کد خبر : 1844187 | 27 شهریور 1401 ساعت 10:36 | 7.9K بازدید | 1 دیدگاه

ما خصوصی هستیم و بدون بازیکن خارجی

بیانی: این موقعیت خوبی برای جواد نکونام است

شاهرخ بیانی می گوید جام جهانی جایی برای آزمون و خطا نیست و کی روش روی یک تفکر منطقی لیست را اعلام کرده است.

بیانی: این موقعیت خوبی برای جواد نکونام است

به گزارش "ورزش سه"، بیانی که سابقه حضور در تیم ملی را دارد و اکنون نیز به عنوان مربی در تیم هوادار فعالیت می کند در خصوص شرایط تیم ملی توضیحاتی می دهد.

این گفت و گو را در زیر بخوانید:

کی روش قدیمی ها را انتخاب کرده چون...

کی روش شناخت کافی دارد و اکثرا شاگردانش هستند، کی روش می داند چه می خواهد. هر مربی سبکی دارد و می داند و با طرز تفکر خاصی آن ها را انتخاب کرده و شاید تا زمان جام‌جهانی باز هم نظرش روی لیست نهایی عوض شود. به هر حال جام جهانی هم نیازمند تجربه است. به خاطر اینکه زمان نداریم کی روش بچه های خودش را انتخاب کرده، برای مثال نورافکن و جلالی جدید هستند و بقیه با او کار کردند، طبیعی هم هست چون تورنمنت  جام جهانی جای آزمون و خطا نیست.

آبرومندانه بازی خواهیم کرد

تغییرات روی نیمکت و آوردن کی روش به خاطر این است که او از شرایط شناخت داشته. او یکی از بهترین مربیان جهان است، تجربه جام جهانی دارد، هشت سال با بچه ها کار کرده و تیم ایران را از مربیان ما بیشتر می شناسند. زمان کمی دارد ولی برنامه ریزی کرده که مقابل انگلیس و آمریکا آبرومندانه بازی کنیم.

جواد و کاریزما مربیگری در تیم ملی

جواد نکونام هم مربی بسیار خوب است، هم کاپیتان تیم ملی بوده و شکی نیست که باید باشد ولی اینکه هم فولاد را داشته باشد و هم تیم ملی را قشنگ نیست‌. بالاخره شاگردانش در فولاد در تیم ملی هم هستند و این اصلا جالب نیست. اگر بخواهد بیاید باید آن جا را رها کند و کنار تیم ملی بیاید. در جام جهانی تجربه اش بالاتر می رود و نشان داده مربی کاربلدی است و پرستیژ بالایی دارد و کاریزما مربیگری در تیم ملی را دارد. طرز تفکرش هم به کی روش نزدیک است. من فکر می کنم موقعیت خوبی برای جواد نکونام است، از طرفی شناخت خوبی از بازیکنان لیگ برتری تیم ملی دارد.

بازیکنان ما قید پول را زدند

هوادار تیم خوبی است. شاکله اش حفظ شده و ما تغییر زیادی ندادیم. ما یک بودجه خاص داریم. آقای الهامی مربی فنی و بسیار خوبی است. باید به حریفان ما نگاه کنید. مس رفسنجان برای مثال چند بازیکن خارجی دارد که مربی آن ها ما را ستایش کرد چون باشگاه ما خصوصی است نتوانستیم بازیکن خارجی بگیریم. مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم از نظر آمار از آنها بهتر بودیم و روی بی تجربگی باختیم. از نظر داوری هم آن بازی مشکل داشت ولی در مجموع تیم خوبی داریم. روز به روز هم بهتر می شویم، صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم تا با آبرو کار کنیم. مردم فکر می‌کنند هوادار باید بیاید و استقلال پرسپولیس را شکست بدهد ولی فوتبال اینگونه نیست چون ما با آنها شرایط برابر نداریم. یکی دو بازیکن خارجی آنها اندازه کل بودجه ما است. یک سری از بچه ها به خاطر ساکت الهامی به تیم آمدند. عزت الله پورقاز کاپیتان سپاهان بوده قید پول را زده و به خاطر ساکت الهامی آمده. اکثر بچه های ما می توانستند به باشگاه های دیگر بروند و پول بیشتری بگیرند ولی به خاطر باشگاه هوادار و ساکت الهامی ماندند چون می دانند که زیر دست او پیشرفت می کنند.

گفتند چرا به پرسپولیس باختید؟

من خیلی به تیم هوادار خوش‌بین هستم. در چند بازی گذشته هم آمار ما کاملاً مشخص است به جز بازی با صنعت نفت آبادان در تمام بازی ها خوب بودیم و روی بی تجربگی نتایج را واگذار کردیم. در دیدار با تراکتور مقابل ۵۰ هزار هوادار مساوی گرفتیم در صورتی که باید می بردیم، آلومینیوم را در زمین خودش بردیم. تیم خوبی داریم اما به خاطر جوان بودنش کمی نوسانات داریم. بسیار هم از بچه ها راضی هستیم، مدیریت و همه چیز خوب است ولی توقعات بالا است به خصوص از سمت استقلالی ها. وقتی که من را دیدند گفتند که چرا به پرسپولیس باختید؟ در حالی که ما تمام نکات را گفته بودیم که پرسپولیس چگونه بازی می کند و چطور گل می زند ولی روی اشتباهات باختیم. آقا یحیی خودش در کنفرانس از ما تعریف و تمجید کرد یعنی مقابل تیم های دیگر دست بسته نیستیم. این ۲۰ روز هم زمان خوبی است. با سپاهان بازی داریم، امیدوارم یک بازی خوب و آبرومندانه انجام بدهیم.

دیدگاه‌ها