کد خبر : 1844060 | 26 شهریور 1401 ساعت 13:08 | 24.2K بازدید | 3 دیدگاه

به بهانه تقابل دورتموند – شالکه؛

پایان انتظار یکساله؛ بوندس‌لیگا امشب زرد و آبی است

هفته هفتم بوندس‌لیگا یک دیدار بسیار حساس در خود جای داده است؛ جایی که باید دورتموند و شالکه مقابل هم قرار بگیرند.

پایان انتظار یکساله؛ بوندس‌لیگا امشب زرد و آبی است

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که هواداران شالکه جشن صعود به بوندس لیگا را برگزار می کردند، خیلی از فوتبالدوستان در دیگر نقاط دنیا نیز خوشحال بودند که دوباره خواهند توانست تماشاگر یکی از هیجان انگیزترین و قدیمی ترین دربی های دنیا باشند؛ دربی روهر – مادر دربی‌ها؛ دورتموند – شالکه! بعد از یک فصل انتظار، این فصل از بوندس‌لیگا دربی یاد شده را در دل خود جای داده است. دیدار رفت دو تیم امشب در سیگنال ایدونا پارک برگزار خواهد شد؛ دربی شماره 99.

1745833

مثل همه دربی‌ها؛ تنفر حرف اول را می‌زند!
مادر دربی‌های اروپا مثل نامش خیلی هم مهربان و آرام نبوده و در گذشته تنش های بسیاری را بین هواداران دو تیم شاهد بودیم که به حوادث ناگواری نیز ختم شده است. هواداران شالکه و دورتموند در قلب تولید زغال سنگ و فولاد آلمان، حتی برای خطاب قرار دادن تیم حریف، حاضر به استفاده از نام آن هم نیستند. هواداران شالکه از دورتموند به عنوان "Lüdenscheid-Nord" یاد می کنند، در حالی که شالکه از سوی دورتموندی ها با عنوان "Herne-West" نامیده می شود.

1745832

یک دربی تا شماره 100
این نود و نهمین دربی دورتموند – شالکه خواهد بود، یعنی با برگزاری بازی برگشت دو تیم، مادر دربی ها به صد خواهد رسید. شالکه پیروز اولین دربی دو تیم در سال 1925 بود که با نتیجه 4-2 به پایان رسید. با گذشت چند سال، دورتموند ساختار باشگاهی و سبک بازی خود را تغییر داده و رفته رفته کنترل دربی را در دست گرفت.

1745835

رخ به رخ؛ از 10-0 تاریخی شالکه تا آمار برد و باخت‌ها
البته اگر فقط تقابل های در قالب بوندس لیگا را حساب نکنیم، دورتموند و شالکه تا کنون 182 بار با هم بازی کرده اند؛ سهم شالکه 71 برد و سهم دورتموند 64 برد در این تقابل ها بوده است. در تقابل هایی بوندس لیگایی اما اوضاع به نفع دورتموند است؛ این تیم 36 بار برنده دربی شده و 32 بار هم مغلوب شالکه شده است. بهترین برد تاریخ هم به نام شالکه ثبت شده است (10-0 در سال 1940).

1745834

امشب کسی با جدول کاری ندارد!
دیدار تیم های دورتموند و شالکه در چارچوب هفته هفتم بوندس لیگا 23-22 از ساعت 18 امروز در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند برگزار خواهد شد. میزبان که هفته گذشته مغلوب سیتی در UCL شد با 12 امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی لیگ آلمان حضور دارد و میهمان بعد از کسب اولین برد خود مقابل بوخوم تا رده دوازدهم صعود کرد تا پیش از دربی، از منطقه خطر دور شود. البته این دربی مثل همه دربی های حساس دنیا، بدون توجه به رتبه و شرایط دو تیم، در اوج هیجان برگزار خواهد شد و باید دید تیفوسی های دو تیم بعد از یک سال انتظار، چه تدارکی برای سکوها دیده اند!

1745836

دیدگاه‌ها