کد خبر : 1844014 | 25 شهریور 1401 ساعت 21:38 | 49.6K بازدید | 12 دیدگاه

کارت دعوت کی‌روش برای شجاع خلیل‌زاده

بررسی لیست جدید تیم ملی برای اردوی اتریش

سرمربی تیم ملی ایران اولین لیست خود را با حضور 27 بازیکن معرفی کرد که حاوی نکات جالبی است.

بررسی لیست جدید تیم ملی برای اردوی اتریش

به گزارش “ورزش سه”، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی در پایان اردوی کوتاه مدت که با حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران برگزار شد، لیست نهایی خود را برای برگزاری اردوی اتریش و دو دیدار تدارکاتی مقابل سنگال و اروگوئه مشخص کرد.

دروازه‌بان:
علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی،پیام نیازمند

کارلوس ‌کی‌روش چهار بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخوانده و ترجیح داده از جمع گلرهایی که در اردو حاضر بودند، هیچ کدام را از لیست خارج نکند. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پونفرادینا سه باشگاهی هستند که صاحب سهمیه در لیست دروازه‌بانان تیم ملی هستند.

مدافع راست؛ شیری رفت، رضاییان برگشت
رقابت جالب در سمت راست دفاعی با حضور رامین رضاییان، صادق محرمی، صالح حردانی شکل خواهد گرفت. سه بازیکنی که نظر کارلوس کی روش را برای این اردو به خود جلب کرده‌اند.  رضاییان که مدت‌ها از حضور در تیم ملی محروم بود و در دوره سرمربیگری ویلموتس و اسکوچیچ شانس دعوت به اردو را به دست نیاورده بود، اکنون با گذشت بیش از 1000روز بار دیگر با اعتماد کی‌روش در لیست قرار گرفته است. صادق محرمی نیز از دیناموزاگرب و صالح حردانی از استقلال دیگر مدافعان راست تیم ملی هستند.

سورپرایز کی‌روش؛ شجاع هم هست!
برای پست دفاعی میانی اما شاید سورپرایز بزرگ دعوت کارلوس کی‌روش از شجاع خلیل زاده بود. بازیکنی که سال‌ها در لیست سیاه سرمربی پرتغالی در دوره اول حضورش روی نیمکت محسوب می‌شد اکنون اما این شانس را به دست آورده است تا دوره همکاری جدیدی را با وی دنبال کند. حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی دیگر مدافعان میانی دعوت شده به اردو هستند.

مدافع چپ؛ رقابت از تهران و اصفهان تا یونان

برای پست مدافع چپ بازیکنانی از استقلال و سپاهان و آاک یونان در جمع ملی‌پوشان حاضر شده‌اند.  ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، امید نورافکن سه بازیکنی هستند که در این لیست حاضر شده‌اند و رقابت را تا جام جهانی نیز دنبال خواهند کرد.

هافبک‌‎‌ها؛ لژیونرها به خط شدند 
جذاب‌ترین رقابت شاید در خط میانی باشد. جایی که امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی و وحید امیری توانسته‌اند رقبا را از دور خارج کنند و جایگاه خود را در لیست کی‌روش حفظ کنند. از این جمع تنها میلاد سرلک نسبت به دوره قبلی‌ سرمربی پرتغالی به عنوان جدیدترین بازیکن اردوی تیم ملی در لیست وی، در جمع دیگر بازیکنان حضور یافته است. حذف سعید صادقی، رضا اسدی، مهدی حسینی از نکات ویژه محسوب می‌‎شود.

در خط میانی نیز بیشترین بازیکنان از جمع نفرات لژیونر هستند. تنها دو بازیکن داخلی در لیست ملی‌پوشان در پست میانی هستند که هر دو در پرسپولیس حضور دارند (وحید امیری و میلاد سرلک). ابراهیمی (الوکره قطر)، نوراللهی (الاهلی  امارات)، قدوس (برنتفورد انگلیس)، احسان حاج صفی (آاک یونان) و عزت اللهی (وایله دانمارک) نفرات لژیونر این لیست هستند که از سوی کادرفنی تیم ملی به اردوی اتریش دعوت شده‌اند.

مهاجمان: خط حمله آتشین تیم ملی
تیم ملی با بالاترین پتانسیل تهاجمی آماده حضور در اردوی اتریش خواهد شد. مهدی طارمی، سردار آزمون دو لژیونر فوتبال ایران در دو تیم پورتو پرتغال و بایر لورکوزن آلمان، به عنوان امید اول گلزنی ایران از سوی کی‌روش در اردو حاضر خواهند شد.

علی قلی زاده ستاره تکنیکی ایرانی حاضر در لیگ بلژیک و شارلوآ دیگر بازیکن دعوت شده از سوی کی‌روش است و بعد از اینکه در دوره قبلی در لحظات پایانی از لیست جام جهانی خارج شد، اینبار با بالاترین امید خود را مهیای این رقابت کرده است. علیرضا جهانبخش ستاره این روزهای فاینورد که به تازگی شاهد آتش بازی او مقابل اشتورم گراتس در لیگ اروپا بودیم نیز دیگر بازیکن تهاجمی در اردوی تیم ملی است. مهدی ترابی از پرسپولیس و کریم انصاری فرد از اومانیا قبرس دیگر نفرات حاضر در اردو هستند.

نکات ویژه:
کارلوس کی‌روش از چهار دروازه‌بان دعوت کرده است که به نظر می‌رسد از این جمع در نهایت سه گلر نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی مشخص و معرفی شود. در بازگشت نیازمند و بیرانوند به لیگ برتر ایران، اکنون تنها عابدزاده با پسوند لژیونر وارد لیست تیم ملی شده است.

مرتضی پورعلی گنجی بعد از مدت‌ها دوری از تیم ملی به واسطه مصدومیت، اکنون در بازگشت کارلوس کی‌روش بار دیگر این فرصت را از آن خود کرده است.

در شرایطی که گمانه زنی درباره دعوت از شجاع خلیل زاده زیاد بود، او بار دیگر از سوی کی‌روش به اردو دعوت شده است. پیش از این کی‌روش در آستانه جام جهانی برزیل و بعد از اتفاقاتی که در خصوص تمرد باشگاه سپاهان برای در اختیار گذاشتن بازیکنان ملی‌پوش صورت داده بود، شجاع در هیچ کدام از اردوهای تحت هدایت کی‌روش حاضر نشده بود.

مهدی شیری، عارف آقاسی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، مهدی پور، محمد کریمی، مهدی حسینی، یاسین سلمانی، خدابنده لو، رضا اسدی، محمد محبی، مهدی قایدی، سعید صادقی و مغانلو نفرات خط خورده از سوی کی‌روش در اردوی اخیر هستند.

دیدگاه‌ها