کد خبر : 1846216 | 10 مهر 1401 ساعت 21:14 | 73.2K بازدید | 25 دیدگاه

اخباری میدان‌دار وقفه‌ای که سه امتیاز ارزید

هیاهوی پنج دقیقه‌ای برای ناکار کردن ترابی! (عکس)

هر چقدر که بازی پرسپولیس و تراکتور آرام دنبال می شد، در دقایق پایانی با سوت بحث برانگیز موعود بنیادی فر به جنجال کشیده شد.

هیاهوی پنج دقیقه‌ای برای ناکار کردن ترابی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقاتی که روز گذشته و در دیدار میان استقلال و گل گهر رخ داده بود، عینا در پرسپولیس و تراکتور نیز تکرار شد. اعلام یک خطای پنالتی در ثانیه های پایانی به سود تیم بزرگ پایتخت که جنجال های زیادی را در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی به پا کرد، البته با این تفاوت که خطای قاسمی نژاد به روی حردانی به درستی اعلام شد (طبق نظر کارشناسان داوری) ولی روی پنالتی به دست آمده برای سرخپوشان، جای شک و شبهه وجود دارد.

در شرایطی که به مانند دیدار روز گذشته در سیرجان، مسابقه حساس امشب نیز در استادیوم آزادی به آرامی و به دور از حاشیه دنبال می شد، ناگهان سوت موعود بنیادی فر داور مسابقه، همه چیز را به هم ریخت. او سرنگونی مهدی عبدی را خطای سیدمحمد حسینی تشخیص داد و همین مسئله باعث تنش در درون و کنار زمین شد.

بازیکنان و کادرفنی تراکتور به شدت نسبت به تصمیم قاضی میدان معترض بودند و همین مسئله باعث وقفه در بازی شد. از دقیقه 83:12 که داور به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید، بازی تا دقیقه 88:02 که موعود بنیادی فر دستور زدن ضربه پنالتی را صادر کرد، بازی متوقف شده بود.

ارسال سعید صادقی به روی محوطه جریمه، با ضربه سر مهدی عبدی همراه شد ولی داور باتجربه میدان، خطای حسینی را تشخیص داد و یک ضربه پنالتی را به سود پرسپولیس اعلام کرد که مهدی ترابی پشت این ضربه ایستاد و آن را از دست داد.

هر آنچه که در 5 دقیقه جنجالی استادیوم آزادی رخ داد را در 20 عکس مرور می کنیم:

1749666
عکس اول: همه چیز از اینجا شروع شد. زمانیکه سعید صادقی با نگاه به محوطه جریمه، توپ را برای استفاده مهاجمان تیمش ارسال کرد.
1749667
عکس دوم: مهدی عبدی در حال نگاه به توپ است و خودش را برای زدن ضربه نهایی، آماده می کند. سیدمحمد حسینی نیز در پشت این بازیکن مستقر است. در این تصویر چیزی به وضوح مشخص نیست ولی گویا دست حسینی روی پشت عبدی قرار دارد ولی از فشار زیادی برخوردار نیست.
1749668
عکس سوم: عبدی با پرشی، ضربه سرش را می زند و توپ به بیرون می رود. اما ثانیه هایی بعد، موعود بنیادی فر به نشانه خطای پنالتی در سوت خود می دمد.
1749670
عکس چهارم: این آخرین فریمی است که بنیادی فر در تصویر حضور دارد. فاصله او با صحنه زیاد است.
1749671
عکس پنجم: عبدی روی زمین سقوط می کند.
1749672
عکس ششم: حتی سیدمحمد حسینی نیز نگاهی به مهاجم پرسپولیس انداخته و از او میخواهد که بلند شود.
1749673
عکس هفتم: اما موعود بنیادی فر به نشانه پنالتی در سوت خود دمید و اخباری را به دلیل اعتراض هایش با کارت زرد روبه‌رو کرد.
1749674
عکس هشتم: اخباری به سمت نیمکت تیمش می رود و رو به آنها می گوید: No Penalty
1749675
عکس نهم: مسئله ای که خیابانی هم به آن اشاره کرد و البته صدای گلر تراکتور هم قابل شنیدن بود.
1749676
عکس دهم: چهره بهت زده قربان بردیف نیز در نوع خود جالب بود. او مات و مبهم در کنار زمین از حسین زیاری داور چهارم می پرسد که چه اتفاقی رخ داده؟!
1749677
عکس یازدهم: علیرضا بیرانوند نیز با ترک دروازه، خود را به مهلکه رساند و قصد داشت اخباری را آرام کند.
1749678
عکس دوازدهم: اما اخباری زیر بار تصمیم بنیادی فر نمی رفت و همچنان روی نظر خود مبنی بر اشتباه داور پافشاری می کرد.
1749679
عکس سیزدهم: پس از مرور صحنه های آهسته، جواد خیابانی گزارشگر بازی گفت که به نظر بنیادی فر مرتکب اشتباه بزرگی شده است.
1749681
عکس چهاردهم: در لحظاتی که بازیکنان تراکتور معترض بودند، بنیادی فر با حرکات دست به آقاجان پور گفت که عبدی را هل داده اند.
1749680
عکس پانزدهم: همزمان، دینکا آلین مربی گلرهای تراکتور در حال صحبت با اخباری بود. او همان مربی است که پرسپولیسی ها در فصل نقل و انتقالات به دنبال استخدامش بودند ولی با مخالف تراکتور، او در تبریز ماند. شاید آلین مسیر ضربه ترابی را به اخباری گفته باشد.
1749682
عکس شانزدهم: سرانجام همه چیز آماده زدن ضربه پنالتی بود. رضا اسدی برای لحظاتی زیر گوش ترابی صحبت هایی را به زبان آورد که با تذکر بنیادی فر، بازیکن فصل گذشته پرسپولیس از محوطه جریمه خارج شد.
1749686
عکس هفدهم: سرانجام مهدی ترابی ضربه اش را به سمت دروازه زد. او پیش از آن، نگاهی به اخباری انداخت ولی گلر با تجربه تراکتور دست او را خواند.
1749685
عکس هجدهم: اخباری که ترجیح داد تا آخرین ثانیه ها منتظر بماند، با واکنشی به موقع، ضربه ترابی را مهار کرد.
1749684
عکس نوزدهم: کاپیتان تراکتور با این مهار دیدنی، پیروزی را برای تیمش حفظ کرد.
1749683
عکس بیستم: و سکانس پایانی این لحظات پرتنش... اخباری که دقایقی پیش عصبی ترین شخص حاضر در ورزشگاه آزادی بود، هم تیمی هایش را به آرامش دعوت کرد و ترابی که بازنده بزرگ این دوئل بود و نتوانست تیمش را از شکست نجات دهد، با چهره ای درهم به زمین خودی بازگشت.

دیدگاه‌ها