کد خبر : 1843846 | 24 شهریور 1401 ساعت 16:16 | 36.7K بازدید | 7 دیدگاه

بهترین شب فوتبالی دفاع راست دینامو

صادق محرمی؛ خاکریز دفاعی و تیرانداز مخفی

نمایش صادق محرمی برابر میلان رضایت‌بخش بود، به نحوی که روزنامه گاتزتا دلو اسپورت او را دومین بازیکن برتر دینامو برابر روسونری نامیده بود.

صادق محرمی؛ خاکریز دفاعی و تیرانداز مخفی

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنی که برخلاف سایر فوتبالیست ها، خیلی در فضای مجازی دیده نمی شود و با نگاهی به صفحات شخصی او می توان پی برد که این لژیونر جوان، بجز در مواردی خاص و استثنایی، فعالیت چندانی در این فضاها ندارد. او تمام تمرکز خود را روی عملکردش در درون زمین گذاشته و شاید همین مسئله، یکی از عوامل موفقیت صادق محرمی است که توانسته است در چهار فصل گذشته، بیش از 90 بازی را در قاره سبز تجربه کند.

به مانند دیدار با چلسی، در تقابل حساس برابر قهرمان ایتالیا، آن هم در استادیوم سن سیرو، آنته چاچیچ ترجیح داد تا از محرمی در پست وینگر راست استفاده کند. البته تغییر سیستم های گاه و بیگاه نماینده کرواسی به 442، 352 و حتی 4231 سبب شد تا صادق هم در بخش هجومی و هم دفاعی به کمک تیمش بیاید که البته فعالیت این بازیکن در بخش تهاجمی دینامو بیشتر بود.

1745417

با وجود حضور بیش از 61 هزار تماشاگر در جوزپه مه آتزا، اما لژیونر ایرانی بدون استرس برابر میلان به میدان رفت و توانست بسیاری از مأموریت های محوله را نیز به خوبی انجام دهد. او وظیفه داشت تا بخش هجومی دینامو را از سمت راست به راه بیندازد و حتی در امور دفاعی نیز عصای دست تیمش بود.

نقش ویژه صادق روی ضربات کرنر و ایستگاهی تیم چاچیچ بود. جایی که او به عنوان سریعترین بازیکن تیم، وظیفه جلوگیری از ضدحملات میلان را داشت و حتی در یک مورد و در دقیقه 20 رافائل لیائو روی یک حرکت تند و تیز و یک ضد حمله سریع تا درون محوطه جریمه دینامو پیش رفت که صادق محرمی با یک تکل دیدنی، توپ را به کرنر فرستاد و مانع از گلزنی میلان شد.

1745418

البته محرمی تا آستانه باز کردن دروازه میلان نیز پیش رفت ولی بدشانسی مانع از شکل گیری یک اتفاق بزرگ در سن سیرو شد. روی یک ارسال به سمت راست، بازیکن ایرانی صاحب توپ شد و با یک سر توپ دیدنی، تئو هرناندز را به کلی از روند بازی خارج کرد و سپس با پای چپ ضربه اش را به سمت دروازه میلان زد که مایک مینیان با واکنشی به موقع توپ را راهی کرنر کرد تا جدی ترین موقعیت دیناموزاگرب در این بازی (بجز گلی که به ثمر رسید) توسط محرمی پایه گذاری شود.

علاوه بر محرمی، عملکرد سایر بازیکنان دینامو نیز تا دقایق پایانی نیمه نخست قابل تحسین بود. اما در مسابقه ای که تحت تأثیر تصمیمات داوری قرار گرفته بود، نماینده کرواسی در دقیقه پایانی نیمه اول دروازه خود را باز شده دید. روی صحنه ای که ایستوان کواچ داور رومانیایی یک خطای پنالتی به سود روسونری اعلام کرد که البته هواداران دیناموزاگرب معتقد هستند اتفاق رخ داده در درون محوطه جریمه تیمشان، نمی توانسته است پنالتی باشد.

1745419
1745420

یکی از نکات جالب توجه در عملکرد محرمی، جسارت او برای دریبل زنی در طول مسابقه بود. عملکردی که پیش از این کمتر از صادق دیده بودیم ولی او تصمیم گرفت تا در دیدار حساس برابر تیم بزرگ میلان، جسارت دریبل زنی را نیز از خود به نمایش بگذارد. به نظر می رسد که محرمی پس از دیدار برابر چلسی، توانسته است آن جسارت لازم را به دست بیاورد و از صادق خجالتی و کم رویی که سراغ داریم، فاصله بگیرد.

البته این بازیکن ایرانی در دقیقه 63 و زمانیکه بازی با نتیجه 2 بر یک در جریان بود، تعویض شد که به نظر می رسد این تغییر تاکتیکی چندان به سود دینامو تمام نشد چرا که بخشی از بارهجومی تیم چاچیچ در سمت راست از دست رفت. ضمن اینکه گل سوم میلان دقیقا از سمت راست به ثمر رسید و شاید حضور محرمی می توانست در آن جناح به تیم کروات کمک کند به این دلیل که یکی از وظایف صادق، مارک کردن بازیکنان میلان برای جلوگیری از موج دوم حملات بود ولی گل سوم روسونری توسط تئو هرناندزی پایه گذاری شد که در طول بازی با بازیکن ایرانی دینامو در چالش بود.

1745421

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که محرمی همچنان از نظر بدنی و تقویت قویا جسمانی خود نیازمند تمرینات بیشتر است. چرا که او در یک صحنه با تئو هرناندز وارد چالش شد که با تنه بازیکن فرانسوی میلان، نقش بر زمین شد و ستاره سمت چپ قهرمان ایتالیا، توانست در آن دوئل برنده شود هر چند که صادق در ادامه با یک تکل بلند، مانع از شکل گیری موقعیت برای روسونری شد.

پس از تعویض محرمی، تصاویری از او روی نیمکت دینامو، توسط کارگردان تلویزیونی به نمایش درآمد که از حالت چهره این بازیکن می شد به این نتیجه رسید که او از تعویض خودش رضایت ندارد، شاید ناراحتی صادق به این دلیل بود که او تصور می کرد می تواند به تیمش کمک کند ولی این اتفاق رخ نداد.

1745422

در نهایت، محرمی با عملکرد خوبی که داشت، پس از اورشیچ زننده تک گل دینامو، بیشترین نمره را از روزنامه گاتزتا دلا اسپورت گرفته است. این روزنامه درباره عملکرد صادق نوشته است: او سخت ترین کار را در طول بازی برعهده داشت، زیرا در سمت راست باید خاکریزی به وجود می آورد که تئو هرناندز را از سرعت بیندازد. در عوض، او حمله می‌کند و دفاع می‌کند، مایک مینیان را به زحمت می اندازد و مانع از گلی می شود تقریباً لیائو آن را به ثمر رسانده بود.

1745425
روزنامه گاتزتا دلو اسپورت با تمجید از عملکرد صادق محرمی، به او نمره 6.5 داده که دومین عملکرد برتر میان بازیکنان دینامو پس از اورشیچی است که تک گل تیمش را به ثمر رساند.

دیدگاه‌ها