کد خبر : 1845822 | 08 مهر 1401 ساعت 13:25 | 905 بازدید | 0 دیدگاه

اعزام جودوکاران نابینا و کم‌بینا به جهانی باکو

رییس انجمن جودو نابینایان و کم بینایان گفت: تنها کسانی به مسابقات جهانی باکو اعزام می‌شوند که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند.

اعزام جودوکاران نابینا و کم‌بینا به جهانی باکو

به گزارش "ورزش سه"علیرضا امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اردو آماده‌سازی جودوکاران نابینا و کم بینا برای شرکت در مسابقات جهانی باکو، اظهار کرد: مسابقات جهانی جودو نابینایان و کم بینایان ۱۲ آبان در باکو برگزار می‌شود که برای آماده‌سازی ورزشکاران و رفع مشکل حریف تمرینی، اردوی جودوکاران را در مشهد در نظر گرفتیم که این اردو از روز پنج‌شنبه ۷ مهر با حضور ۸ ورزشکار آغاز شده و به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت.

او گفت: در مسابقات جهانی باکو چون سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود، سعی داریم کسانی را به این تورنمنت اعزام کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند، البته این که چه تعداد ورزشکار به باکو اعزام خواهند شد بستگی به تصمیم کادر فنی دارد.

رییس انجمن جودو نابینایان و کم بینایان با بیان این که تغییر قوانین در جودو نابینایان و کم بینایان به نفع جودوکاران نابینا شده است، تصریح کرد: اگر در گذشته در حق جودوکاران نابینا در مسابقات اجحاف می‌شد، تغییر قوانین از سوی فدراسیون جهانی سبب شد تا عدالت به درستی اجرا شود و جودوکار نابینا به حقش برسد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا جودوکاران هم‌چنان با کمبود حریف تمرینی روبه‌رو هستند یا خیر؟ گفت: متاسفانه به دلیل تعلیق جودو، ورزشکاران هم‌چنان با مشکل حریف تمرینی روبه‌رو هستند و برای رفع این مشکل سعی کردیم اردوی جودوکاران را در مشهد برگزار کنیم تا با آمادگی خوبی عازم‌ باکو شوند.

دیدگاه‌ها