کد خبر : 1846128 | 10 مهر 1401 ساعت 14:17 | 23.9K بازدید | 11 دیدگاه

استقلال در فرم قهرمانی؛ برد در روز نه‌چندان خوب

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای قهرمانی در هر تورنمنت فرسایشی به خصوص در ایران، پیروزی در مسابقاتی است که دو تیم بازی نزدیکی را تجربه می‌کنند.

استقلال در فرم قهرمانی؛ برد در روز نه‌چندان خوب

به گزارش "ورزش سه" استقلال روز گذشته با پیروزی برابر گل‌گهر توانست خودش را به رتبه دوم جدول رده‌بندی برساند و به میانگین دو امتیاز از هر مسابقه هم دست پیدا کند. آبی‌ها در شرایطی روز گذشته موفق به کسب سه امتیاز شدند که گل‌گهر به عنوان یکی از تیم‌های مدعی با امیر قلعه‌نویی، این فصل سپاهان را که روی کاغذ از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ ایران محسوب می‌شود را متوقف کرده بود.
اما اگر نگاهی به نتایج استقلال و جدول رده‌بندی لیگ برتر در فصل گذشته داشته باشیم درمی‌یابیم شاگردان فرهاد مجیدی در حالی موفق به قهرمانی در لیگ بیست و یکم شدند که پرسپولیس به عنوان تیم دوم جدول هم از میانگین دو امتیاز از هربازی عبور کرده بود اما تفاوت استقلالِ مجیدی با پرسپولیسِ یحیی در فصل گذشته، پیروزی‌های بیشتر استقلال در بازی‌های نزدیک بود. جایی که برای مثال استقلال فصل گذشته ذوب‌آهن، گل‌گهر، تراکتور و فجر سپاسی را در شرایطی در تهران شکست داد که اختلاف بسیار کمی از نظر تعداد موقعیت برابر این حریفان داشت و بعضا درصد مالکیت و موقعیت کمتری هم نسبت به آنها داشت.
آبی‌ها در این فصل زیر نظر ساپینتو اغلب با بازی مالکانه موقعیت و درصد مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریفانش داشتند و در مسابقاتی که پیروز نشدند هم از این نظر آمار بدی نداشتند، اما روز گذشته برابر گل‌گهر مالکیت کمتری داشت و به خصوص در نیمه دوم فرصت خاص گلزنی‌ای هم پیدا نکرد اما در نهایت توانست برابر یک تیم مدعی، سه امتیاز بسیار مهم را دشت کنند و اوضاع خودشان را در جدول بهبود ببخشند تا یکی از لازمه‌های تیم‌های قهرمان که همان بردن در روز بد یا روز نه‌چندان خوب است را دوباره بدست بیاورند.

1749507

دیدگاه‌ها