کد خبر : 1843899 | 24 شهریور 1401 ساعت 20:49 | 44.8K بازدید | 18 دیدگاه

بیلان بارسلونا مقابل بایرن؛ قابل توجه ژاوی

بارسلونا با اینکه در آلیانز آرنا مقابل بایرن مونیخ بار دیگر شکست خورد ولی نسبت به دو سال پیش تیمی متفاوت نشان می‌داد.

بیلان بارسلونا مقابل بایرن؛ قابل توجه ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه کاتالان اسپورت فهرستی هیجان انگیز از پنج مشاهده خوب و پنج مشاهده بد از شکست مقابل بایرن تهیه کرده که سرمربی کاتالان ژاوی با وجود فوتبال فوق العاده ای که به نمایش گذاشت نکاتی آموزنده چه از دید مثبت و چه منفی در بر داشت. بعد از شکست سه شنبه شب مقابل بایرن مونیخ، روزنامه کاتالان اسپورت فهرستی از مشاهداتی که ژاوی باید بعد از بازی انجام داده باشد، تهیه کرده است. بارسا تیمی کاملا متفاوت بود با تیمی که دو سال پیش در لیسبون با نتیجه 8-2 شکست خورد.

نکات مثبت
1. برخلاف اولین بازی فصل مقابل رایو وایکانو، این تیم بارسا بود که بدون ترس از اشتباه به زمین مونیخ رفت و همه بازیکنان شجاعت و اراده نشان دادند. واضح بود که تاریخ غم انگیز گذشته مقابل رم، لیورپول و بایرن فراموش شده است. احتمالاً تصادفی نبود که فقط تراشتگن و بوسکتس از آن زمان بازیکنان ثابت ترکیب تیم ژاوی بودند.

2. اگرچه مالکیت توپ به تنهایی باعث پیروزی در بازی ها نمی شود، اما یکی از ارکان فوتبالی ژاوی است و بنابراین باید برای سرمربی تیم خوشحال کننده باشد که می تواند در زمین خارج از خانه مانند آلیانز آرنا توپ را در اختیار داشته باشد و نظراتش را در چنین زمین سختی پیاده کند. کاتالان ها در 53درصد از زمان توپ را در اختیار داشتند و فقط 47 درصد برای ژرمن ها باقی گذاشتند.

3. در نیمه اول مارکوس آلونسو اولین بازی خود برای بارسا را در چنین شب سختی در ترکیب اصلی شروع کرد. آلونسو به همراه آندریاس کریستنسن، آرائوخو و کنده نیمه اول فوق العاده ای را به نمایش گذاشتند این ترکیب در خط دفاعی باعث شد که باواریاها علی‌رغم فشار زیاد، تا حد زیادی قادر به نفوذ در خط دفاعی نباشند، رائوخو و کریستنسن ( علیرغم اینکه بازیکن دانمارکی تازه به ترکیب اصلی وارد شده) همکاری و ترکیب خوبی را به نمایش گذاشتند و دو مدافع به طور فعال در هر دو بازی تهاجمی و دفاعی شرکت کردند.
1745548
4. پدری و گاوی نشان دادند که چرا هر دو جلوی بوسکتس به کار گرفته شدند، زیرا با وجود سن کم، هر دو بلوغ، نگاه کلی و خلاقیت در بازی سازی را نشان داده‌اند و به خصوص پدری در چند موقعیت خطرساز ظاهر شد. همکاری این دو خاطره و افکار ژاوی و اینیستا را یادآوری می کند و امید به آینده می دهد.


5. تعداد موقعیت های ایجاد شده زمانی که داور پس از 93 دقیقه سوت پایان بازی را به صدا درآورد . نتیجه 2-0 برای بایرن بود، اما کاتالان ها در طول بازی موفق شده بودند 18 موقعیت ایجاد کنند که 4 موقعیت از آنها در چهارچوب بود. در مقایسه، آنها آخرین باری که در آلیانس آرنا حضور داشتند تنها هفت موقعیت با دو موقعیت در چارچوب ایجاد کردند و با وجود اینکه در این بازی گل نزدند، بسیار مثبت است که آنها بارها از خط دفاعی بایرن گذشتند.
 

نکات منفی:
1. بارسا یک تیم جدید و جوان در حال ساخت است. با نشاندن بازیکنانی مانند پیکه و جوردی آلبا روی نیمکت، بیانگر این است که ژاوی تغییر نسل را آغاز کرده است. بازی در مونیخ به ژاوی نشان داد که بازیکنان جوانی مانند پدری، گاوی، آرائوخو و کنده لزوماً بدتر از بوسکتس باتجربه نیستند و سرمربی نیز باید متوجه مشکل بزرگی که کاپیتان تیم چندین بار در مهار مهاجمان سریع آلمانی ها داشت، شده باشد.

2. در بالاترین سطح بایرن مونیخ تنها به 4 دقیقه برای پیروزی در این بازی نیاز داشت. یک لحظه بی توجهی از مارکوس آلونسو باعث شد که لوکاس هرناندز در یک موقعیت کرنر از بازیکن اسپانیایی فرار کند و نتیجه را 1-0 کرد . تنها چهار دقیقه بعد، سانه بدون مزاحمت از بوسکتس گذشت و وارد زمین شد و نتیجه را 2-0 کرد. آنچه مسلم است ژاوی اجازه تکرار شلختگی مشابه را نخواهد داد. 

3. زدن ضربات پایانی و ایستگاهی تبدیل به پاشنه آشیل جدید کاتالان ها شده است. در خط حمله، رفتن مسی خلا بزرگی هنگام زدن ضربات آزاد در بارسا ایجاد کرده است. در دیداری که در آلیانز آره نا برگزار شد، لواندوفسکی از روی یک ضربه ایستگاهی سعی کرد گلزنی کند، اما توپ مستقیماً به دیوار برخورد کرد و این ماجرا چندین بار توسط بازیکنان دیگر تکرار شد. در عین حال، هر ضربه کرنر روی دروازه بایرن باعث عصبی شدن ژرمن ها می شد. به دلیل وجود افراد بلند قامتی مانند آرائوخو، کریستنسن، بوسکتس و لواندوفسکی. با این وجود حریف برای دومین بار در این فصل مقابل بارسا از روی یک ضربه کرنر گلزنی کرد.
17455504. رافينیا و دمبله این دو برزیلی و فرانسوی مهاجمان خطرناکی هستند اما بازی مقابل بایرن تصویری کاملا فردی از این دو بازیکن نشان داد. آنها هر دو در حرکت به داخل زمین و یافتن هم تیمی ها خوب هستند اما تعامل بین آنها کم بود و این چیزی است که مطمئناً ژاوی بیشتر روی آن کار خواهد کرد، زیرا آنها زمانی که می توانند آزادانه در زمین حرکت کنند در بهترین حالت خود هستند شما می توانید سبک بازی آنها را با سه گانه MSN در گذشته مقایسه کنید، جایی که لوئیز سوارز مهاجم مرکزی بود و مسی و نیمار هر یک نقش آزاد در کناره‌ها داشتند.
1745551
5. تیز بینی جلوی دروازه جای تعجب نیست که عدم تیزبینی جلوی دروازه مطمئنا یک مشکل بزرگ برای ژاوی بود، زیرا به طور معمول و طبق آمار لواندوفسکی در صورت داشتن 7 موقعیت بیش از یک بار گل می زند، اما در شبی مانند شب مونیخ بسیار مهم است که پدری و رافینیا، شب بدشانسی لواندوفسکی را جبران می کردند، زیرا همه بازیکنان می توانند روزی را داشته باشند که ذره ای از شانس آنها را همراهی نمی‌کند و بقیه تیم باید بتوانند با تیزبینی تمرین شده جبران کم شانسی هم تیمی ها را انجام بدهند.

ترجمه: هومن کریمی

دیدگاه‌ها