کد خبر : 1845475 | 05 مهر 1401 ساعت 21:03 | 324.3K بازدید | 33 دیدگاه

در موشن اینوست آره‌نا اتریش

ساوت‌گیت موی تیم کی‌روش را از ماست کشید

گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس 915 مایل مسافت را طی کرد تا برای تماشای دیدار ایران و سنگال، خودش را به اتریش برساند.

ساوت‌گیت موی تیم کی‌روش را از ماست کشید

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع بر وفق مراد گرت ساوت‌گیت و تیم او پیش نمی رود. سرمربی سه شیرها که امید زیادی به درخشش ستارگان مطرح تیمش در قطر داشت، در بحرانی ترین شرایط خود از سپتامبر 2016 که هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده گرفت، به سر می برد.

شکست در دیدارهای مرحله نیمه نهایی و رده‌بندی جام جهانی 2018 برابر کرواسی و بلژیک و مسابقه مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا مقابل اسپانیا، بدترین نتایج متوالی انگلیس تحت هدایت ساوت‌گیت بوده ولی تیم او اکنون در 6 مسابقه پشت سر هم، رنگ پیروزی را به چشم ندیده و حتی شایعاتی درباره احتمال اخراج او و نشستن توماس توخل روی نیمکت سه شیرها شنیده می شود.

1748386
گرت ساوت گیت یکی از بدترین دوران حرفه مربیگری خود را سپری می کند. تیم او در 6 دیدار متوالی برنده نشده، اتفاقی که از سال 2016 و قبول هدایت سه شیرها هرگز رخ نداده است.

انگلیس که سقوطش به سطح B لیگ ملت های اروپا قطعی شده، شب گذشته در آخرین بازی خود نیز نتوانست برنده شود و برابر آلمان به تساوی پر گل 3 – 3 دست یافت تا انتقادات از تیم ساوت‌گیت افزایش یابد. گل دقیقه 87 کای هاورتز مانع رهایی سرمربی 52 ساله اهل واتفورد از یک بحران بزرگ شد.

با این حال، او 915 مایل فاصله میان لندن و استادیوم ومبلی تا وین را پیمود و خودش را به موشن اینوست آره‌نا، استادیوم خانگی تیم آدمیرا واکر اتریش رساند تا بازی تیم ملی ایران، برابر سنگال را به نظاره بنشیند و حریف نخست خود در جام جهانی قطر را ارزیابی کند.

1748382

ساوت گیت در این سفر تنها نبود و استیو هالند، دستیار اول خود را نیز به همراه داشت. او که از سال 2009 وارد باشگاه چلسی شده بود، در تمام این سالها دستیار ژوزه مورینیو، رافا بنیتز، آنتونیو کونته، روبرتو دی متئو، آندره ویلاش بواش و گاس هیدینگ بود و از سال 2016 به کادرفنی تیم ملی انگلیس اضافه شد.

سرمربی انگلیس که در این روزها مورد هجمه شدیدی قرار گرفته است، می کوشد تا به هر نحوی که شده، صندلی خود را پیش از آغاز بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان از دست ندهد و 30 آبان در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه مقابل ایران و کارلوس کی روش، هدایت سه شیرها را برعهده داشته باشد.

1748383

کسب پیروزی برابر اروگوئه، زنگ خطری برای ساوت گیت و تیم 1.34 بیلیون یورویی او بود و به همین دلیل این مربی ترجیح داد به جای اینکه از خانه و پای تلویزیون عملکرد ستاره های ایرانی را آنالیز کند، به موشن اینوست آره‌نا رفته و عملکرد تیم ملی ایران را زیر نظر بگیرد.

استارت جام جهانی قطر با یک پیروزی پر گل برابر ایران و کشیدن خط و نشان برای رقبا، امید واهی بود که انگلیسی ها به خودشان داده بودند و اکنون ساوت گیت که زنگ خطر را احساس کرده، از تمامی فرصت ها برای یافتن نقاط ضعف و قدرت تیم کی روش استفاده می کند.

1748451

حالا با تساوی برابر قهرمان آفریقا، ساوت گیت بیش از هر زمان دیگری می داند آسان پنداشتن تیم کی روش، اشتباه بزرگی بوده که در زمان قرعه کشی جام جهانی، او و رسانه های انگلیسی از جمله مجله سان مرتکب شده بودند.

دیدگاه‌ها