کد خبر : 1844680 | 30 شهریور 1401 ساعت 08:13 | 22.8K بازدید | 6 دیدگاه

آسمان لندن با بزرگان تنیس ستاره باران شد؛

فدرر، نادال، جوکوویچ و ماری در یک تیم!

مسابقات تنیس لیورکاپ از پس فردا در انگلیس آغاز خواهد شد.

فدرر، نادال، جوکوویچ و ماری در یک تیم!

به گزارش "ورزش سه" پنجمین دوره مسابقات تنیس لیورکاپ از روز جمعه در لندن آغاز خواهد شد.
لیورکاپ، تورنمنت تنیسی است که از سال ۲۰۱۷ با همکاری تیم۸(تیم مدیریتی راجر فدرر)، تنیس استرالیا و پائولو لمان تنیسور بازنشسته برزیلی شکل گرفت و از سال ۲۰۱۹ وارد تقویم رسمی اتحادیه تنیس مردان شد.
شکل برگزاری مسابقات به گونه‌ای است که یک تیم متشکل از تنیسورهای اروپایی و یک تیم متشکل از تنیسورهای سایر کشورهای جهان در قالب تیم منتخب اروپا و منتخب جهان ظرف مدت سه روز به مصاف یک‌دیگر می‌روند. 
هر روز دو مسابقه انفرادی و یک مسابقه تیمی به گونه‌ای برگزار می‌شود که هرکدام از مسابقات روز اول، یک امتیاز، روز دوم، دو امتیاز و روز سوم، سه امتیاز خواهد داشت و درنهایت تیمی که زودتر به امتیاز ۱۳ برسد، قهرمان مسابقات خواهد شد.

1747073
اما اهمیت این دوره از مسابقات لیورکاپ که نام آن از راد لیور، اسطوره تنیس استرالیا گرفته شده، حضور همزمان چهار تنیسور بزرگ قرن ۲۱ در کنار هم است. راجر فدرر، رافائل نادال، نواک جوکوویچ و اندی ماری که روزگاری به BIG4 یا چهار بزرگ دنیای تنیس معروف بودند، امسال در قالب تیم اروپا با تیم منتخب جهان رقابت خواهند کرد. استفانوس سیتسیپاس و کسپر رود هم آنها را در این تیم همراهی می‌کنند.
در طرف مقابل، تیلور هری فریتز، فلیکس اوژه الیاسیم، دیگو شوارتزمن، الکس دمینار، فرانسیس تیافوئه و جک ساک هم اعضای تیم منتخب جهان را تشکیل می‌دهند.
نکته ویژه این دوره از مسابقات، خداحافظی راجر فدرر از دنیای ورزش حرفه‌ای پس از پایان این تورنمنت است. جایی که اسطوره سوییسی ورزش جهان، بعد از انجام مسابقه دونفره به همراه رافائل نادال، به صورت رسمی بازنشسته خواهد شد.

1747071
1747070
1747072
1747074

دیدگاه‌ها