کد خبر : 1845056 | 02 مهر 1401 ساعت 08:10 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

شه‌بخش را محدود نمی‌کنم

ثوری: به دنبال نخبه‌ پروری هستیم

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: ما به دنبال نخبه پروری در بوکس هستیم و درباره شه‌بخش هم هیچ‌وقت او را محدود نمی‌کنم.

ثوری: به دنبال نخبه‌ پروری هستیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسین ثوری درباره برنامه تیم‌های ملی بوکس ایران در روزها و ماه‌های آینده توضیح داد: اردوی تیم ملی جوانان ما در باشگاه انقلاب پیگیری می‌شود و از جمعه اول مهر هم تمرینات تیم ملی بزرگسالان شروع خواهد شد. مسابقات استعدادهای برتر هم ۸ مهر برگزار می‌شود و ۸ آبان هم تیم ملی بزرگسالان عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به میزبانی اردن می‌شود. پایان آبان ماه هم تیم ملی جوانان را عازم مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا می‌کنیم.

او درباره شرکت کردن دانیال شه‌بخش در مسابقات حرفه‌ای نیز گفت: حضور دانیال شه‌بخش در مسابقات حرفه‌ای تصمیم خودش بود، اما مهم این است که او برای پرچم ایران تلاش می‌کند و اینکه چنین موضوعی به بوکس او لطمه می‌زند یا نه، به آمادگی خودش بستگی دارد. او اگر آماده باشد کادرفنی انتخابش می‌کند و از نظر قانونی مشکلی ندارد. دانیال کار خطایی نکرده و این اتفاق برای آینده او مناسب است، او را محدود نمی‌کنم.

ثوری درباره لیست ۳۹ نفره اردونشینان تیم ملی بزرگسالان برای اردوی مهر نیز گفت: بر اساس مشورتی که با کادرفنی و سرمربی تیم ملی داشتیم، قرار شد همه افرادی که استعداد و نخبه‌های برتر کشوری هستند را به اردو دعوت کنیم تا پس از یک دوره تمرین به همراه نفرات اصلی تیم ملی، با بوکسورهای اول ما انتخابی برگزار کنند تا اگر کسی آماده‌تر بود به حق خود برسد.

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: ما معتقدیم که پس از هر تورنمنت و مسابقه باید روند گردش نخبه‌ها در تیم ملی ادامه پیدا کند که حق کسی ضایع نشود. امکان دارد یک بوکسور پس از چند ماه تمرین به بهترین سطح در یک وزن برسد، پس نیاز داریم با دعوت کردن آن‌ها به اردو آینده بوکس ایران را هم تامین کنیم. خوشبختانه در حال حاضر دست ما باز است و با این روش در هر وزن دو سه بوکسور مدعی داریم.

او درباره لیگ برتر بوکس نیز گفت: تقریبا مهر ماه خبرهای خوب لیگ را می‌شنوید.

ثوری درباره برنامه‌های فدراسیون بوکس برای جذب اسپانسر نیز گفت: بحث اسپانسر و آمدن آن‌ها مستلزم یکسری تمهیدات است. ما برخی وقت‌ها کمک‌های مقطعی از برخی افراد داریم اما به صورت دائم خیر، چون با این شرایط امکان ندارد. اسپانسر دنبال دیده شدن است تا سودی ببرد و محض رضای خدا نمی‌آید. افرادی بودند که کمک کردند اما فعلا اسپانسر دائم نداریم.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که‌ آیا برنامه‌ای برای پخش زندهلیگ دارد؟ توضیح داد: تا حدودی برخی مسابقات مهم ما در مقاطعی پخش می‌شود، ولی نیاز است که این موضوع به صورت ثابت باشد تا اسپانسرها به ما اطمینان کنند. رایزنی‌هایی هم کرده‌ایم اما متاسفانه این موضوع به نگاه‌ها بستگی دارد که طی سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم این رشته را خیلی خوب نشان دهیم.

دیدگاه‌ها