کد خبر : 1846066 | 10 مهر 1401 ساعت 08:15 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

الهه احمدی: در ۵۰ متر وضعیت نرمالی نداریم

ملی‌پوش تفنگ گفت: وضعیت در سه وضعیت ۵۰ متر متفاوت است چون ما در این ماده فشنگی برای تمرین نداشتیم و مسلما وضعیت نرمالی نسبت به حریفان نداریم.

الهه احمدی: در ۵۰ متر وضعیت نرمالی نداریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، الهه احمدی در مورد حضور در مسابقات قهرمانی جهان و سطح این مسابقات نسبت به المپیک اظهار کرد: سطح مسابقات قهرمانی جهان از المپیک هم بالاتر است چون تیراندازان زیادی در این مسابقات شرکت می‌کنند. در المپیک در ماده بادی حدود ۵۰ نفر شرکت می‌کنند که البته همه قهرمان جهان هستند اما در مسابقات جهانی ۱۵۰ نفر حضور دارند. این نشان دهنده سنگینی مسابقات قهرمانی جهان است.

وی افزود: در هر رشته هم تنها سه یا چهار نفر سهمیه المپیک می‌گیرند. از ۱۵۰ شرکت کننده ۷۰ یا ۸۰ نفرشان مدعی و بهترین های هر کشور هستند و برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کنند. البته المپیک هیچ وقت مقابل این مسابقات بی ارزش نیست و حساسیت بالایی دارد. شاید تعداد شرکت کننده ها کمتر باشد و سنگین نباشد اما حساسیت آن بالا است.

ملی‌پوش تفنگ در ادامه در پاسخ به این سوال که ایا اصلی ترین رقبای ایران از چه کشورهایی است گفت: در این سال تنها مسابقات باکو و برزیل داشتیم و ما به دو یا سه مسابقه جام جهانی اعزام نشدیم. با توجه به رکوردهایی که در این مسابقات زده شد مشخص شد که واقعا رقبای ما آماده هستند. کما اینکه اروپایی‌ها تنها یک هفته است از مسابقات قهرمانی ۵۰ متر اروپا که سهمیه المپیک هم توزیع می‌شد بازگشته‌اند.

احمدی گفت: سطح رکوردهای حریفان بسیار بالا است. رقبای ما از آسیا کشورهای چین، کره، هند و رقبای اروپایی ما از کشورهای نروژ، دانمارک، سوییس و آمریکا (آمریکا همیشه روی سکوی المپیک است) است. مدعیان در این مسابقات خیلی زیاد هستند و باید ما تلاش خود را کنیم.

ملی‌پوش تفنگ در ادامه افزود: من در مسابقات قهرمانی جهان در ماده ۱۰ متر رقابت نمی‌کنم و در ۵۰ متر مسابقه خواهم داد. وضعیت در این ماده متفاوت است چون ما در این ماده فشنگی برای تمرین نداشتیم و مسلما وضعیت نرمالی نسبت به حریفان نداریم. آنها دائما تمرین می کنند و مسابقات زیادی شرکت می‌کنند. حتی در ایران به دلیل نداشتن فشنگ مسابقه‌ای هم در این ماده نداریم. در ماده ۱۰ متر به نظر من به رقبا نزدیک‌تر هستیم و امیدوارم که سهمیه کسب شود.   

احمدی در مورد مسابقات تیراندازی جایزه بزرگ اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات آزاد بود که سطح و کیفیت خوبی داشت. رکوردهای عالی و فینال بسیار سختی داشتیم. فینال ها مطابق با سیستم جدید مسابقات برگزار می‌شود. به نظر من مسابقات خیلی خوبی بود.

وی در ادامه گفت: مسابقه دادن خیلی خوب است. بحث کنترل استرس و قرار گرفتن در محیط همراه تپش قلب و لرزش و استرس هجوم افکار مختلف در ذهن غلبه کند تا بهترین شلیک را داشته باشد. هر مسابقه قبل از مسابقات هدف خیلی کمک کننده است و خداراشکر کمک بسیار بزرگی بود.

دیدگاه‌ها