کد خبر : 1844096 | 26 شهریور 1401 ساعت 16:46 | 28.3K بازدید | 6 دیدگاه

اسنایدر چهارمین طلا را می‌خواهد(عکس)

محمد حسین محمدیان برای رسیدن به قهرمانی جهان و برآورده کردن آرزوی پدر باید نماینده آمریکا را از پیش رو بردارد.

اسنایدر چهارمین طلا را می‌خواهد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، المپیک 1988 سئول و شکست عسکری محمدیان  در وزن  57 کیلو برابر سرگئی بلاگلازوف کشتی گیر مشهور شوروی سابق و شکست مجدد او برابر جان اسمیت نابغه آمریکایی ها در یک وزن بالاتر  و در وزن 62 کیلوگرم در المپیک 1992 بارسلون ، عسکری محمدیان را که پدر محمدحسین محمدیان است یکی  از بد شانس ترین کشتی گیران تاریخ ورزش ایران معرفی کرد. دو مدال نقره المپیک و دو شکست برابر دو نابغه تاریخ کشتی جهان، عسگری محمدیان را یکی از بدشانس ترین ورزشکاران ایران کرد تا یک نقره دیگر او از رقابت های جهانی سال 1989 مارتینی سوئیس رنگ طلا و سکوی قهرمانی جهان در خانواده محمدیان ها به آرزو تبدیل کند.

1745899
عبدالرشید سعدالله‌اوف سلطان این وزن از روسیه در این رقابتها غایب است. کشتی او با اسنایدر از مهمترین‌های هر سال مسابقات محسوب می‌شد.

درست در آن روزها که  عسکری محمدیان برابر جان اسمیت به مدال طلا نرسید و برابر او مغلوب شد تا طلای المپیک را برای خودش و ایران به ارمغان نیاورد، پسر او محمد حسین به دنیا آمد. محمدحسین محمدیان که متولد مرداد سال 71 است حالا بعد از 30 سال به مرحله نیمه نهایی رقابت های کشتی قهرمانی جهان در سال 2022 رسیده است. سی سال بعد از، از دست رفتن طلای پدر برابر یک آمریکایی عنوان دار که نابغه وزن 62 کیلو بود، پسر او برای رسیدن به فینال باید به مصاف سخت ترین رقیبش کایل اسنایدر آمریکایی برود. نبردی برای رسیدن به فینال و تحقق آرزوی پدر و خانواده توسط فرزندی که تا این سال تنها یک مدال جهانی در کارنامه دارد.
کایل اسنایدر که سه طلای جهان و المپیک ؛ سه نقره جهان و المپیک و یک برنز المپیک را در کارنامه خود دارد و در نبود تانک روس ها عبدالرشید سعد الله اف  در وزن 97 کیلوگرم برای رسیدن به چهارمین مدال طلای خود دور خیز کرده است، در این نبرد باید از سد محمدیان بگذرد.

1745900
کایل اسنایدر یا محمدیان؟ امیدوار باشیم که کشتی‌گیر ایرانی بی اشتباه مسابقه را ببرد  و به فینال برسید.

محمدیان که نبردش قبل از دیدار قاسمپور و کاکس در فینال وزن 92 کیلو برگزار می شود ؛ در این دیدار علاوه بر تحقق آرزوی خانواده و پدر به دنبال اولین برد ایرانی ها برابر نمایندگان کشور آمریکاست. نبردی که می تواند او را در سن سی سالگی به اولین طلای جهانی اش برساند و آرزوی پدر خانواده را بعد از سالها سختی در تشکهای کشتی جامه عمل بپوشاند.

دیدگاه‌ها