کد خبر : 1844100 | 26 شهریور 1401 ساعت 16:57 | 66.9K بازدید | 7 دیدگاه

عموزاد، اطرى و محمديان امشب فيناليست مى شوند؟

سه ايرانى و سه آمريكايى در نيمه نهايى سه وزن آخر

سه نماینده ایران به مرحله نیمه پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان راه پیدا کردند.

سه ايرانى و سه آمريكايى در نيمه نهايى سه وزن آخر

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان با برگزاری رقابت های سه وزن 61، 65 و 97 کیلوگرم در بلگراد صربستان پیگیری شد که هر3 نماینده کشورمان موفق شدند تمامی کشتی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کنند تا از میان 9 کشتی گیر کشورمان، 8 کشتی گیر به مرحله نیمه پایانی رسیده باشند.
در وزن 61 کیلوگرم، رضا اطری که پس از المپیک توکیو به یک وزن بالاتر آمده است، ابتدا مقابل بشیر علی لی از مقدونیه قرار گرفت که علی رغم اینکه یک امتیاز از دست داد، حریف را از بالا به پل زد و 3 بار نیز او را خاک کرد و با اخطاری که حریف گرفت، این دیدار با پیروزی ۱۱ بر ۱ اطری خاتمه یافت. او در دور دوم نیز به مصاف اسلام بازرگانوف از آذربایجان رفت و در حالی که اخطار ۳۰ ثانیه به حریف داده شده بود، نماینده کشورمان توانست به پشت او برود و ۳ بر صفر جلو بیفتد. در وقت دوم هم اطری پای حریف را به بیرون برد تا اخطار ۳۰ ثانیه را نیز خنثی کند و در نهایت با نتیجه ۴ بر صفر حریف خود را شکست دهد. نفر پنجم المپیک توکیو در یک چهارم نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم به مصاف دیگر نفر پنجم المپیک توکیو یعنی گئورگی وانگلوف بلغارستانی رفت که در همان ابتدای کار به خاطر خروج از تشک و گرفتن یک اخطار، دو امتیاز از دست داد اما خیلی زود توانست حریف را خاک کند تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. در ادامه حریف توانست پای اطری را از تشک خارج کند تا وقت اول با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان برسد. در وقت دوم نماینده کشورمان  دو بار حریف را خاک کرد تا با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شده و به نیمه نهایی راه پیدا کند. قهرمان آسیا عصر امروز برای صعود به فینال در مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان و نفر سوم امیدهای جهان قرار خواهد گرفت.

1739712
نماینده ایران در وزن 65 کیلوگرم نیز رحمان عموزاد بود که در دور اول به مصاف یون جون سیک از کره جنوبی رفت و پس از اینکه حریف به دلیل فرار از تشک یک اخطار گرفت و در خاک نشست، یک فیتیله پیچ هم اجرا کرد تا ۳ بر صفر پیش بیفتد. در ادامه نیز عموزاد چندین بار پای کشتی گیر کره ای را از تشک خارج کرد تا در نهایت با نتیجه ۸ بر ۱ در این دیدار به پیروزی برسد. نماینده کشورمان در دومین و مهم ترین دیدار خود در مقابل اسماعیل موساکایف، کشتی گیر روسی الاصل تیم مجارستان و نفر سوم جهان، قرار گرفت که پس از برتری ۲ بر صفر در وقت نخست، در وقت دوم نیز حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم او را در بیرون از تشک خاک کرد و یک اخطار نیز به حریف دادند تا رحمان عموزاد این کشتی گیر عنوان دار را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد. قهرمان آسیا، در مرحله یک چهارم پایانی نیز در مقابل عادل اوسپانوف از قزاقستان قرار گرفت که در همان ابتدای کار حریف را خاک کرد اما در هنگام اجرای بارانداز خودش به روی پل رفت و تا آستانه ضربه فنی شدن نیز پیش رفت ولی موفق شد از این خطر نجات پیدا کرده و کشتی را رو کند. عموزاد در ادامه نیز با یک پیچ کمر حریف را به پل زد و پس از آن هم یک بار دیگر او را خاک کرد تا وقت اول را با برتری ۹ بر ۲ خاتمه دهد. در وقت دوم نیز عموزاد یک بار دیگر پیچ کمر را اجرا کرد و کشتی گیر قزاقستانی را به پل زد تا با پیروزی ۱۳ بر ۲ به مرحله نیمه نهایی صعود کند. این کشتی گیر 20 ساله در مرحله نیمه نهایی به مصاف حاجی علیف آذربایجانی خواهد رفت که 3 مدال طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد.

1745865
در وزن 97 کیلوگرم نیز محمدحسین محمدیان پس از 8 سال در رقابت های جهانی به میدان رفت که پس از یک دور استراحت، برابر ساموئل شرر از سوئیس قرار گرفت که در همان ابتدای کار با یک پیچ کمر حریف را از بالا به پل زد و پس از آن هم یک بارانداز اجرا کرد تا حساب کار ۶ بر صفر شود. نماینده کشورمان در ادامه نیز دو بار دیگر حریف را خاک کرد تا در همان وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی برسد. محمدیان در دیدار یک چهارم پایانی هم به مصاف محمد زاکاریف از اوکراین رفت که در همان ابتدا و بر روی حمله خودش لنگ خورد و ۴ امتیاز از دست داد و پس از آن هم پایش از تشک خارج شد تا 5 بر صفر عقب بیفتد اما در ادامه پای حریف را از تشک بیرون برد تا بازگشت خود را شروع کند. نماینده کشورمان در وقت دوم یک بار حریف را خاک کرد و دو بار هم او را به بیرون از تشک برد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. قهرمان آسیا پس از آن نیز یک بار دیگر حریف را از تشک خارج کرد و در لحظات آخر نیز او را به پل زد تا با برتری ۸ بر ۵ پیروز این دیدار شود. قهرمان جهان و المپیک از آمریکا یعنی کایل اسنایدر که  5 مدال جهان را در کارنامه دارد، حریف محمدیان در دیدار نیمه نهایی خواهد بود.

1694720

برنامه دیدارهای نیمه پایانی این 3 وزن به این صورت است:

61کیلوگرم///
رضا اطری از ایران – نارنخو نارمانداخ از مغولستان
ری هیگوچی از ژاپن – ست گراس از آمریکا

65کیلوگرم///
رحمان عموزاد از ایران - حاجی علیف از آذربایجان
سباستین ریورا از پورتو ریکو – جان دیاکو میهالیس از آمریکا

97کیلوگرم///
محمدحسین محمدیان از ایران – کایل اسنایدر از آمریکا
باتیربک تساکولوف از اسلواکی – گیوی ماتچراشویلی از گرجستان

دیدگاه‌ها