کد خبر : 1845794 | 08 مهر 1401 ساعت 10:08 | 38.6K بازدید | 19 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

مهرماه نحس و رویایی پرسپولیس و استقلال!(عکس)

یک هفته قبل از پر تماشاگرترین دربی تاریخ، پرسپولیس به گربه سیاه خود باخت و استقلال بهترین نتیجه دهه خود را رقم زد

مهرماه نحس و رویایی پرسپولیس و استقلال!(عکس)

به گزارش"ورزش سه"، هر چه قدر ماه مهر برای استقلال در سال 62 خوب پیش رفت، برای رقیب دیرینه آنها همان‌قدر خوش یمن نبود.در مهرماه سال 62، دو شکست پیاپی پرسپولیس برابر وحدت و استقلال آن‌ها را از کورس قهرمانی دور کرد تا استقلال به اولین قهرمانی خود در رقابت‌های باشگاهی تهران بعد از انقلاب اسلامی برسد.
هشتم مهر ماه سال 62 به صورت همزمان استقلال در ورزشگاه آزادی باید به مصاف دارایی می رفت و پرسپولیس باید با وحدت در ورزشگاه شهید شیرودی مسابقه می داد. هر دو بازی قبل از دربی پانزدهم مهر که پرتماشاگرترین نبرد تاریخ ایران بود برگزار می شد و از حساسیت بالایی برخوردار بود. 
در روزهایی که نتیجه اخبار بازی های تیم های مقابل تنها در دقایق پایانی از طریق بلندگو ورزشگاه ها اعلام می شد، و هیچ گونه دسترسی به نتایج نبود، استقلال موفق شد در بهترین فرم خود دارایی را با هفت گل از پیش رو بردارد. این نتیجه در حالی برای استقلال رقم خورد که کیلومترها آن طرف‌تر پرسپولیس با نتیجه دو بر یک مغلوب وحدت،  گربه سیاه آن سال‌های خود شد. 
هواداران آن روز ورزشگاه آزادی به یاد دارند بعد از گل هفتم استقلال توسط رضا نعلچگر، بلندگوی ورزشگاه نتیجه بازی پرسپولیس با وحدت را تا دقایق پایانی اعلام کرد تا هیجان در ورزشگاه آزادی به اوج برسد. نتیجه اعلامی دو بر صفر به نفع وحدت بود، هر چند قرمزها موفق شدند یکی از گل‌های خورده را توسط ناصر محمدخانی در دقایق باقی مانده جبران کنند.
یک هفته بعد در پرتماشاگرترین نبرد تاریخ فوتبال ایران، استقلال با گل پرویز مظلومی پرسپولیس را از پیش رو برداشت تا گام محکمی برای رسیدن به قهرمانی بردارد.

1748931

دیدگاه‌ها