کد خبر : 1844162 | 26 شهریور 1401 ساعت 23:56 | 152.6K بازدید | 41 دیدگاه

غایب مهم تیم‌ملی در مهم‌ترین اردوی کی‌روش

همه در انتظار معجزه سفیر اتریش برای نوراللهی!

احمد نوراللهی به واسطه چند سهل‌انگاری ممکن است مهم‌ترین اردوی پیش از رقابت‌های جام جهانی را از دست بدهد.

همه در انتظار معجزه سفیر اتریش برای نوراللهی!

به گزارش ورزش سه، نوراللهی از بهترین بازیکنان ۳-۴ سال اخیر فوتبال ایران و بازیکن فیکس تیم ملی در دوران دو سرمربی پیشین، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ بوده و نقشی غیرقابل انکار در موفقیت تیم ملی در راه صعود به جام جهانی داشته است.

او حالا پس از حضور ثابت در تمام بازی‌های مقدماتی جام جهانی (به‌جز رقابتی که به واسطه کرونا از دست داد) حالا در معرض از دست دادن اردوی سرنوشت‌سازی است که ممکن است در آن نفرات نهایی اعزامی به رقابت‌های جام جهانی معرفی بشوند.

ماجرای احمد نوراللهی را صبح در‌ مقاله دیگری منتشر کردیم؛ او هنوز موفق به دریافت ویزای اتریش نشده است. روال کار ملی‌پوشانی که در فهرست اولیه برای دریافت ویزا حضور داشتند چنین بود که کادرفنی سابق تیم ملی، یک فهرست ۵۰ نفره را به فدراسیون‌ داده تا با معرفی آنها به سفارت اتریش اقدامات اولیه برای دریافت ویزا صورت بگیرد. سفارت اتریش به این بازیکنان در تهران وقت داد و آنها در زمان موردنظر در سفارتخانه حاضر شده و مدارک خود را بعد از مصاحبه تحویل سفارت اتریش دادند تا ویزای آنها در پاسپورت بخورد.

اما موضوع احمد نوراللهی کمی متفاوت بود؛ او که در امارات مشغول فعالیت است باید برای دریافت ویزا به سفارت اتریش در دبی می‌رفت؛ سفارتی شلوغ که برای گرفتن ویزا کار ساده‌ای در پیش ندارید و باید زودتر از زمانی که فدراسیون فوتبال برای این کار در نظر گرفته بود، اقدامات اولیه را برای دریافت وقت انجام بدهید.

از طرفی نوراللهی به دلیل آنکه در کشور امارات به بازی مشغول است، نمی‌توانست به ایران بیاید و همراه با دیگر بازیکنان شاغل در لیگ ایران به سفارت اتریش برود. چرا که سفارت پاسپورت بازیکنان را پیش خود نگه می‌داشت و آن وقت نوراللهی مجبور می‌شد در کوران رقابت‌های باشگاهی امارات، در ایران بماند.

1746019

در این شرایط با گذشت زمان و تغییرات پیش‌آمده در تمام ارکان تیم ملی این مسئله نیز آنطور که باید به آن توجه می‌شد، در دستور کار مسئولان اداری تیم ملی نبود تا نوراللهی در بن‌بستی عجیب قرار بگیرد. او در سراسر هفته گذشته در تماس‌های مکرر با فدراسیون فوتبال خواستار رسیدگی به این قضیه شده و فدراسیون فوتبال هم ظاهرا سه ایمیل مختلف به فدراسیون اتریش زده اما چیزی تغییر نکرده و نوراللهی همچنان نتوانسته برای حضور در سفارت وقت بگیرد.

حالا با انتشار خبر احتمال لغو سفر نوراللهی در سایت "ورزش سه"، مسئولان فدراسیون از امروز تلاش‌های تازه‌ای را برای انجام این موضوع به کار بسته‌اند و احتمالا فردا پای سفیر ایران در اتریش هم به این قضیه باز خواهد شد. با این حال ایجنت نوراللهی در امارات نیز تلاش می‌کند از طریق باشگاه الاهلی و شخص رییس باشگاه در این زمینه برای احمد کاری بکند وگرنه این بازیکن این سفر مهم را از دست خواهد داد.

هنوز واکنشی از سوی مسئولان تیم ملی پیرامون این اتفاق مشاهده‌ نشده و بازیکنی نیز برای جایگزینی نوراللهی اعلام نشده است اما این بازیکن نگران این اردو و البته آینده خود در تیم ملی است.

دیدگاه‌ها