کد خبر : 1844029 | 25 شهریور 1401 ساعت 23:29 | 95.2K بازدید | 8 دیدگاه

پادشاه اسلو در بلگراد برنزی شد

شرمندگی صورت زخمی ایران روی سکوی سوم

امیرحسین زارع در رده‌بندی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل آمارور دِسی از کانادا با نتیجه 8 بر 0 به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد.

شرمندگی صورت زخمی ایران روی سکوی سوم

به گزارش "ورزش سه"، امیر حسین زارع نماینده وزن فوق سنگین تیم ملی کشتی آزاد ایران یکی از امیدهای اصلی کسب مدال طلا بود که در عین ناباوری در واپسین ثانیه‌های نیمه نهایی قافیه را به طاها آکگول کشتی‌گیر مطرح ترکیه باخت و به رده بندی رسید.

زارع سال گذشته پس از کسب مدال برنز المپیک برای قهرمانی جهان پا به مسابقات برگزار شده در اسلو گذاشت و برای تکرار این عنوان به بلگراد آمده بود اما به مدال برنز بسنده کرد.

امیرحسین زارع جوان مقابل آمارور دسی یک سر و گردن بالاتر بود و حملاتش را از همان ثانیه‌های ابتدایی آغاز کرد و با یک یورش خیلی زود حریف کانادایی را خاک کرد. نماینده 125 کیلو ایران در سه دقیقه اول یک بار دیگر از زیرگیری حریف به نفع خود استفاده کرد و او را خاک کرد.

بدلکاری‌های امیرحسین در تایم دوم هم ادامه یافت و درحالی که حریف کانادایی سعی در زیرگیری داشت زارع ایران با بدنی آماده و چابک خود را به پشت حریف می‌رساند. این اتفاق دوبار در سه دقیقه دوم رخ داد و نماینده ایران با نتیجه هشت بر صفر در دیدار رده‌بندی پیروز شد و به مدال برنز رسید.

زارع 21 ساله همراه مدال برنز این مسابقات تجربه ارزشمندی را با خود به ایران می‌آورد و شاید دیگر شاهد تکرار شکست مرحله نیمه نهایی او نباشیم.

زارع پس از کسب مدال برنز در گفت‌وگوی کوتاهش همچنان آثار غم شکست دیروز را در چهره خود داشت و از مردم ایران عذرخواهی کرد.

دیدگاه‌ها