کد خبر : 1844033 | 26 شهریور 1401 ساعت 00:28 | 142K بازدید | 9 دیدگاه

ايران بدون طلا ٥٥ امتياز گرفت

آمريكا، صدرنشين جدول امتيازى ٤ وزن اول

نمایندگان کشورمان در پایان 4 وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز کسب کردند.

آمريكا، صدرنشين جدول امتيازى ٤ وزن اول

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای رده بندی و فینال 4 وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بلگراد صربستان دقایقی پیش برگزار شد و نمایندگان کشورمان دو مدال نقره و یک برنز به دست آوردند تا کاروان کشتی کشورمان همچنان در حسرت کسب مدال طلا از آوردگاه صربستان باقی بماند. آمریکایی ها امشب دو مدال طلا و یک مدال نقره کسب کردند تا با 78 امتیاز در صدر رده بندی تیمی قرار بگیرند. پس از تیم ایران که با 55 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد، گرجستانی ها با کسب دو مدال برنز و 38 امتیاز در مکان سوم جای گرفته اند و تیم های ژاپن و ترکیه نیز که دیگر مدال های طلای امشب را از آن خود کردند، به ترتیب با 33 و 31 امتیاز رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند.
نخستین فینال امشب را تایشی ناریکونی ژاپنی و زین آلن رترفورد آمریکایی در وزن 70 کیلوگرم برگزار کردند که بسیار سریع به پایان رسید و در حالی که هنوز 41 ثانیه تا پایان وقت اول زمان باقی مانده بود، کشتی گیر ژاپنی پس از اینکه حریف آمریکایی خود را در خاک نشاند، مایه فیتیله پیچ را در اختیار گرفت و با 4 بار تاباندن حریف، موفق شد حساب کار را 10 بر صفر کند تا پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا در مغولستان، مدال طلای جهان را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کند.
در وزن 79 کیلوگرم به مانند سال گذشته جردن باروز آمریکایی و محمد نخودی در مسابقه پایانی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که نماینده کشورمان در وقت اول با نتیجه 1 بر صفر پیش افتاد اما باروز 3 دقیقه دوم را طوفانی آغاز کرد و با یک بار بیرون بردن پای نخودی از تشک و همچنین خاک کردن او پس از گرفتن یکی از دو خم های همیشگی خود، 3 بر 1 پیش افتاد. در ادامه نیز هر یک از دو کشتی گیر یک امتیاز دیگر به دست آوردند تا باروز 34 ساله پس از پیروزی 5 بر 1 در فینال سال گذشته، این بار نیز با حساب 4 بر 2 پیروز شده و ششمین بار بر سکوی قهرمانی جهان بایستد.
فینال وزن 86 کیلوگرم نیز مانند وزن 79 کیلوگرم، تکرار دیدار پایانی جهانی اسلو بود اما این وزن سرنوشت متفاوتی در مقایسه با سال قبل داشت و پس از اینکه حسن یزدانی 1 امتیاز را بر روی اخطار 30 ثانیه حریف دریافت کرد، دیوید تیلور آمریکایی دیگر اجازه هیچ کار مفیدی را به نماینده کشورمان نداد و حملات متعدد یزدانی را به شیوه های مختلف خنثی کرد و پس از اینکه سه بار او را در خاک خود نشاند، با نتیجه 7 بر 1 به پیروزی رسید تا برای دومین بار قهرمان جهان شود. نکته قابل تأمل در ارتباط با این مسابقه این بود که برخلاف تمام دیدارهای قبلی این دو نفر، تیلور از همان ابتدا از یزدانی پیش افتاد و حتی برای نخستین بار در 3 دقیقه نخست نیز به برتری رسید.
امیرحسین زارع که شب گذشته در لحظات پایانی و با اشتباه خودش حضور در دیدار فینال وزن 125 کیلوگرم را از دست داده بود، برای کسب مدال برنز در مقابل آمارور دسی از کانادا قرار گرفت که از همان ابتدا برتر از حریف ظاهر شد و با 4 بار خاک کردن او، در نهایت با حساب 8 بر صفر پیروز شد و مدال برنز را از آن خود کرد. در مسابقه فینال نیز طاها آکگول ترک به مصاف شگفتی ساز این وزن یعنی لخاگواگرل مونختور مغولستانی رفت و علی رغم اینکه در لحظاتی از مسابقه از این حریف عقب افتاد، اما در پایان توانست با پیروزی 6 بر 2 از تشک خارج شود تا 7 سال پس از مدال طلایی که در لاس وگاس کسب کرد، برای سومین بار به عنوان قهرمانی فوق سنگین دنیا دست پیدا کند.
رده بندی نفرات برتر 4 وزن نخست به این صورت است:

70کیلوگرم///
1- تایشی ناریکونی از ژاپن
2- زین آلن رترفورد از آمریکا
3 – ارنظر اکمت علیف از قرقیزستان و زورابی یاکوبیشویلی از گرجستان

79کیلوگرم///
1 – جردن باروز از آمریکا
2- محمد نخودی از ایران
3- ارسلان بوداژاپوف از قرقیزستان و واسیل میخایلوف از اوکراین

86کیلوگرم///
1- دیوید تیلور از آمریکا
2- حسن یزدانی از ایران
3- بوریس ماکوئف از اسلواکی و عظمت دولت بکوف از قزاقستان

125کیلوگرم///
1- طاها آکگول از ترکیه
2- لخاگواگرل مونختور از مغولستان
3- گنو پتریاشویلی از گرجستان و امیرحسین زارع از ایران

دیدگاه‌ها