کد خبر : 1845365 | 04 مهر 1401 ساعت 18:03 | 40.3K بازدید | 53 دیدگاه

با اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال؛

تا پای جان، برای ایران؛ شعار تیم ملی در قطر

شعار تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی قطر اعلام شد.

تا پای جان، برای ایران؛ شعار تیم ملی در قطر

به گزارش “ورزش سه” با اعلام احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت‌های فدراسیون فوتبال، شعار تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شد.

«تا پای جان، برای ایران» شعاری است که با تصمیم مسئولین فدراسیون فوتبال برای تیم ملی انتخاب شده. محمدی در این خصوص می‌گوید: در کارگروهی که با حضور معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و کارشناسانی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و همچنین فدراسیون فوتبال تشکیل شد، شعارهای دریافتی بر اساس شاخص‌هایی چون «کوتاهی و قابلیت به یادسپاری»، «آهنگین‌بودن و دارای ظرفیت انگیزه‌بخشی و مبارزه‌جویی» و همچنین «همدلی مردم و وفاداری بازیکنان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: کلیدواژه‌هایی چون ملت، رویا، تاریخ و ... در شعار بسیاری از کشورها تکرار می‌شود، به همین دلیل کارگروه تصمیم گرفت برای پرهیز از شباهت و همچنین تکرار کلیدواژه ایران، از نام کشور در شعار استفاده کند و شعار «تا پای جان، برای ایران» با توافق جمعی انتخاب و به کمیته برگزار کننده مسابقات ارسال می‌شود.

پیش از این شعار تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه 80 میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب بود. شعار منتخب بر روی اتوبوس تیم‌ ملی نصب و در کمپ تمرینی ایران در قطر نوشته می‌شود.

دیدگاه‌ها