کد خبر : 1844578 | 29 شهریور 1401 ساعت 12:27 | 29.7K بازدید | 11 دیدگاه

غیبت ایتالیا در جام‌جهانی یک شکست بزرگ برای ماست

رضایت استراماچونی از کار با قایدی و برونو فرناندز

سرمربی سابق استقلال می گوید او همیشه در تیم هایش از بازیکنان جوان استفاده کرده است، مانند مهدی قایدی، کواچیچ و برونو فرناندز.

رضایت استراماچونی از کار با قایدی و برونو فرناندز

به گزارش "ورزش سه"، این فصل از لیگ ستارگان قطر برای الغرافه و آندره آ استراماچونی، نسبت به فصل قبل خوب آغاز شده و پلنگ ها توانسته اند با کسب 12 امتیاز، در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار بگیرند. یکی از مهمترین دستاوردهای امسال الغرافه، غلبه بر السد بود که این اتفاق پس از سالها در لیگ قطر رخ داد.

در همین خصوص، نشریه العرب قطر گفت‌وگویی را با سرمربی ایتالیایی ترتیب داده بود که او در بخشی از صحبت های خود به تمجید از مهدی قایدی وینگر بوشهری استقلال پرداخته است.

قایدی که در لیگ نوزدهم و زیر نظر استراماچونی توانست پس از چند فصل حضور در استقلال، توانایی های خود را به نمایش بگذارد و یکی از بهترین های لیگ لقب بگیرد، مدنظر استراماچونی و الغرافه بود اما در نهایت راهی شباب الاهلی شد و اکنون نیز در بازگشت دوباره به استقلال، به یکی از مهره های کلیدی تیم ساپینتو تبدیل شده است.

1746900

گزیده ای از صحبت های استراماچونی در مصاحبه با نشریه العرب را در زیر می خوانیم:

* ارزیابی شما از هفت هفته ابتدایی لیگ چیست؟
برای من خوب بود که لیگ را تا حد زیادی متعادل ببینم، زیرا با غیبت بازیکنان ملی پوش السد و الدحیل، آنها مقداری از خود را از دست داده اند. می دانیم که السد و الدحیل بدون غیبت بازیکنان اصلی خود، بهترین های لیگ هستند، اما فکر می کنم خوب است که لیگ را در این تعادل ببینیم. در مورد الغرافه نیز باید بگویم که می توانستیم امتیازهای بیشتری کسب کنیم، اما شروع مسابقات بدون تعدادی از بازیکنان کلیدیمان، سخت بود. ولی از طرف دیگر خوشحالم چون از بازیکنان جوان استفاده می کنیم و یکی از بهترین های لیگ یعنی یاسین براهیمی را در اختیار داریم.

* الغرافه هم سه بازیکن ملی پوش خود را در اختیار ندارد.
البته ما هم بازیکنان غایبی داریم، اما من به تاثیر آنها در صدر جدول رده بندی اشاره کردم و فکر می کنم خوب است که تیم های الوکره، العربی و الغرافه برای کسب مقام اول با هم رقابت کنند. این می تواند در لیگ انگلیس یا ایتالیا نیز اتفاق بیفتد، جایی که رقابت به یک یا دو تیم محدود نمی شود. برای من مسئله این نیست که چه تیمی قهرمان لیگ می شود، بلکه مسئله چالش است و اینکه هواداران پیش از حضور در استادیوم، از نتیجه بازی مطمئن نباشند.

* آیا الغرافه می تواند در این فصل قهرمان لیگ شود؟
ما باید به تدریج پیشرفت کنیم و من به عنوان رهبر تیم بهترین ثبات را دارم و برنامه ما این است که دو یا سه فصل دیگر برای قهرمانی در لیگ تلاش کنیم زیرا نمی توان انتظار داشت در شرایطی که فصل قبل پنجم شده ایم، امسال اختلاف با رقبا را کم کرده و قهرمان شویم. البته تلاش می کنیم تا تیمی آماده و رقابتی باشیم، این اتفاق در یک یا دو روز رخ می دهد، نه تنها به کیفیت بازیکنان، بلکه به ذهنیت نیز مربوط می شود.

* فصل گذشته زمانی که مربی تیم بودی گفتی که برای کسب عناوین آمده ام.
من به جدایی فکر نمی کردم، تا کنون از حضور در الغرافه خوشحالم و حضورم به عنوان مربی این تیم را مدیون جناب شیخ جاسم بن ثامر آل ثانی، رئیس باشگاه هستم. ایده های ما تا کنون بسیار منسجم بوده است، من خوشحالم که روی پروژه الغرافه کار می کنم و همانطور که گفتم، سال گذشته با رئیس باشگاه صحبت کردم که برنامه ما یک ساله نخواهد بود، بلکه بلندمدت خواهد بود. برنامه ای دو یا سه ساله.

* آیا اتکای زیاد به بازیکنان جوان، آینده شغلی شما را به خطر نمی اندازد؟
نه.. من یک مربی حرفه ای هستم و زمانی که با رئیس باشگاه در مورد پروژه تیم صحبت کردم، توسعه نسل بازیکنان جوان یکی از اهداف باشگاه بود و فکر می کنم یکی از دلایل انتخاب من توسط باشگاه این است که رشد بازیکنان جوان در دوران حرفه ای من وجود داشت. بازیکنان مهمی مانند کواچیچ در اینترمیلان و برونو فرناندز در اودینزه و مهدی قایدی در استقلال ایران. همیشه یکی دو بازیکن در تیمم داشتم که به عنوان بازیکنان جوان حضور داشتند و سپس به بازیکنان مهمی تبدیل شدند، علاوه بر این، من دوران مربیگری خود را از تیم آکادمی شروع کردم. بنابراین من به بازیکنان جوان بسیار اعتقاد دارم، اما می دانم که کار با آنها آسان نیست، زیرا باید تعادل لازم را بین حمایت از آنها و تنبیه آنها پیدا کنید. من آن را به عنوان یک نقطه قوت می بینم نه ضعف.

1746899

* 2 ماه مانده به شروع جام جهانی 2022 قطر... چه انتظاراتی از این رویداد دارید؟
من فکر می کنم این یک اتفاق تاریخی خواهد بود، نه تنها به این دلیل که برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می شود، بلکه به این دلیل که اولین نسخه ای است که در "فصل زمستان" برگزار می شود. همانطور که می دانید، ایده فوتبال به سنت های خود پایبند است و جام جهانی همیشه در دوره خاصی از فصل برگزار می شود. این یکی از چالش های قطر است، چالش اول برگزاری مسابقات و چالش دوم برگزاری آن در زمستان بود. تیم ملی قطر در گروه سختی قرار دارد اما می تواند به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد.

* درباره غیبت ایتالیا در جام جهانی نیز صحبت کنید.
همانطور که می دانید تیم ملی ایتالیا چهار بار قهرمان جام جهانی شده است و فوتبال در کشور من فقط یک ورزش نیست، بلکه بخشی از زندگی و سنت های ماست و در هر خانه و خانواده ای در ایتالیا، ما فوتبال را می بینیم و البته بسیار ناامید هستیم و این یک شکست برای ما محسوب می شود. چون برای دومین بار متوالی جام جهانی را از دست می دهیم.

دیدگاه‌ها