کد خبر : 1845287 | 04 مهر 1401 ساعت 10:57 | 62.5K بازدید | 14 دیدگاه

ایران – سنگال؛ این‌بار نوبت طارمی است

کارلوس کی روش سبک بازی تیم ملی را تغییر داده است و از این پس تیم ملی با یک مهاجم بازی خواهد کرد؛ سردار آزمون یا مهدی طارمی.

ایران – سنگال؛ این‌بار نوبت طارمی است

به گزارش "ورزش سه"،  تیم ملی در بازی با اروگوئه با سیستم 1-4-1-4 به میدان آمد و به همین خاطر یک مهاجم باید در نوک به میدان می‌رفت و دو بازیکن کناری در خط هافبک هم باید هافبک تهاجمی می‌بودند نه وینگر تا در زمان دفاع به مدافعان کناری کمک کنند، انتخاب کارلوس کی‌روش در بازی با اروگوئه علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی بودند. تیم ملی اگر با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کرد می توانست در کناره‌ها از مهاجم به عنوان وینگر بهره ببرد و با توجه به حضور سه هافبک مرکزی در میانه میدان (دو هافبک دفاعی و پلی میکر) عدم بازگشت وینگرها تیم ملی را در کناره‌ها زیاد با مشکل مواجه نمی کرد. به واقع اگر تیم ملی با این شیوه بازی می کرد می توانست به طور همزمان از سردار آزمون و مهدی طارمی استفاده کند با این توضیح که یکی در پست وینگر به میدان می آمد.

1747994

در چنین شرایطی و تا زمانی‌که تیم ملی با سیستم 1-4-1-4 بازی کند از بین مهدی طارمی و سردار آزمون یکی در نوک خط حمله تیم ملی قرار خواهد گرفت که به نظر می‌رسد در بازی با سنگال این شانس به مهدی طارمی برسد. در بازی با اروگوئه سردار آزمون در نوک خط حمله تیم ملی به میدان آمد و با وجود تلاش فراوان موفق به گلزنی نشد اما در ادامه مهدی طارمی با ورود به میدان روی یک کار ترکیبی خوب به گل رسید و با همین گل، تیم ملی این بازی دوستانه را به سود خود به پایان برد.

دیدگاه‌ها