کد خبر : 1845245 | 03 مهر 1401 ساعت 20:07 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

نمایندگان ايران موفق به کسب 7 مدال شدند

خدابخشی و نعمتی بر سکوی قهرمانی کاراته‌وان ترکیه

نمایندگان ايران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز، به کار خود در رقابت های کاراته وان ترکیه پایان دادند.

خدابخشی و نعمتی بر سکوی قهرمانی کاراته‌وان ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، روز پایانی سومین مرحله از رقابت های کاراته وان سری آ در سال 2022 در قوجا ایلی ترکیه با برگزاری رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال پیگیری شد که نمایندگان کشورمان نیز در بخش های مختلف به روی تاتامی رفتند که موفق به کسب مدال طلا، نقره و 3 برنز شدند.
در وزن مثبت 84 کیلوگرم کومیته مردان، محمود نعمتی که با کسب 6 پیروزی به دیدار فینال رسیده بود، امروز و برای کسب مدال طلا در مقابل عمر فاروق ارسلان از ترکیه قرار گرفت که موفق شد با نتیجه 1 بر صفر به پیروزی رسیده و مدال طلا را از آن خود کند. همچنین مهدی عاشوری نیز پس از رسیدن به دیدار رده بندی، 5 بر 1 نتیجه را به اساما زیتونی از الجزایر واگذار کرد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.
مهدی خدابخشی نیز که به مسابقه پایانی وزن منفی 84 کیلوگرم کومیته مردان راه پیدا کرده بود، به مصاف دیگر نماینده میزبان یعنی حسن ارسلان رفت که با کسب پیروزی 3 بر صفر به مدال طلا رسید. محمدرضا گیلان پور هم که با پیروزی در مرحله شانس مجدد به دیدار رده بندی این وزن رسیده بود، در این مسابقه بیورن کولووری از فنلاند را 2 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست پیدا کرد. دیگر نماینده ایران در شانس مجدد این وزن علی توکلی بود که در همان مسابقه نخست خود با حساب 4 بر 3 مقابل جیمی هاگ از سوئد شکست خورد و حذف شد.
1747918
سومین فینالیست کومیته مردان ایران هم علی مسکینی بود که در فینال وزن منفی 60 کیلوگرم رو در روی یک کاراته کای ترکیه ای دیگر یعنی بوراک اوزدمیر قرار گرفت که پس از 3 دقیقه مبارزه، هیچ امتیازی بین دو نفر رد و بدل نشد تا نماینده میزبان با رأی داوران برنده شده و مسکینی به مدال نقره بسنده کند. همچنین بهنام دهقان زاده که با گذر از سد دو هموطن خود یعنی علی اکبر بختیاری و پوریا اقدسی به مسابقه رده بندی این وزن راه پیدا کرده بود، با نتیجه 2 بر صفر مغلوب زیاد علی از مصر شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

1747919
در کاتای تیمی زنان ، تیم ایران الف متشکل از زینب السادات حسینی، سپیده امینی و ملیکا عزتی در مسابقه نهایی به مصاف تیم مصر رفت که در پایان با امتیاز 06. 24 در مقابل 54. 24 شکست خورد و به مدال نقره رسید. تیم ایران ب نیز در دیدار رده بندی با ترکیب شادی جعفری زاده، الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده، با نتیجه 20. 24 به 68. 24 مقابل تیم  دیگری از مصر پذیرای شکست شد و به عنوان پنجمی دست پیدا کرد.
1747921
پس از باخت 2 بر صفر رضا بشارتی کیا در مرحله شانس مجدد وزن منفی 67 کیلوگرم کومیته مردان مقابل نوران رضازاده آذربایجانی، تنها نماینده باقی مانده ایران در این وزن مرتضی نعمتی بود که با برتری 4 بر صفر مقابل شین چنگ چونگ از چین تایپه، مدال برنز را به خود اختصاص داد.
در کاتای انفرادی زنان نیز دو نماینده کشورمان یعنی مهسا افسانه و حدیثه جمال برای کسب مدال برنز به مصاف هم رفتند که در پایان این مهسان افسانه بود که با امتیاز 74. 24 در مقابل 46. 24 به برتری رسید و مدال برنز را به دست آورد.
1747920
5 نماینده دیگر کشورمان یعنی زینب جعفرنژاد، مرجان ملک پور، حنانه عابدیان، مبینا حیدری و اسما تیشه کلخوران هم در مرحله شانس مجدد اوزان مختلف کومیته انفرادی زنان به میدان رفتند که همگی با قبول شکست مقابل حریفان خود، از دور رقابت ها کنار رفتند.

دیدگاه‌ها