کد خبر : 1845399 | 05 مهر 1401 ساعت 09:58 | 17.3K بازدید | 7 دیدگاه

گزارش بیلد از بازی «دیوانه‌وار» مقابل انگلیس

بعد از تساوی در ومبلی؛ آلمان نگران جام جهانی

روزنامه آلمانی بیلد در گزارشی درباره تساوی 3-3 آلمان مقابل انگلیس از عملکرد ژرمن‌ها در این بازی انتقاد کرده و عملکرد آنها را در آستانه جام جهانی ضعیف ارزیابی کرد.

بعد از تساوی در ومبلی؛ آلمان نگران جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، آلمان، شب گذشته در ومبلی در حالی‌که از انگلیس 2-0 پیش افتاده بود نتیجه‌ای را که می‌توانست یک برد روحیه‌بخش باشد، با تساوی 3-3 عوض کرد. ما سه روز بعد از شکست تحقیرآمیز 1-0 مقابل مجارستان با بازی مقابل انگلیس با لیگ ملت‌های اروپا خداحافظی کردیم. این بازی آخرین آزمون جدی آلمان در آستانه جام جهانی بود. تورنمنتی که برای آلمان 57 روز دیگر با بازی مقابل ژاپن آغاز خواهد شد.

دیدار دو تیم در ومبلی باز‌ی‌ای دیوانه‌‌وار بود که شش گل داشت. بهترین خبر برای آلمان بازی کردن موسیالا از آغاز و درخشش او بود. یک نکته مثبت دیگر برای آلمان درخشش کای هاورتز بود که با دو گلی که به ثمر رساند مانشافت را از شکست نجات داد. آلمان در این بازی چهار فرصت گلزنی داشت که سه تای آنها را به گل تبدیل کرد.

نکته مثبت: هانسی فلیک اجازه داد جمال موسیالا در کشوری که خانه دوم او به حساب می‌آید از ابتدا به میدان برود. موسیالا که در این فصل پدیده بایرن مونیخ بوده و در شش بازی چهار گل به ثمر رسانده در این بازی شاهد محقق شدن رویای خود بود؛ بازی کردن در ومبلی. موسیالا پیش از اینکه تصمیم بگیرد پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کند دو بار برای تیم ملی زیر 21 سال انگلیس بازی کرده بود. جمال در پایان بازی گفت:" انگلیس خانه دوم من است. بچه که بودم بازی کردن در ومبلی همیشه رویایم بود".

درحالیکه هنوز گلی به ثمر نرسیده بود موسیالا از حریف یک پنالتی گرفت که توسط گوندوگان به گل تبدیل شد و آلمان 1-0 از حریف پیش افتاد. در دقیقه 67 که آلمان با گل کای هاورتز نتیجه را 2-0 کرد هم درخشش موسیالا و پیروزی او در دوئل با بازیکن حریف نقش مهمی در به ثمر رسیدن این گل داشت.

موسیالا در بوندس‌لیگا هم ثابت کرده که می‌تواند با دریبل‌های سریع و حرکات غیر قابل مهار خود دفاع‌های متراکم را به هم بریزد و سر در گم کند. حالا دیگر بعید است که فلیک در بازی‌های بعدی موسیالا را در ترکیب ثابت خود نداشته باشد و او را از ابتدا به میدان نفرستد.

1748188

نقطه ضعف: مانشافت با اینکه 2-0 پیش افتاده بود سه گل دریافت کرد و انگلیسی‌ها با گل‌های لوک شاو، میسون ماونت و هری کین موفق شدند پیش بیفتند.

چرا باید برای جام جهانی نگران بود؟ خط دفاعی چهارنفره آلمان با حضور راوم، اشلوتربک، سوله و کهرر در این بازی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. اشلوتربک که مسئول محافظت از هری کین بود به هیچ‌وجه توان انجام این مسئولیت را نداشت. خوشبختانه هاورتز در دقیقه 87 موفق شد گل سوم را به ثمر برساند وگرنه مانشافت با یک شکست تلخ دیگر به خانه برمی‌گشت.

نگاه ویژه: فیلیپ لام اخیرا از جاشوا کیمیش به عنوان یکی از نقاط ضعف آلمان انتقاد کرده بود. لام در این باره گفت:"کیمیش باید طرز فکرش را درست کند. او وقتی در فاز دفاعی با بازیکن حریف دوئل می‌کند به اندازه کافی خوب نیست". اما کیمیش در ومبلی عالی کار کرد و در دقیقه 45+2 اولین فرصت گلزنی واقعی مانشافت را به تنهایی خلق کرد.

1748189

تراشتگن در دقیقه 25 شوت استثنایی رحیم استرلینگ را دفع کرد تا بهترین بازیکن آلمان در نیمه اول باشد. در این شکی نیست که آلمان پیش از شروع جام جهانی و بازی با ژاپن کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

لوتار ماتئوس در پایان بازی گفت:"به عنوان یک آلمانی نمی‌توان از عملکرد مانشافت در این بازی راضی بود. تعویض‌های انگلیس دست آلمان را بست، ما از این بابت خیلی ضربه خوردیم. نکته دیگر این است که وقتی بازیکنان حریف از دریبل‌های سریع استفاده می‌کردند نمی‌توانستیم در مقابل‌شان بایستیم".

دیدگاه‌ها