کد خبر : 1844166 | 27 شهریور 1401 ساعت 00:36 | 131K بازدید | 19 دیدگاه

مدعی اصلی آقای گلی اینجاست؛

دقیقه صد و پنالتی طارمی برای صعود به صدر!

مهدی طارمی با گلزنی مقابل استوریل به صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال صعود کرد.

دقیقه صد و پنالتی طارمی برای صعود به صدر!

به گزارش "ورزش سه"، این بهترین فرصت برای مهدی طارمی و پورتو بود که شکست تلخ چهار گله مقابل کلوب بروژ و پیش از آن ماجراهای اتلتیکو مادرید را به باد فراموشی بسپارند اما هیچ چیز برای شاگردان سرجیو کونسیسائو به شکل مورد انتظار پیش نرفت تا اینکه در آخرین دقیقه بازی، مهاجم ایرانی پورتو را از دومین باخت فصل نجات داد.

بازی با حملات پورتو آغاز شد اما این میزبان بود که بازی را در دست گرفت و موفق شد سرانجام در دقیقه ۴۱ این استوریل بود که با شوتی از زاویه بسته موفق شد دروازه را باز کند.

پیش از اینکه استوریل یک موقعیت بسیار خوب دیگر هم داشت که پورتو با خوش‌شانسی دروازه را بسته نگه داشت.

با این حال نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یافت تا تیم کونسیسائو در موقعیت شکست برابر تیمی میانه جدولی قرار بگیرد.

مهدی طارمی که در نیمه اول کم‌اثر ظاهر شده بود، در دقیقه ۵۰ پاس استفان را با شوت سرضرب از خط محوطه جریمه همراه کرد و در حالی که می‌رفت گلی تماشایی را ثبت کند، ضربه او با تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

1746105

حملات پورتو ادامه داشت اما این تیم از زدن گل تساوی ناکام بود تا اینکه در آخرین دقایق بازی، یک پنالتی به داد آبی‌پوشان میدان رسید و البته این بار خطای هند بازیکن استوریل بود که داور را مجاب کرد پنالتی را به سود یاران مهدی طارمی اعلام کند.

در دقیقه ۹۰+۴ ارسال یک توپ از سمت چپ با اشتباه عجیب مدافع استوریل همراه شد و او توپ را با دست خود لمس کرد و در حالی که اعتقاد داشت، این هند غیرعمدی پنالتی نیست، داور با کمک وی ای آر تشخیص داد که دست مدافع بدن او را بزرگتر کرده و باید پنالتی اعلام شود.

1746106

کونسیسائو برای زدن این پنالتی حساس و سرنوشت‌ساز گزینه‌ای بهتر از مهدی طارمی، برترین گلزن فصل پورتو، پیدا نکرد و توپ به مهاجم ایرانی سپرده شد تا پشت ضربه قرار بگیرد.

در حالی که دروازه‌بان جهت پنالتی را درست تشخیص داده بود، طارمی توپ را به گوشه بالای سمت چپ دروازه زد و موفق شد دروازه را باز کند و در دقیقه ۱۰۰ گل تساوی را بزند.

1746107
1746108

این پنجمین گل فصل مهدی طارمی بود که او را به صدر جدول گلزنان بُرد و باعث شد پورتو نیز از شکست مقابل استوریل نجات دهد و در جایگاه سوم قرار بگیرد.

همچنین طارمی با گلزنی از روی نقطه پنالتی، با انگیزه و آمادگی قابل توجهی پای به اردوی تیم ملی خواهد گذاشت.

1746109

دیدگاه‌ها