کد خبر : 1845795 | 08 مهر 1401 ساعت 10:14 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

کسب 2 مدال نقره در اولین روز مسابقات کشتی فرنگی

تیم کشتی فرنگی ایران در روز اول مسابقات این رشته در جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان جهان، به دو مدال نقره دست یافت.

کسب 2 مدال نقره در اولین روز مسابقات کشتی فرنگی

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، رقابت‌های جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان جهان در کشور ترکیه در جریان است و تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان، در نخستین روز این رقابت‌ها صاحب دو مدال نقره شد.

بر اساس این گزارش، محمدهادی شعبانی در وزن 55 کیلوگرم در دیدار اول توانست کشتی‌گیر ترکیه را با نتیجه 4 بر 2 شکست بدهد. وی در ادامه مقابل کشتی‌گیر ترکمنستان با نتیجه 5 - 5 بازنده شد و در کشتی سوم با نتیجه 9 بر صفر بر کشتی‌گیر اوکراینی غلبه کرد. شعبانی در آخرین کشتی مقابل حریف ترکیه‌ای خود با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد و در پایان با یک امتیاز کمتر از کشتی‌گیر ترکیه‌ای به مدال نقره رسید. در این وزن کشتی‌گیران ترکیه، ایران و ترکمنستان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در وزن 63 کیلوگرم، آرمین محب ثابت در دورهای اول و دوم با نتایج 5 بر یک و 9 بر صفر، به ترتیب کشتی‌گیران اوکراینی و ترکیه‌ای را شکست داد. وی در دور سوم مقابل حریف ترکیه‌ای خود با نتیجه 10 بر 2 شکست خورد و در بازی پایانی، با نتیجه 9 بر صفر از سد حریف قزاقستانی خود گذشت. در این وزن کشتی‌گیر ترکیه طلا گرفت، آرمین محب ثابت از ایران به مدال نقره رسید و مدال برنز هم نصیب کشتی‌گیر قزاقستان شد.

همچنین امروز چهار نماینده کشورمان یعنی سجاد عباسپور در وزن 60 کیلوگرم، محمدامین جبالی‌فر در وزن 67 کیلوگرم، غلامرضا فرخی در وزن 72 کیلوگرم و مرتضی پورعیسی در وزن 77 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت.

اولین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان دانشگاه‌های جهان، از 28 شهریور تا 10 مهر ماه در شهر سامسون کشور ترکیه برگزار می‌شود و تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها