کد خبر : 1844965 | 01 مهر 1401 ساعت 17:45 | 234.5K بازدید | 90 دیدگاه

اولین محک جدی در راه جام‌ جهانی

ترکیب احتمالی ایران برابر اروگوئه

تیم ملی در حالی برابر اروگوئه قرار می‌گیرد که باید ترکیب استفاده شده در این مسابقه و بازی با سنگال را ترکیب نهایی و مورد استفاده در جام جهانی دانست.

ترکیب احتمالی ایران برابر اروگوئه

به گزارش “ورزش سه” اروگوئه؛ اولین محک جدی ایران در راه جام جهانی قطر است. تیمی پر از ستاره‌هایی که در لالیگا و لیگ جزیره می‌درخشند و حریف سر سخت و با کیفیتی برای تیم ملی هستند.

با این حال کارلوس کی‌روش این را ثابت کرده که مقابل حریفان نامدار تیمی با استراتژی مشخص و سخت بباز به زمین می‌فرستد. مثال آن‌ هم جام جهانی ۲۰۱۸ و جدال با اسپانیا و پرتغال بود که اولی باختی حداقلی و دومی یک امتیاز برای ایرانی‌ها به ارمغان داشت. حتی در کارنامه این مربی پرتغالی شکست شیلی در یک بازی دوستانه همراه با ایران دیده می‌شود که این خود نکته مثبتی است.

1747469

با این حال تیم ملی بعد از ۳ سال بار دیگر با هدایت کارلوس کی‌روش به زمین می‌رود و باید دید ترکیب و سیستم مورد استفاده‌اش برای جدال با اروگوئه چیست؟

در خط دروازه، کارلوس کی‌روش با چهار دروازه‌بان به اردو رفته است. علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی. با این حال به نظر می‌رسد که بیرانوند به مانند جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب اصلی کی‌روش برای جدال با اروگوئه باشد.

1747470

در دفاع اما کی‌روش دو مهره مورد اعتمادش را در اختیار ندارد. وحید امیری که به تازگی تمرینات گروهی را شروع کرده و بعید است روی او ریسک شود. رامین رضاییان هم به دلیل عدم دریافت روادید اردوی اتریش را از دست داده است. با این وضعیت به نظر می‌رسد ترکیب دفاعی ایران مقابل اروگوئه این‌چنین باشد: صادق محرمی بعد از ثبت دو نمایش عالی در لیگ قهرمانان اروپا به اردوی تیم ملی اضافه شد و یکی از بازیکنان مورد نظر کی‌روش برای جدال امروز است.ابوالفضل جلالی مدافع استقلال احتمالا بتواند رقابت را از میلاد محمدی و احسان حاج صفی به سود خود پایان دهد و سورپرایز کارلوس کی روش برای این بازی باشد. اما دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب زوج دفاع مرکزی باز است. شجاع خلیل‌زاده، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکنان در دسترس کی‌روش هستند؛ اما انتخاب او برای این مسابقه به احتمال فراوان کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده خواهد بود.

1747473

در خط هافبک، به احتمال فراوان سه بازیکن به عنوان هافبک دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سعید عزت‌اللهی و میلاد سرلک و احسان حاج‌صفی سه بازیکنی هستند که در این پست توجه کی‌روش را برای حضور ثابت مقابل اروگوئه جلب کرده‌اند.

1747471

اما در پست‌های هجومی تغییراتی خواهیم داشت. طارمی بازیکن مورد علاقه کی‌روش برای پست وینگر چپ است. جایی که قبلا هم از او استفاده کرده و نتیجه گرفته است. در سمت راست هم علیرضا جهانبخش جلوتر از همه بازیکنان انتخاب مرد پرتغالی خواهد بود و سردار آزمون تک مهاجم ایران مقابل اروگوئه است.

1747472

ترکیب احتمالی ایران:
 علیرضا بیرانوند-صادق محرمی-شجاع خلیل زاده-محمدحسین کنعانی‌زادگان- ابوالفضل جلالی-میلاد سرلک-سعید عزت‌اللهی-احسان حاج‌صفی-علیرضا جهانبخش-مهدی طارمی-سردار آزمون

1747474

دیدگاه‌ها