کد خبر : 1846159 | 10 مهر 1401 ساعت 19:04 | 33.6K بازدید | 2 دیدگاه

جدول لیگ به حالت پیش‌فرض بازگشت

هوادار 1- سپاهان 2؛ پورقاز از بیخ گوش مورایس گذشت!

شاگردان مورایس پس از چهار هفته دوباره به برتری رسیدند و در جمع سه تیم بالانشین قرار گرفتند.

هوادار 1- سپاهان 2؛ پورقاز از بیخ گوش مورایس گذشت!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر هوادار در ورزشگاه دستگردی میزبان سپاهان اصفهان بود. سپاهانی‌ها با ترکیبی متحول شده و دور از انتظار پا به زمین مسابقه گذاشتند اما تا به خودشان بیایند دروازه رشید مظاهری فرو ریخت.

ارسال محمد میری و ضربه آرام و تمام کننده محمدجواد محمدی در همان دقایق ابتدایی سبب شد بازی مهیج‌تر دنبال بشود. پس از این گل سپاهانی‌ها هجومی‌تر شدند و توانستند در دقیقه ۲۵ با ارسال رضاییان و ضربه سر شیرجه‌ای نورافکن بازی را به تساوی بکشانند.

درحالی که بازی هم پس از این نتیجه در نیمه اول به تعادل کشیده شده بود بی احتیاطی مدافع هوادار در دقیقه پایانی نیمه اول سبب شد سپاهان صاحب ضربه پنالتی شود و رامین رضاییان توپ را درون دروازه جای داد.

در نیمه دوم این هوادار بود که تیم برتر میدان شد و با جلو کشیدن و ارائه یک بازی خوب چند موقعیت خطرناک هم ایجاد کردند و صاحب توپ و میدان بودند اما با این حال نتوانستند کار را به تساوی بکشانند تا سپاهانی‌ها با برگشت به بازی در نیمه نخست سه امتیاز ارزشمند را به دست آورند.

هفته هفتم لیگ برتر/ یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۱۷/ ورزشگاه دستگردی (پاس قوامین)/ بدون تماشاگر

ترکیب هوادار:
مهرداد طهماسبی، امیرحسین پورمحمد، عزت پورقاز، محمدجواد محمدی(۷۵- رضا مغانلو)، بابک مرادی(۴۶-حسین صادقی)، محسن سفیدچغایی(۶۳-معین عباسیان)، مهدی عبدی(۴۶-فریبرز گرامی)، نیما انتظاری، محمد میری(۶۳- مهدی مهدی‌خانی)، فرزاد جعفری، محمد چهارمحالی
سرمربی: ساکت الهامی

ترکیب سپاهان:
رشید مظاهری، رناتو سیلویرا، مسعود ریگی، محمدرضا حسینی (۷۵- شهریار مغانلو)، رامین رضاییان، امید نورافکن، عیسی مرادی، محمد کریمی(۸۲-یاسین سلمانی)، محمد دانشگر، محمد قربانی(۴۶-شهریار مغانلو)، محمد علی نژاد
سرمربی: ژوزه مورایس

🟨اخطارها:
سپاهان: عیسی مرادی (31) رامین رضائیان (42) محمد قربانی (69) رشید مظاهری (90+9)
هوادار: محمدجواد محمدی(۵۸)

شرح گل:
هوادار یک- سپاهان صفر (دقیقه ۶: محمد جواد محمدی): روی یک ضربه ایستگاهی از سمت راست خط دفاعی سپاهان، با ارسال توپ توسط هواداری‌ها در شش قدم، مدافعین سپاهان به اشتباه افتادند و توپ با ضربه آرام محمدی به گل اول تبدیل شد.
هوادار یک - سپاهان یک (دقیقه ۲۵: امید نورافکن): رامین رضاییان توپ را از سمت راست خط هجومی سپاهان ارسال کرد و امید نورافکن نزدیک نقطه کرنر با یک ضربه سر شیرجه‌ای حساب کار را مساوی کرد.
هوادار یک - سپاهان دو ( دقیقه ۳+۴۵: رامین رضاییان): علی نژاد با نفوذی سریع توانست از هوادار پنالتی بگیرد و رضاییان پشت توپ ایستاد و با شوتی محکم و دقیق سمت راست دروازه‌بان را هدف قرار داد تا دروازه هوادار برای بار دوم فرو بریزد.

⏱دقایق حساس:
دقیقه ۲۱: شوت بازیکن سپاهان با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه ٢٧: تیم فوتبال سپاهان می‌توانست روی توپ ربایی خوب محمد علی‌نژاد به گل دوم برسد ولی مهاجم سپاهان نتوانست در محوطه جریمه به کار انفرادی خود ادامه بدهد و این موقعیت از دست رفت.
دقیقه ٣۴: شوت سرکش محمدرضا حسینی در موقعیتی تک به تک با مهرداد طهماسبی راهی اوت شد تا بدین ترتیب بهترین موقعیت دو تیم تا این دقیقه از مسابقه از دست رفته باشد.
دقیقه ۴۵: امیرحسین پورمحمد با تکلی بلند محمد علی نژاد را سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را برای سپاهان نشان دهد.
دقیقه ۵۳: روی پاس عمقی فرزاد جعفری موقعیت مناسبی برای محمدجواد محمدی به وجود آمد اما پاس عرضی این بازیکن به هم‌تیمی نرسید تا این فرصت از دست برود.
دقیقه ٩٠: بهترین موقعیت هوادار توسط پورقاز از محوطه شش قدم و از دهانه دروازه خالی به بیرون زده شد.

🥇بهترین بازیکن: محمد علی‌نژاد
رامین رضاییان مدافع راست سپاهان و همچنین محمد علی نژاد وینگر طلایی‌پوشان بهترین بازیکنان سپاهان در این بازی بودند. رامین پاس گل اول را ارسال کرد و گل دوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و علی نژاد علاوه بر گرفتن پنالتی منجر به پیروزی سپاهان، در طول مسابقه نیز تنها بازیکن خطرناک تیمش بود.

📌اتفاق ویژه:
در شرایطی که سپاهان احتیاج زیادی به سه امتیاز این بازی داشت، غفلت بازیکنان و بازی بی مسئولیت چهره‌هایی که به عنوان یار تعویضی به زمین آمدند؛ می‌توانست این پیروزی را با یک تساوی خارج از خانه عوض کند و سرمربی پرتغالی سپاهان باید برای این شکل بازی و رفتار بی مسئولیت برخی از بازیکنانش، چاره‌ای بیاندیشد.

🔴*حواشی:
*برای اولین بار در این فصل مهرداد طهماسبی در چارچوب دروازه هوادار قرار گرفته است.
*محمدجواد محمدی بار دیگر موفق شد در یک بازی مهم برای هوادار گل بزند.
*سپاهان با یک ترکیب دگرگون شده پا به زمین گذاشت اما خیلی زود غافلگیر شد.
*محمد کریمی در غیاب پیام نیازمند بازوبند کاپیتانی سپاهان را در اختیار داشت.
*بازیکنان پس از گل‌های نیمه اول خوشحالی نکردند.
*در شروع نیمه دوم هوادار بازی را هجومی‌تر آغاز کرد اما نتوانست خطرات جدی تا دقیقه ۶۰ روی دروازه مظاهری ایجاد کند.
*داریوش شجاعیان که روی سکوها حضور دارد و با حرارت زیادی بازی را دنبال می کرد در دقیقه ۶٣ با یکی از افراد یگان ویژه که به او تذکر داد تا صدایش را پایین بیاورد؛ برای ثانیه هایی دچار درگیری لفظی شد.
*در دقیقه ۶۵ بازیکنان هوادار روی یک صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و معتقد بودند روی ارسالی که داشتند توپ به دست مدافع سپاهان برخورد کرده است.
*در دقیقه ٧٣ باز هم برخورد دیگری میان مدافع سپاهان و مهاجم هوادار رخ داد که بازیکنان تیم میزبان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند. این موضوع با اعتراض ساکت الهامی مواجه شد که داور مسابقه الهامی، سرمربی هوادار را با کارت زرد جریمه کرد.
*ساکت الهامی که در طول مسابقه تمایلی به آمدن کنار خط نداشت در بیست دقیقه پایانی خودش کنار خط طولی آمد و بازیکنان تیمش را هدایت می‌کند.
*پس از خروج محمد کریمی بازوبند کاپیتانی توسط نورافکن به رشید مظاهری سپرده شد.

دیدگاه‌ها