کد خبر : 1845774 | 07 مهر 1401 ساعت 22:20 | 34.9K بازدید | 5 دیدگاه

تنش بین مراکش، الجزایر و آدیداس به خاطر یک پیراهن

دولت مراکش از آدیداس خواست پیراهن‌های تیم ملی الجزایر را دوباره طراحی کند چرا که در طرح آن از نمادهای ملی مراکش استفاده شده است.

تنش بین مراکش، الجزایر و آدیداس به خاطر یک پیراهن

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه تنها چند روز از معرفی پیراهن جدید تیم ملی الجزایر می‌گذرد این پیراهن باعث ایجاد تنش بین کشورهای الجزایر و همسایه‌اش مراکش و شرکت آدیداس شده است.

مراکش آدیداس را متهم کرد که در طراحی پیراهن تیم ملی همسایه‌اش الجزایر به نمادهای میراث فرهنگی مراکشی‌ها توهین کرده است.

1748903

پیراهن جدید تیم ملی الجزایر شش روز پیش رسما از سوی اسپانسر این تیم، آدیداس، رونمایی شد. وزارت فرهنگ مراکش با انتقاد از پیراهن الجزایری‌‌ها آن را کپی‌برداری صرف از فرهنگ مراکش توصیف کرد.

وزارت فرهنگ مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد:" پیراهن تیم ملی الجزایر در واقع سرقت طرح‌واره‌هایی است که از میراث تصویری ما وام گرفته شده. ما این کپی‌برداری صرف را محکوم کرده و امیدواریم واکنش ما هر چه سریعتر جدی گرفته شود".

وزارت فرهنگ مراکش در ایمیلی برای کسپر رورستد، مدیرعامل آدیداس، از او خواست هر چه سریعتر طرحی جدید برای پیراهن تیم ملی الجزایر معرفی کند. در این ایمیل ادعا شده که در طراحی پیراهن به شکلی نادرست از نمادها و عناصر فرهنگ بومی مراکش استفاده شده است. مراکش از آدیداس خواسته حداکثر ظرف دو هفته طرح جدیدی برای پیراهن تیم ملی کشور همسایه‌اش معرفی کند.

دیدگاه‌ها