کد خبر : 1844589 | 29 شهریور 1401 ساعت 13:20 | 56.9K بازدید | 17 دیدگاه

می‌توانستیم بهتر از اسکوچیچ تقدیر کنیم؛

پیش بینی میرزاپور از گلر فیکس ایران در قطر

دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 معتقد است کادر فنی تیم ملی شرایط بسیار خوبی در خط دروازه با در اختیار داشتن چهار گلر آماده دارد.

پیش بینی میرزاپور از گلر فیکس ایران در قطر

ابراهیم میرزاپور سنگربان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان در گفت‌وگویی با "ورزش سه" درباره جدایی اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش اینگونه واکنش نشان داد: دیگر چه می‌شود گفت. من نمی‌دانم. اگر نیاز به تغییر و تحول بود ای کاش این تغییر و تحول به نحو دیگری اتفاق می‌افتاد. در هر صورت آقای اسکوچیچ و همکارانشان برای تیم ملی زحمت کشیدند. در شرایط سختی آمدند هدایت تیم ملی را برعهده گرفتند و در دورانی که بودند فقط دو باخت  مقابل کره جنوبی و الجزایر داشتند. از لحاظ آماری نتایج بسیار خوبی گرفتند. با این حال اتفاقاتی افتاد که اصلا قشنگ نبود. می‌توانستیم بهتر از او تقدیر و تشکر کنیم چون به هر حال برای فوتبال ایران زحمت کشیدند.
بخش بعدی صحبت‌های میرزاپور درباره بازگشت کی‌روش بود و در این مورد بیان کرد: به هر حال آقای کی روش هم طی هشت سالی که در فوتبال ایران بودند، واقعا کارهای بسیار زیادی از لحاظ فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای فوتبال ایران انجام داد. کمپ تیم ملی و ساختمان های دیگری ایجاد کردند. حالا دوستان دیگر هم زحمت کشیدند ولی کی‌روش هم خیلی خوب مدیریت کرد. حالا تصمیمی است که گرفته شده و ایشان برگشته. باید برایشان آرزوی موفقیت کنیم و در زمان باقی مانده تمام شرایط را مهیا کنیم تا تیم ملی در قطر نتایج خوبی بگیرد. الان انتظارِ خیلی از بچه های تیم ملی و خود کی‌روش این است که تیم ما از گروهش صعود کند. البته گروه بسیار سختی داریم و نباید این انتظار باعث استرس و فشار شود ولی از این به بعد باید دنبال این باشیم که تیم ملی به مراحل حذفی صعود کند.
مربی دروازه بان های فعلی تیم فوتبال خیبرخرم آباد درباره انتخاب دروازه بان های تیم ملی در اردوی جدید توسط کی‌روش اضافه کرد: طبیعی بود که همین دروازه بان ها با توجه به شرایطی که دارند انتخاب شوند. در برخی از اردوها یکی از آنها دعوت نمی‌شد ولی این عزیزان در چند سال اخیر همیشه در اردوهای تیم ملی بوده‌اند. در باشگاه هایشان هم عملکرد خوبی داشته اند. به نظرم این چهار گلر در حال حاضر آماده ترین دروازه بان های ما هستند که امیدوارم به تیم ملی کمک کنند.
او سپس با اشاره به عملکرد علیرضا بیرانوند طی سال های اخیر در تیم ملی توضیحاتش را از سر گرفت و گفت: علیرضا هم چند سالی است که دروازه بان اصلی تیم ما به شمار می‌رود. رقیب های بسیار خوبی هم نظیر آقای عابدزاده، نیازمند و حسینی دارند که به نظرم کار را برایش سخت می‌کنند ولی این باعث انگیزه می شود که با تمام توان و وجودش کار کند. البته همیشه هم همینطور بوده و به طور کلی معتقدم دروازه بان های خوبی در اختیار کادر فنی تیم ملی هستند.
او سپس در واکنش به این سوال که با این وصف نظر او این است که بیرانوند سنگربان اصلی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر خواهد بود، افزود: خب کی روش شناخت خوبی از علیرضا دارد و در جام جهانی هم شاهد بازی های خوبی از بیرانوند بودیم. البته در این چند سال اخیر عابدزاده هم چند بازی خوب انجام داده و رقیب بسیار سرسختی است. اما من احساس خودم این است با توجه به تجربه ای که علیرضا بیرانوند دارد و همینطور شرایط خوبش در پرسپولیس شانس بیشتری از سه دروازه بان دیگر دارد.
سوال بعدی از ابراهیم میرزاپور این بود که حدسش در مورد خط خوردن یکی از گلرها بیشتر به سمت کدام دروازه بان است که او در واکنش به این سوال بیان کرد: فکر می کنم بین آقای نیازمند و حسینی یکی خط بخورد.
سنگربان تیم ملی فوتبال در ایران در جام جهانی 2006 حرف‌‍هایش را با برزبان آوردن این جملات خاتمه داد: خدا را شکر تیم ملی ما الان شرایطی را دارد که مانند گذشته نیست. قبلا شرایط سختی برای رفتن به جام جهانی داشتیم ولی خدا را شکر در چند سال اخیر به جام جهانی صعود کرده ایم و این نشان می دهد فوتبال ما در مسیر خوبی است. اگر لیست تیم ملی را هم ببینید، هشتاد در صد آنها بازیکنانی هستند که خارج از ایران بازی می کنند و مطمئنا عده ای که نیستند در جام جهانی این فرصت را دارند که به اروپا بروند و این برای فوتبال ما خیلی خوب است که بازیکنان بیشتری در فوتبال اروپا داشته باشد.

دیدگاه‌ها