کد خبر : 1845647 | 06 مهر 1401 ساعت 20:48 | 21.4K بازدید | 2 دیدگاه

شفاف‌سازی فدراسیون والیبال درباره تصمیم جنجالی

دبیرکل فدراسیون والیبال درباره دلیل ۳-۰ بازنده اعلام شدن مس رفسنجان برابر فولاد سیرجان توضیح داد.

شفاف‌سازی فدراسیون والیبال درباره تصمیم جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، سیدمیلاد تقوی درخصوص دیدار مس رفسنجان و فولاد سیرجان ایرانیان که با باخت انضباطی برای نماینده رفسنجان همراه شد، اظهار داشت: مس رفسنجان به خاطر عدم تسویه حساب مالی با بازیکنان و کادر فنی و عدم پرداخت بدهی‌های خود به فدراسیون اجازه شرکت در مسابقات را پیدا نکرد.

وی افزود: سازمان لیگ فدراسیون والیبال دقیقا مطابق قانون و آئین‌نامه عمل کرده و اگر بخواهیم برای یک تیم استثنا قائل شویم، نمی‌توانیم جوابگوی تیم‌های دیگر که تا پیش از آغاز مسابقات تسویه حساب کردند و همچنین بازیکنان سال گذشته این تیم باشیم.
دبیرکل فدراسیون با تاکید بر برگزاری لیگ در چارچوب قوانین گفت: یکی از وظایف اصلی فدراسیون والیبال حفظ حقوق تمامی اعضای خانواده والیبال اعم از باشگاه‌ها، بازیکنان و کادر فنی است. منطقی است در راستای حمایت بازیکنان و مربیان فدراسیون بر اجرای دقیق قانون تاکید کند.

وی در پایان افزود: از چند ماه پیش به تیم‌ها بارها اولتیماتوم دادیم که نسبت به تسویه حساب مالی با بازیکنان و کادر فنی خود اقدام کنند، ولی متاسفانه این موضوع حل نشد و در کمیته انضباطی نیز مطرح گردید و بالاخره رای کمیته انضباطی هم مبنی بر پرداخت مطالبات بازیکنان صادر شد.

تقوی تاکید کرد: بنابراین مس رفسنجان می‌بایست همانند سایر تیم‌ها بدهی‌های خود را به بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون پرداخت کند تا بتواند در لیگ برتر امسال شرکت کند. اگر این موضوع تا هفته آینده انجام نشود، از بازی بعدی این تیم هم جلوگیری می‌کنیم و با توجه به قانون مسابقات از گردونه رقابت‌ها کنار خواهد رفت. البته برخی مسائل فنی دیگر در این چند روز مطرح شده است که قاعدتا با توجه به شرایط موجود در اولویت نیست. اولویت برای فدراسیون احقاق حقوق بازیکنان و مربیان است.

هفته نخست مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (چهارشنبه ششم مهرماه) با چهار دیدار در شهرهای تهران، گرگان، یزد و اصفهان پیگیری ‌شد.
دیدار تیم‌های لبنیات هراز آمل با ایفا سرام اردکان و شهرداری ارومیه با شهرداری گنبد در هفته نخست برگزار نشد و به تعویق افتاد.

همچنین سازمان لیگ به تیم مس رفسنجان به دلیل عمل نکردن به تعهدات مالی اجازه بازی نداد و این تیم با باخت فنی سه بر صفر مقابل فولاد سیرجان ایرانیان روبه‌رو شد. در دیگر دیدارهای این هفته تیم‌های پاس گرگان، پیکان تهران، راه‌یاب ملل مریوان و هورسان رامسر موفق به شکست حریفان خود شدند.

دیدگاه‌ها