کد خبر : 1844672 | 29 شهریور 1401 ساعت 23:27 | 162.7K بازدید | 19 دیدگاه

با میانگین 6.25 گل خورده در هر مسابقه؛

تیمی که فوتبال ایران را به سخره گرفته است!

تیم فوتبال امید وحدت خراسان در هفته پنجم لیگ دسته اول هم شکست سنگینی را تجربه کرده است.

تیمی که فوتبال ایران را به سخره گرفته است!

به گزارش "ورزش سه"، معمولا مسابقات باشگاهی فوتبال ایران در لیگ‌های سطوح مختلف به صورت بسیار نزدیک میان رقبا در جریان است؛ فوتبالی فیزیکی با گل‌های کم که به خصوص در یک دهه اخیر تیم‌هایی که خط دفاعی منسجمی در طول مسابقات داشته‌اند عملکرد خوبی به نامشان ثبت شده است؛ البته در این بین همیشه استثناهایی هم وجود دارند که در فصل جدید لیگ دسته اول شاهد یکی از همین تیم‌ها هستیم.
تیم فوتبال شهرخودرو فصل گذشته با مشکلات مالی و مدیریتی عدیده با اکبر میثاقیان پا به مسابقات گذاشت و تا مسئولان یکی از ثروتمندترین و مهم‌ترین شهرهای ایران به خودشان آمدند این تیم قعرنشین شده بود و عملکرد قابل قبول و آبرومندانه با داود سیدعباسی در نیمه دوم فصل هم سبب نشد تا نماینده شهر مشهد بتواند خودش را پس از چند سال رویایی و حتی حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به لیگ برتر در دوره بیست و دوم برساند.

1747057

با سقوط شهر خودرو صحبت‌های زیادی درباره پایان انگیزه‌های فرهاد حمیداوی مالک این باشگاه برای ادامه تیم‌داری شنیده می‌شد  و درنهایت از سوی اسماعیل حیدرپور مدیرعامل فصل گذشته باشگاه عنوان شد که امتیاز شهرخودرو با وجود پیشنهادات خیلی خوبی که وجود داشته، به تیمی مالکیتی در مشهد سپرده شده که وضعیت خوبی از لحاظ مالی دارند و در فکر بازگرداندن نام مشهد به دایره لیگ برتر فوتبال ایران هستند؛ ادعاهایی که البته نه تنها در پایان هفته پنجم لیگ آزادگان رنگ واقعیت به خود نگرفته،که در واقع شاهد یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای ممکن در تاریخ مسابقات لیگ دسته اول هستیم.
تیم فوتبال امید وحدت خراسان که با مدیریت فردی به نام چوپانی و مربیگری محسن بنگر در مسابقات حضور پیدا کرد طی هفته‌های گذشته اتفاقات عجیب و غریبی را از سر گذرانده و حتی محسن بنگر پس از بازی هفته گذشته تیمش در برنامه فوتبال یک ادعا کرد که در جریان دیدار امید وحدت خراسان برابر خلیج فارس ماهشهر که با شکست 5 بر صفر تیمش همراه شد، قهر پدر یکی از بازیکنان پولی تیم سبب شده تا این بازیکن در نیمه دوم وارد زمین شود. نتیجه اینکه پس از هفته چهارم محسن بنگر از هدایت این تیم کنار کشید و سیروس سنگچولی جایگزین او شد ولی سنگربان نام آشنای سابق لیگ برتر نیز پیش از بازی هفته پنجم برابر دریا بابل آبروی خود را برداشت و از هدایت این تیم کناره گیری کرد تا امید وحدت خراسان مستاصل تر از همیشه پا به مسابقه بگذارد و درنهایت هم با 7 گل بازنده شود.

این‌ها احتمالا بخش کوچکی از حواشی نماینده مشهد در فصل جاری فوتبال ایران هستند که زیر نتایج باورنکردنی این تیم گم شده است. نماینده استان خراسان در هفته اول به دلیل کمبود بازیکن و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نتوانست در مقابل چوکای تالش بازی کند، ولی از هفته دوم برای اینکه با ادامه حاضر نشدن در مسابقات از جدول کنار گذاشته نشود، به هر ترتیبی که بود وارد مسابقات شد و نتایج عجیبی را کسب کرد.
امید وحدت خراسان یا شهر خودروی مشهد (هنوز به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های پیشین امتیاز این تیم به صورت رسمی به مالکان جدید واگذار نشده است) پس از هفته اول که مقابل سبزپوشان تالشی حاضر نشد و با نتیجه سه بر صفر بازنده شد، در هفته دوم مقابل خلیج فارس ماهشهر 5 گل دریافت کرد. نتایج 7 بر صفر، 7 بر صفر و درنهایت 6 بر صفر نیز در سه بازی اخیر این تیم مقابل آرمان گهر، شهرداری همدان و دریای بابل ثبت شده تا مشخص شود که امید وحدت خراسان و تصمیم گیرندگانش از هیچ نظر آمادگی حضور در دومین سطح فوتبال باشگاهی ایران را ندارند و در این بین برخی نیز نوک پیکان انتقادات را به سوی تصمیم سازان فوتبال استان نظیر اصولی رئیس هیئت فوتبال گرفته‌اند که پس از دو سال حضور پرحاشیه در فدراسیون فوتبال، تیم شهر تحت مدیریتش هم در بحران کامل به سر می برد.

1747054

با تمام این‌ها اما ماجرا برای نماینده یکی از شهرهای فوتبال خیز ایران ادامه دارد. آنها طی چهار هفته‌ای که وارد مسابقات شده‌اند 25 مرتبه دروازه خودشان را باز شده دیده‌اند (به استثنای مصاف با چوکا که با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر شد) که میانگین 6.25 گل دریافتی را در هر مسابقه برای آنها ثبت کرده و از سوی دیگر هیچ گلی هم به ثمر نرسانده است.
در همین زمینه علی‌اکبر هاشمی‌جواهری مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی درباره وضعیت نماینده فوتبال این استان در آخرین مصاحبه خود اینطور واکنش نشان داده است: «تیم شهرخودرو امروز دیگر تبدیل به یک غده سرطانی شده و الان متاسفانه مجبوریم این شرایط را ببینیم. شما یک زمانی مجبورید دستتان را قطع کنید تا بیماری شما به تمام بدن تان رخنه نکند و الان وضعیت این تیم هم همین است. هم آقای حمیداوی و هم آقای حیدرپور ۶ ماه پیش گفتند نمی‌خواهیم در فوتبال استان تیم داری کنیم. باید همان موقع فکری به حال شرایط می‌کردیم که این اتفاقات نیفتد و متاسفانه هیئت فوتبال در این زمینه درست عمل نکرد. من بازهم می‌گویم هیات فوتبال فعلی توانایی مدیریت فوتبال را ندارد و با این رویه اتفاقات خیلی بدتری در انتظار فوتبال ما خواهد بود. اهالی فوتبال باید پای کار بیایند و به فوتبال استان کمک کنند تا با یک هم اندیشی و در حضور پیش کسوتان و صاحب نظران به یک جمع بندی درست برسیم.»

1747056

همچنین هاشمی‌جواهری با گلایه از مالکان باشگاه امید وحدت گفته است: « من از همین جا رسما اعلام می‌کنم آقای چوپانی شما این کاره نیستید و در ادامه راه به مشکلات جدی بر می‌خورید. نه مشکلات ورزشی که مشکلات قضایی هم در انتظار شما خواهد بود. نماینده قوه قضائیه رسما اعلام کرد اگر به تعهدات تان پایبند نباشید به حمیداوی پاسخگو نیستید و باید به قوه قضائیه جوابگو باشید. این آقایان متاسفانه سرمایه‌ای ندارند که بخواهند در ورزش سرمایه گذاری کنند و متاسفانه کسی این موارد را بررسی نکرده است. این بازی که امید وحدت شروع کرده بازی درستی نیست و قطعا ثمره خوبی نخواهد داشت.»

با این وصف به نظر می‌رسد ادامه شرایط فعلی نه تنها یک بحران برای نماینده شهر مشهد که برای فوتبال ایران است و احتمالا به زودی پای حواشی دیگر نظیر شرط‌بندی نیز به این تیم وارد خواهد شد. پس بهتر است دلسوزان فوتبال مشهد هر چه سریعتر فکری به حال این تیم داشته باشند و مسئولان فوتبال ایران نیز اتفاقات این باشگاه را از همین حالا به صورت جدی زیر ذره بین خود داشته باشند تا شاهد اتفاقات بدتر از این طی هفته های آینده نباشیم.

دیدگاه‌ها