کد خبر : 1845119 | 02 مهر 1401 ساعت 14:32 | 135.2K بازدید | 30 دیدگاه

از پرسپوليس تا تیم ملی با مدافعان جنجالی

سادیو مانه؛ آخرین تست صادق برای 2022

پس از عملکرد فوق‌العاده محرمی برابر اروگوئه، حالا تکلیف مدافع راست تیم ملی در جام جهانی از هرزمانی پیچیده‌تر شده است.

سادیو مانه؛ آخرین تست صادق برای 2022

به گزارش "ورزش سه" بدون شک یکی از بهترین نمایش‌های چندسال اخیر فوتبال ایران در بازی دوستانه دیشب برابر اروگوئه رقم خورد. جایی که بازیکنان تیم ملی در انجام وظایف محوله از سوی کادرفنی نهایت دقت را به کار بردند و با عملکردی کم‌نقص توانستند یکی از قدرتمندترین تیم‌های ملی حال حاضر دنیا را شکست دهند.

1747746
در این بین، عملکرد تحسین‌برانگیز صادق محرمی در پست مدافع راست که در مهار کامل داروین نونیز، فوق‌ستاره لیورپول موفق بود، یکی از نکات ویژه بازی دیروز بود. جایی که یکی از سه لژیونر فوتبال ایران در مسابقات چمپیونزلیگ روز باشکوهی را تجربه کرد و در تمام دقایق بازی به خوبی از پس کارهای تدافعی و تهاجمی برآمد.

1747738
این نمایش قابل قبول محرمی در شرایطی ارائه شد که رامین رضاییان به عنوان اصلی‌ترین رقیب صادق برای قرار گرفتن در پست مدافع راست تیم ملی یکی از دو غایب اردوی ایران در اتریش بود که از حضور در این مسابقه جا ماند. در شرایطی که رضاییان به عنوان مدافع راست محبوب کی‌روش بلافاصله پس از حضور این سرمربی پرتغالی در تیم ملی، به اردو دعوت شد، به دلیل حاضر نشدن روادید مسابقه ایران برابر اروگوئه را از دست داد تا معادلات در خصوص این پست پیچیده‌تر از قبل شود.
رضاییان در سه تورنمنت بزرگ توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده و در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 به عنوان مدافع راست ثابت تیم ملی در ترکیب قرار گرفته بود. از این رو و با توجه به عملکرد قابل قبولش در شش هفته ابتدایی لیگ و اعتقاد ویژه سی‌کیو به او، انتظار می‌رفت رقابت نزدیکی بین رضاییان و محرمی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی در اردوی اتریش شکل بگیرد به خصوص که رضاییان تجربه بیشتری نسبت به محرمی در لباس تیم ملی دارد.

1747739

هرچند نمی‌توان به طور حتم پیش‌بینی کرد که اگر رضاییان در اردوی اتریش حاضر بود او در ترکیب قرار می‌گرفت یا محرمی، اما بازی فوق‌العاده صادق برابر اروگوئه و ستارگان پرتعدادش، کار رامین را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بسیار سخت‌تر کرده است. به ویژه که محرمی در لیگ قهرمانان اروپا هم برابر چلسی و میلان عملکرد مطلوبی داشته و پیش از مهار نونیز، استرلینگ را به عنوان یکی دیگر از وینگرهای مطرح لیگ جزیره در دیدار دینامو مقابل چلسی به خوبی از کار انداخته بود و عملکرد او برابر سادیو مانه و هم‌تیمی‌هایش در بازی ایران مقابل سنگال می‌تواند تا حدود زیادی تکلیف این پست را مشخص کند.

1747740


محرمی که روزگاری از ملوان به پرسپولیس برانکو آمد و توانست جناح راست خط دفاعی این تیم را به تصاحب خودش درآورد، حالا با رامین رضاییان وارد یک رقابت جدی دیگر این بار در تیم ملی شده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم این بار کدام یک از آنها به عنوان مدافع راست ثابت تیم ملی شناخته خواهد شد.
البته که هنوز تا جام جهانی نزدیک به شصت روز زمان باقی مانده و به غیر از این دو بازیکن، صالح حردانی به عنوان مدافع حاضر در اردوی اتریش و مهدی شیری و دانیال اسماعیلی‌فر هم به عنوان سایر مدافعین راست تیم ملی در اردوهای اخیر، شانس حضور در قطر را جستجو می‌کنند.

1747741
محرمی و رضاییان در لیگ شانزدهم زیر نظر برانکو در پرسپولیس هم‌تیمی بودند.

دیدگاه‌ها