کد خبر : 1844924 | 01 مهر 1401 ساعت 08:12 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

تکلیف اعزام تیم ملی هندبال زنان به قهرمانی آسیا

با وجودی که حدود دو ماه تا آغاز مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا بیشتر زمان باقی نیست اما هنوز تکلیف اعزام تیم به این مسابقات مشخص نشده است.

تکلیف اعزام تیم ملی هندبال زنان به قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۳ آذر به میزبانی اینچئون کره جنوبی انجام‌ می‌شود. با وجودی که تیم ملی ایران برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده و در قرعه کشی و برنامه این مسابقات نیز حضور دارد اما هنوز در فاصله دو ماه تا آغاز مسابقات تکلیف اعزام این تیم مشخص نیست.

تیم ملی هندبال زنان ایران در گروه A با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، هند و استرالیا همگروه است و در اولین دیدار خود باید سوم آذر به مصاف هند برود. با این وجود هنوز تیم ملی هندبال زنان تعطیل است و اردوهای این تیم بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی دیگر تشکیل نشده است. حتی هنوز تعیین کادر فنی تیم ملی هم مشخص نیست.

هدایت تیم ملی هندبال زنان ایران در بازی کشورهای اسلامی را مسعود ظهرابی به عنوان مدیر فنی و پوچه دیاز مونتسرات به عنوان مربی بر عهده داشتند که بعد از این مسابقات به دلیل مشکلات و اختلاف نظرهایی که میان این دو مربی به وجود آمد احتمال جدایی پوچه از فدراسیون هندبال ایران به وجود آمد اما بعدتر رییس فدراسیون اعلام کرد که در صور حضور در قهرمانی آسیا با همان کادر فنی ادامه خواهند داد.

رییس فدراسیون هندبال پیشتر مشکلات مالی و کمبود بودجه را علت احتمال اعزام نشدن این تیم عنوان کرده بود. از طرف دیگر نایب رییس زنان فدراسیون هندبال می‌گوید که هنوز به طور رسمی از این مسابقات کناره‌گیری نکرده‌اند. شاید فدراسیون هندبال منتظر تامین بودجه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و اگر این بودجه تامین شود تیم ملی ایران را به این مسابقات اعزام کند.

تیم ملی هندبال زنان ایران در دوره قبل این مسابقات در اردن که کشورهای کره جنوبی ، ژاپن، قزاقستان، ایران، ازبکستان، هنگ کنگ، اردن، سوریه، سنگاپور، کویت و فلسطین حضور داشتند در رده چهارم قرار گرفته و توانسته بود سهمیه جهانی را کسب کند.

در این دوره از مسابقات نیز کشورهای ایران، کره‌جنوبی، ازبکستان، هند، استرالیا، ژاپن، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین، تایلند حضور دارند. تیم ملی ایران در صورت حضور و با یک تدارک مناسب حتی با قرارگیری در رده پنجم هم می تواند باز سهمیه جهانی بگیرد.

باید دید در نهایت فدراسیون هندبال ایران و در راس آن علیرضا پاکدل چه تصمیمی برای اعزام این تیم خواهد گرفت. آیا با وجود همه مشکلات تیم را همانند دوره قبل روانه آسیا خواهد کرد و یا کناره‌گیری را رسما به کنفدراسیون هندبال اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها