کد خبر : 1846027 | 09 مهر 1401 ساعت 21:28 | 169.8K بازدید | 71 دیدگاه

مرور یک جنجال؛ ریکاردو را روی نیمکت نگه دارید

ساپینتو اعصاب خود را کاملا از دست داد!

در شرایطی که اعلام خطای پنالتی به سود استقلال آنها را در موقعیت پیروزی قرار داده بود، اما عصبانیت ساپینتو باعث اخراج او شد.

ساپینتو اعصاب خود را کاملا از دست داد!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بازی استقلال و گل گهر پس از گل تساوی سیرجانی ها بدون صحنه خاصی و در شرایطی کاملا آرام دنبال می شد، ناگهان ارسال ابوالفضل جلالی به درون محوطه جریمه، باعث شکل گیری صحنه جنجالی در محوطه جریمه میزبان شد که باعث وقفه ای 5 دقیقه ای در بازی شد.

ارسال جلالی در شرایطی به حردانی رسید که امین قاسمی نژاد با ضربه ای قیچی برگردان، باعث سرنگونی بازیکن جوان استقلال شد و همین مسئله کافی بود تا سعید عرب براقی به نشانه خطای پنالتی در سوت خود بدمد. بازیکنان و نیمکت نشینان گل گهر به شدت نسبت به این تصمیم معترض بوده و معتقد بودند خطا بیرون از محوطه رخ داده است.

هر چند که تصاویر تلویزیونی نشان می داد تصمیم داور مسابقه درست بوده و خطا درون محوطه جریمه رخ داده، اما سیرجانی ها به شدت معترض بودند و با اعتراض به کمک داور، اعتقاد داشتند که تصمیم آنها اشتباه است. همزمان نیز استقلالی ها با جلوگیری از نزدیک شدن بازیکنان میزبان به داوران، سعی داشتند مانع از تغییر تصمیم عرب براقی و محمدرضا ابوالفضلی کمک داور اول بازی شوند.

1749282

در نهایت داور روی تصمیم خودش ماند و خطای پنالتی را اعلام کرد اما پیش از آنکه این ضربه زده شود، او به سمت نیمکت ذخیره های استقلال رفت و با کارت قرمز مستقیم، ریکاردو ساپینتو را از کنار زمین اخراج کرد و همین مسئله آتش خشم سرمربی پرتغالی را افزایش داد.

ساپینتو با حرکات دستانش معتقد بود او کاری انجام نداده که مستحق دریافت کارت قرمز باشد و به سمت عرب براقی حمله ور شد. همزمان نیز نیمکت نشینان استقلال از جمله بیژن طاهری و خسرو حیدری در تلاش بودند تا مانع از درگیری فیزیکی او با عرب براقی شوند.

در این لحظه، ناگهان ساپینتو به سمت نیمکت گل گهر رفت و مشخص شد هدف او، سعید الهویی کمک امیر قلعه نویی است. ظاهرا پس از اعلام خطای پنالتی به سود استقلال، او با سرمربی پرتغالی وارد درگیری های لفظی شده و همین مسئله خشم سرمربی پرتغالی را افزایش داد.

سعید الهویی نیز هم پس از اخراج و هم در پایان بازی گفت به واسطه همکاری با یک مربی پرتغالی، به این زبان آشناست و ساپینتو در طول بازی با زبان پرتغالی، به آنها فحاشی کرده است و همین مسئله باعث عصبانیت او شده است.

1749283

در نهایت میانجیگری های اطرافیان نیمکت 2 تیم و بخصوص بیژن طاهری، باعث شد تا این درگیری ها افزایش پیدا نکند و در ادامه نیز عرب براقی با یک کارت قرمز، الهویی را نیز از کنار زمین اخراج کرد تا هر 2 چهره جنجالی سیرجان، بازی را از رختکن دنبال کنند.

نکته جالب اینکه ساپینتو پیش از شروع بازی، از قلعه نویی خواسته بود که به دستیارانش اجازه اعتراض به داوری را ندهد و تنها هر 2 سرمربی از حق تیم هایشان دفاع کنند. مسئله ای که به نظر می رسد رعایت نشده است.

1749277
استارت ماجرا از اینجا زده شد. جایی که عرب براقی با یک کارت قرمز، ساپینتو را از کنار زمین اخراج کرد.
1749278
ساپینتو مدعی بود که مستحق اخراج نبوده است.
1749275
او سپس به سمت داور مسابقه حمله ور شد.
1749273
افراد کنار زمین سعی در آرام کردن او داشتند.
1749272
ولی تلاش ها بی فایده بود و ساپینتو به اعتراضش ادامه می داد.
1749279
حتی ابوالفضل جلالی نیز برای آرام کردن سرمربی تیمش وارد ماجرا شد.
1749276
بیژن طاهری و خسرو حیدری با تلاش فراوان، سرمربی تیمشان را از مهلکه جدا کردند.
1749268
ناگهان ساپینتو از دست آنها فرار کرد و به سمت نیمکت گل گهر رفت.
1749266
تلاش نافرجام طاهری برای مهار ساپینتو نیز در نوع خود جالب بود.
1749271
او مستقیما به سمت سعید الهویی رفت که با حضور بیگ زاده، طاهری و افراد کنار زمین، مانع از درگیری فیزیکی میان ساپینتو و دستیار قلعه نویی شدند.
1749267
در نهایت حضور پرتعداد افراد کنار زمین، مانع از افزایش درگیری شد.
1749274
تلاش ها برای خارج کردن ساپینتو از محل درگیری ادامه داشت.
1749269
چهره ساپینتو و نگاه غضب آلود او به سعید الهویی نیز در نوع خود جالب توجه است.
1749270
الهویی نیز با کارت قرمز داور اخراج شد تا این بلوا و آشوب، پایان یابد. البته او هنگام خروج از مسیر تونل و در راه رختکن، اعلام کرد که ساپینتو با کلمات پرتغالی به آنها فحاشی کرده است و او به واسطه آشنایی با زبان پرتغالی، متوجه صحبت های او شده است.

دیدگاه‌ها