کد خبر : 1845963 | 09 مهر 1401 ساعت 14:18 | 24.3K بازدید | 6 دیدگاه

رجب‌زاده: یک تیم منسجم، خوب و جان‌دار می‌سازم

مدعی شدن فجر با مربی معروف چگونه رخ داد؟

مهدی رجب‌زاده می‌گوید آرامش خوبی در فجرسپاسی شیراز حاکم است و مسئولان تیم و استان حمایت لازم را از این تیم دارند.

مدعی شدن فجر با مربی معروف چگونه رخ داد؟

به گزارش "ورزش سه"، فجرسپاسی شیراز با پیروزی ۱-۰ برابر شمس آذر قزوین صدرنشین لیگ آزادگان، در پایان هفته ششم به رتبه سوم صعود کرد تا امید هواداران این تیم برای صعود دوباره به لیگ برتر زنده شود. به همین بهانه به سراغ مهدی رجب‌زاده سرمربی فجر رفتیم تا از او در خصوص شرایط این تیم سوال کنیم.

* بازیکنان تحت تاثیر رتبه شمس آذر بودند
رجب‌زاده در ابتدا درباره دیدار با فجر در هفته ششم گفت: بازی خیلی خوبی بود و تیم شمس آذر هم تیم جان‌داری بود‌ و نتایج خیلی خوبی هم گرفته بود. ما در شروع کار و در پنج دقیقه اول عملکرد خوبی داشتیم اما پس از آن تا دقیقه ۳۰ بچه‌ها تحت تاثیر صدر جدولی بودن شمس آذر قرار گرفته بودند. تاکتیک و برنامه‌های شمس آذر روی اوت دستی و ضربات ایستگاهی بود و در زمین هم هر توپی را در کناره‌ها به دست می‌آوردند، به پای بازیکن ما می‌زدند تا اوت شود اما خدا را شکر بعد از ۳۰ دقیقه، بچه‌های ما مسلط‌تر شدند و بازیسازی کردیم و دو موقعیت خیلی خوب هم روی دروازه‌ آنها ایجاد کردیم؛ یک موقعیت تک به تک داشتیم و در یک صحنه هم با کار ترکیبی، از کنار ارسال کردیم و ضربه سر زدیم که از کنار دروازه‌ بیرون رفت.

* باید حداقل هفت گل می‌زدیم
وی افزود: در نیمه دوم از ابتدا سوار بازی بودیم و گل زدیم و پس از آن باید حداقل ۶-۷ گل می‌زدیم. بچه‌ها موقعیت‌های زیادی از دست دادند؛ حریف هم انتحاری بازی می‌کرد و قصد داشت گل خورده را جبران کند اما ما هوشمندانه دفاع و توپ‌گیری می‌کردیم. ما با وجود اینکه ۱-۰ جلو بودیم، تیم‌مان را عقب نیاوردیم و جلو بازی کردیم. بچه‌‌ها به خوبی فضاها را می‌بستند و توپ‌گیری می‌کردند و آنها هم نتوانستند از بین دفاع ما عبور کنند و مدام بازی مستقیم و ارسال زودهنگام داشتند اما بچه‌ها ضدحمله می‌زدند و با پاس‌های کوتاه از بین آنها عبور می‌کردند و ۷-۸ موقعیت عالی به دست آوردیم. بچه‌ها واقعا زحمت کشیدند.

* امیدوارم بازیکنان قدر این موقعیت را بدانند 
او با تمجید از عملکرد تیمش در شش هفته ابتدایی لیگ آزادگان بیان کرد: ما تا الان بازی‌های سختی مقابل تیم‌های مدعی داشتیم اما روند رو به رشد خودمان را حفظ کردیم و با حوصله، کار کردیم تا تیم‌مان شکل گرفت و توانستیم بازی‌های خوبی را ببریم و خودمان را به بالای جدول نزدیک کنیم. کار ما تازه شروع شده و باید هوشیار و قوی باشیم تا جایگاهی را که برای آن زحمت کشیده‌ایم، با فکر اشتباه یا غرور کاذب از دست ندهیم. واقعا بچه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند و من از آنها ممنون هستم. کار کردن با این بازیکنان بسیار لذت‌بخش است و خوشحالم که امسال با این مجموعه کار می‌کنم. من به لحاظ شخصیتی و فنی کاملا از بازیکنان راضی هستم و امیدوارم شرایطی که در حال حاضر در تیم‌مان حاکم است، تداوم داشته باشد و بچه‌ها قدر این موقعیت را بدانند.

* شرایط فجر با قشقایی تفاوت دارد
رجب‌زاده در خصوص جدایی از قشقایی در فصل گذشته و تفاوت فجر با قشقایی گفت: سال قبل هم من دوست داشتم تا آخر فصل در قشقایی بمانم اما شرایط واقعا سخت بود و مشکلات زیادی وجود داشت که در نتیجه‌گیری هم تاثیر گذاشت و من در نهایت از تیم جدا شدم اما واقعا آنجا هم دلم می‌خواست بمانم و کار کنم چون تیم خوبی داشتیم و می‌توانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم. امسال شرایط کاملا متفاوت است و به لحاظ ساختاری و سازمانی شرایط بسیار خوبی داریم؛ سردار بوعلی فرمانده سپاه استان کاملا فوتبالی و پیگیر هستند و در این چند هفته، چندین بار در تمرین ما حضور پیدا کرده‌اند و مدام در تماس هستند تا تیم پیشرفت کند و به روزهای خوب خود برگردد.

* یک سهمیه لیگ یک داریم و مسئولان باید حمایت کنند
سرمربی فجر ادامه داد: در همه تیم‌ها مشکلاتی وجود دارد که طبیعت فوتبال است اما در مجموع در فجر آرامش خاصی حاکم است و آقای مفتاحی شبانه روز تلاش می‌کنند که تمام مسائل انجام شود تا ما با فراغ بال کارمان را انجام بدهیم و تمرکز داشته باشیم. خوشبختانه تا الان شرایط مهیا بوده و مسئولین استان هم چندین بار به تمرینات آمده‌ و قول حمایت داده‌اند. در حال حاضر امتیاز قشقایی هم فروخته شده و تنها یک سهمیه لیگ یک و یک سهمیه لیگ دو داریم و استان و مسئولین باید حمایت کنند که خوشبختانه تا الان قول داده‌اند که موانع و مشکلات را مرتفع کنند تا باخیال راحت مسیر را ادامه بدهیم.

* هیچکس نمی‌تواند قول صعود بدهد
رجب‌زاده در واکنش به اینکه آیا به صعود به لیگ برتر فکر می‌کند عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند بگوید که من دوست ندارم تیم به لیگ برتر صعود کند اما اینکه از الان درباره آن صحبت کنیم درست نیست. خوشبختانه از روز اولی که با مسئولان باشگاه صحبت کردیم، طرز فکر خوبی حاکم بود که واقعا من را خوشحال کرد. باشگاه بسیار منطقی و با دید باز با من صحبت کرد و من هم گفتم که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که پرچم تیم فجر بالا باشد اما قول صعود را نه تنها من، بلکه هیچکس نمی‌تواند از روز اول بدهد. لیگ یک بسیار سخت و فرسایشی است و هر مربی که قول صعود بدهد، اشتباه می‌کند و اصلا حرفه‌ای نیست. قرار ما این بوده که آینده‌نگری کنیم؛ یک هدف کوتاه مدت، یک هدف میان مدت و یک هدف بلند مدت داریم و پله پله جلو می‌رویم.

* قول دادم حریف سرسختی باشیم و موفق بودم
او افزود: بحث رده‌های پایه وجود داشت که متاسفانه پایه‌های تیم فجر از بین رفته بود و تیم امیدها که در لیگ برتر جزو تیم‌های مدعی بود، به لیگ یک سقوط کرده و سال قبل هم در حال سقوط به لیگ پایین‌تر بوده که خدا کمک کرده است و تیم جوانان هم به لیگ استان سقوط کرده است. تیم‌های پایه فجر همیشه زبانزد بودند اما در حال حاضر اوضاع خوبی ندارند که خوشبختانه با صحبت‌هایی که کردیم قرار بر این شد که این تیم‌ها را هم جمع و جور کنیم و کارهای خوبی انجام شده است و آینده خوبی پیش رو است اما مقداری زمانبر است. در بحث تیم بزرگسالان هم قول دادم که تیم خوب، منسجم و جان‌داری بسازم که در لیگ یک با تمام توان رقابت کند و حریف سرسختی باشد که خوشبختانه تا الان هم تا حدودی موفق بودیم. خیلی به آینده امیدوار هستیم و انگیزه بالایی داریم تا روز به روز پیشرفت کنیم تا ببینیم خدا چه چیزی برایمان مقدر کرده است.

* بازیکنان تیم ملی با حضور کی‌روش انگیزه گرفتند
رجب‌زاده سپس درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی گفت: من جزو کسانی بودم که مخالف حضور آقای کی‌روش بودم اما از روزی که ایشان آمدند، بچه‌ها انگیزه پیدا کردند و عملکرد خوبی مقابل اروگوئه داشتند؛ شاید کسی فکر نمی‌کرد ما برابر اروگوئه پیروز شویم و این نشان می‌دهد فوتبال مثل گذشته فاصله فاحشی ندارد و پیشرفت بازیکنانی که در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند، مشهود است و به درد تیم ما می‌خورد. در هر صورت در حال حاضر مربی تغییر کرده و باید تلاش کنیم تا تیم ملی سربلند باشد و در جام جهانی موفق شود. امسال شرایطی وجود دارد که تیم ما بتواند برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کند و این توقع زیادی هم نیست و این توانایی در تیم ملی وجود دارد.

* هواداران فجر به ما انگیزه می‌دهند 
سرمربی فجر در پایان با تمجید از هواداران این تیم گفت: هواداران تیم فجر جزو بهترین هواداران ایران هستند و همیشه اخلاق‌مدار بوده‌اند. باشگاه فجر از گذشته در زمینه اخلاق‌مداری سرآمد بوده و از قدیم این فرهنگ در هواداران هم به وجود آمده که در سکوها، بدون بی احترامی به حریف با تمام وجود تشویق می‌کنند و این یک پوئن مثبت برای هواداران ما است؛ آنها در شیراز انگیزه زیادی به ما داده‌اند و امیدوارم بتوانیم در ادامه هم دل‌شان را شاد کنیم.

دیدگاه‌ها