کد خبر : 1844343 | 28 شهریور 1401 ساعت 00:02 | 61.6K بازدید | 2 دیدگاه

رسمی: مربی محبوب گواردیولا سرمربی برایتون شد

باشگاه برایتون بعد از انتقال سرمربی سابقش، گراهام پاتر، به چلسی اعلام کرد روبرتو دی‌زربی را به عنوان سرمربی جدید این تیم منصوب کرده است.

رسمی: مربی محبوب گواردیولا سرمربی برایتون شد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه برایتون که از زمان انتقال سرمربی سابقش‌، گراهام پاتر، به چلسی بدون مربی بود دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد روبرتو دی‌زربی را به عنوان سرمربی جدیدش منصوب کرده است. دی‌زربی با امضای قراردادی چهارساله به برایتون پیوست.

بعد از اخراج غیرمنتظره توماس توخل از چلسی این باشگاه بلافاصله مذاکرات با برایتون را آغاز کرد تا گراهام پاتر راهی لندن شده و روی نیمکت آبی‌ها بنشیند. صندلی پاتر در برایتون تا امشب خالی بود و نام چهره‌های نام‌داری از دنیای مربی‌گری به عنوان جانشین احتمالی او مطرح می‌شد اما در نهایت مربی‌گری برایتون به دی‌زربی، سرمربی سابق ساسولو، رسید.

1746487

برایتون در بیانیه خود اعلام کرد:" باشگاه برایتون با روبرتو دی‌زربی به توافق نهایی رسید. او روز جمعه به انگلیس سفر کرد و دیشب مذاکرات دوستانه‌ای پشت درهای بسته با مدیران برایتون داشت. سرانجام امروز قرارداد چهارساله او با برایتون امضا شد و دی‌زربی از این لحظه سرمربی تیم ما است".

برایتون اعلام کرد به احترام مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت سرمربی جدید خود را تا روز سه‌شنبه به رسانه‌ها معرفی نخواهد کرد.

دی‌زربی به مدت سه سال هدایت تیم ساسولو را در ایتالیا به عهده داشت ولی در سال 2021 این تیم را ترک کرد و راهی اوکراین شد تا سرمربی شاختار دونتسک شود. اما با شروع جنگ اوکراین در ماه فوریه دی‌زربی قرارداد خود با این تیم را فسخ کرد و از آن زمان بدون تیم بود.

روبرتو دی‌زربی در دوره سه ساله هدایت ساسالو در 120 بازی با این تیم 43 برد به‌دست آورد. نام دی‌زربی به عنوان جانشین احتمالی آلگری در یوونتوس در روزهای اخیر مطرح شده بود ولی او در نهایت جانشین گراهام پاتر در برایتون شد تا مربی‌گری را از این پس در لیگ برتر انگلیس ادامه دهد.

یک نکته جالب درباره دی‌زربی علاقه پپ گواردیولا به او است. پپ زمانی که دی‌زربی هدایت ساسولو را به عهده داشت در یک مصاحبه گفته بود که به خاطر علاقه‌ای که به این مربی ایتالیایی دارد بازی‌های ساسولو را تماشا می‌کند.

دیدگاه‌ها