کد خبر : 1845528 | 06 مهر 1401 ساعت 11:23 | 25.6K بازدید | 3 دیدگاه

توهین نژادپرستانه به ستاره برزیل؛ چرا تنبیه نمی‌کنید؟

ریچارلیسون، ستاره تیم ملی برزیل و تاتنهام، در جریان بازی برابر تونس با توهین نژادپرستانه مواجه و بسیار از این اتفاق عصبانی شد.

توهین نژادپرستانه به ستاره برزیل؛ چرا تنبیه نمی‌کنید؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی برزیل شب گذشته در آخرین دیدار دوستانه پیش از جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه پارک دو پرنس فرانسه به مصاف تونس رفت و موفق شد با نتیجه 1-5 از سد این تیم عبور کند. 
ریچارلیسون، گل دوم تیمش را روی پاس گل رافینیا در دقیقه 19 این بازی به ثمر رساند و برای شادی پس از گل به همراهی تعدادی از هم‌تیمی‌هایش به سمت پرچم کرنر رفت. 
در همین  لحظه بود که تعدادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه پارک دو پرنس، اشیایی از جمله یک موز را به سمت این بازیکن پرتاب کردند. 
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که فرد، هافبک منچستریونایتد، در حال بیرون انداختن این اشیا از زمین است و کاملا مشخص است که هواداران حاضر در ورزشگاه قصد داشتند باعث ناراحتی و خشم ریچارلیسون با این برخوردهای نژادپرستانه شوند. 

1748499

این در حالی است که تیم ملی برزیل پیش از بازی با یک بنر ضدنژادپرستانه با شعار «بدون بازیکنان سیاه‌پوست ما، این ستاره‌های روی پیراهن‌مان نبود» عکس گرفتند. 
فدراسیون فوتبال برزیل با انتشار بیانیه‌ای این اتفاق و رفتار را از سوی تماشاگران به شدت محکوم کرد و مدعی شد که چنین رفتارهایی قابل قبول نیست. 

1748501

ریچارلیسون نیز که از این اتفاق به شدت ناراحت و عصبانی بود، پس از بازی گفت:«تا زمانی‌که ما مدام فقط حرف بزنیم و هیچ تنبیهی در نظر نگیریم، شرایط به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد. این اتفاقات هر روز و در هر گوشه تکرار می‌شود.»
حملات نژادپرستانه به بازیکنان سیاه‌پوست و خصوصا بازیکنان برزیلی در طول چند هفته اخیر افزایش پیدا کرده است و پیش از این وینیسیوس جونیور نیز با مشکلاتی مشابه روبرو شده بود.

دیدگاه‌ها