کد خبر : 1846108 | 10 مهر 1401 ساعت 12:19 | 55.5K بازدید | 8 دیدگاه

مشکلات ناشی از گاز اشک‌آور و تنگی نفس

دلیل فاجعه تلخ انسانی در اندونزی فاش شد

در جریان فاجعه تلخ انسانی در اندونزی 127 نفر جان خود را از دست دادند.

دلیل فاجعه تلخ انسانی در اندونزی فاش شد

به گزارش "ورزش سه"، رئیس بیمارستان عمومی منطقه‌ کانجوروهان(RSUD)، دکتر بابی پرابوو، فاش کرد که شنبه شب صدها نفر در فاجعه ورزشگاه کانجوروهان، کشته شده‌اند.

به گفته این رئیس بیمارستان، بر اساس مشاهدات انجام شده، اکثر مصدومانی که به بیمارستان عمومی کنجوروهان منتقل شده‌اند، به دلیل ضربه، قرار گرفتن زیر دست و پا و سپس تنگی نفس این اتفاقات تلخ برای‌شان رخ داده است.

1749450

دکتر پرابوو در این باره گفت: "بسیاری از این مشکلات و تلفات به خاطر کمبود اکسیژن اتفاق افتاده چون احتمالا افراد تحت تاثیر دود بیش از حد موجود در فضا قرار گرفته بودند."

البته این پزشک تاکید کرده که با وجود ارائه این فرضیه ها هنوز به تحقیق جدی و مفصل نیاز است تا علت اصلی مرگ قربانیان مشخص شود. او گفت: "این قضیه از یک مجموعه اتفاقات آب خورده است. مشکلات تنفسی ناشی از دود، سپس زیر دست و پا رفتن و کمبود اکسیژن دلایل این فاجعه بوده است. این چیزی است که ما بعدا آن را با یک سری تحقیق و معاینات به اثبات خواهیم رساند. بعدها گزارشاتی در این زمینه ارائه خواهیم داد."

1749451

در همین حال، یکی از بازماندگان این فاجعه، ریان دوی کاهیونو (22 ساله) ساکن منطقه کادمانگان که دچار شکستگی استخوان دست راست شد، گفت: "پس از سقوط هواداران دیگر زیر دست و پا له شدم تا اینکه استخوانم شکست. در آن زمان در جایگاه شرقی بودم. من با نامزد خود در استادیوم بودم اما هنوز نمی‌دانم او کجاست."

همچنین مالانگ پلرستا، رئیس پلیس منطقه بعد از افشای کشته شدن 127 نفر در این فاجعه اعلام کرد که دو نفر از این قربانیان اعضای پلیس بوده‌اند. 34 نفر در خود استادیوم بلافاصله جان خود را از دست دادند و 93 نفر هم در بیمارستان این اتفاق برای‌شان رخ داد.

1749456

همچنین بر اثر این ناآرامی‌ها به 13 خودرو خسارت وارد شد. در مجموع 10 خودرو نیز خودروهای خدمات پلیس هستند. در حالی که دو خودروی دیگر خودروهای شخصی هستند. این در حالی است که 180 نفر همچنان تحت مراقبت های ویژه در بیمارستان هستند.

پلیس برای کنترل شورش‌کنندگان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد و هواداران به خاطر گاز اشک‌آور وحشت کردند و هرج‌ومرج در سکوها بیشتر شد. آنها دویدند تا راه خروجی را پیدا کنند، اما خروجی شلوغ شده بود زیرا هواداران به خاطر گاز اشک‌آور وحشت کرده بودند.

1749453

یکی از حاضران نجات یافته در این‌باره گفت: "بسیاری از مادران، افراد مسن و بچه‌های کوچک درمانده به نظر می‌رسند. آن‌ها آن‌قدر قوی نیستند که به جمعیت بپیوندد تا از استادیوم خارج شوند. به نظر می رسد در اثر اصابت گاز اشک‌آور در حال خفگی هستند. همه خروجی‌ها پر بود و ترافیک ایجاد شده بود.

1749454

شرایط بیرون از ورزشگاه کنجوروهان بسیار متشنج است. بسیاری از هواداران روی زمین دراز کشیده بودند، جیغ می‌زدند و زنان گریه می کردند. طرفداران خونین، ماشین‌هایی با شیشه‌های شکسته، فحاشی و خشم."

1749455

دیدگاه‌ها