید و رقابت کرد، روحیه بالایش را نشان داد و ثابت کرد که همچنان با تمام وجود از این مربی حمایت می‌کند. 
در همین حال، سیوانه هم نشان داد که سیستم پر ریسک بازی او با خط دفاعی جلو کشیده که فضاهایی را در پشت سر دفاع ایجاد می‌کند هم می‌تواند در بالاترین سطوح فوتبال جواب داد و تیم او پاداش این ریسک را گرفت. 
نکته جالب اینجاست که تعداد گل‌های به ثمر رسیده توسط این تیم 2.09 گل کمتر از آمار گل‌های مورد انتظاری است که به ثبت رسانده و این یعنی آنها در جایگاه چهارم بدترین نرخ تبدیل موقعیت به گل در بوندسلیگا قرار دارند. 
عدم موفقیت باورنکردنی برابر دروازه حریف بخشی از بازی لورکوزن در این فصل بوده است و آنها در بازی با اتلتیکو هم موقعیت‌های بسیاری را از دست دادند که دو مورد از آن توپ‌هایی بود که پاتریک شیک و آدام هوژک در فاصله 10 متری دروازه خالی به تیرک زدند. 
بنابراین آیا پیروزی برابر اتلتیکو مادرید نقطه عطفی برای تغییر شرایط تیم بلند پرواز لورکوزن خواهد بود؟ سیوانه پس از بازی به DAZN گفت:« این برد انرژی تیم را آزاد می‌کند. ما می‌خواهم این انرژی را با خودمان به ماموریت بعدی ببریم.»
بازی مهم بعدی برای این مربی، دیدار با وردربرمن است. آنها حالا باید شرایطشان در بوندسلیگا را بهبود ببخشند چون اگر برابر این تیم شکست بخورند، فشارها روی سیوانه خیلی زود دوباره افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها