کد خبر : 1846279 | 11 مهر 1401 ساعت 10:23 | 31.5K بازدید | 6 دیدگاه

از خليل شهر تا بلگراد، ستاره‌اى که ١٠ طلا مى‌خواهد

رحمان: من بى‌رحم هستم؛ مثل پلنگ جويبار!

ستاره 20 ساله کشتی آزاد ایران می‌گوید هدف بزرگی را برای خودش در سر دارد و می‌خواهد به یک رکورد فوق‌العاده دست پیدا کند.

رحمان: من بى‌رحم هستم؛ مثل پلنگ جويبار!

به گزارش "ورزش سه"، رحمان عموزاد حالا در 20 سالگی یکی از ستاره های کشتی ایران به حساب می آید. این پسر اهل خلیل شهر یکی از شهرهای کوچک مازندران در یک خانواده کاملا ورزشی و با سه برادر کشتی‌گیر بزرگ شده و با وجود گذشت چند روز از بازگشتش از مسابقات جهانی، به گفته خودش هنوز درگیر آمد و رفت مهمانان در خانه پدری است.
دارنده مدال طلای وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد جهان که یک نمایش درخشان در بلگراد از خود نشان داد، هدف بزرگی را در سر می پروراند؛ کسب 10 مدال طلای جهان و المپیک! رحمان همچنان از حسن یزدانی به عنوان الگوی ورزشی خود نام می برد و می گوید حتی ذره‌ای هم به پول و مسائل مالی فکر نمی کند.
در ادامه مشروح صحبت های رحمان عموزاد را در گفت‌وگو با "ورزش سه" می خوانید.

*همچنان الگویم حسن یزدانی است
من از بچگی گفتم الگوی ورزشی‌ام حسن یزدانی است. او یک پهلوان بااخلاق و اسطوره است و من خیلی دوستش دارم. البته که حسن یزدانی را خودم از بچگی دیدم و دنبالش کردم، اما از جهان پهلوان تختی هم زیاد شنیدم و امیدوارم بتوانم در مسیر او حرکت کنم.

*باید 10 طلای جهان و المپیک را بگیرم
از وقتی کشتی های حسن یزدانی را می دیدم، به خودم می گفتم من باید 10 مدال طلای جهان و المپیک بگیرم. این رویای من است و باید به حقیقت تبدیلش کنم. هیچ چیز نمی تواند مرا متوقف کند و باانگیزه جلو می روم. این مدت مردم خلیل شهر و بهشهر سنگ تمام گذاشتند و هنوز هم به خانه ما می آیند. از آن ها تشکر می کنم و امیدوارم با دعا به من انرژی مثبت بدهند تا دوباره پرچم ایران را بالا ببرم.

1749786

*تا المپیک پاریس در 65 کیلو هستم
با توجه به شرایط وزنی که داشتم، از 57 کیلوگرم به 65 کیلوگرم آمدم و فعلا قصد ندارم به وزن بالاتر بروم. تا المپیک 2024 پاریس در همین وزن هستم و بعد از آن شرایطم را می سنجم و شاید تغییر وزن دادم.

*چهار برادر کشتی‌گیر در یک خانواده
ما 4 برادر هستیم. برادر بزرگترم آقا فرشاد که 17، 18 ساله بود و وارد کشتی شد، نتوانست خیلی جدی این رشته را دنبال کند. البته در سطح مازندران قهرمانی دارد. فرزاد عموزاد دیگر برادرم است که برنز آسیا را در نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دارد. او همواره نفر دوم بوده و پشت نفراتی همچون میثم نصیری، مسعود اسماعیل‌پور و سیداحمد محمدی مانده و الان هم مربی است. محمدعلی و من دوقلو هستیم. محمدعلی هم وزن من کشتی می‌گیرد و در جوانان نفر اول ایران شد، اما در آسیا نتوانست مدال بگیرد. انشالله سال‌های آینده نیز در امیدها و بزرگسالان می‌تواند مدال بگیرد.

*شاید بعدا با برادر دوقلویم کشتی گرفتم
من و محمدعلی با یکدیگر کشتی گرفتیم، اما نه در سطح بالا. قطعا رویارویی من و او در یک سطح بالا جذاب می‌شود. شاید 5، 6 سال قبل بود که در جام رمضان و مسابقات دوستانه با هم کشتی می گرفتیم که من برنده شدم. در رده نونهالان و خردسالان روبرو شدیم و خیلی وقت است که با هم کشتی نگرفتیم. شاید این اتفاق بعدا در رده بزرگسالان رخ دهد.

*رحمان بی‌رحم به خاطر سبک کشتی‌ام است، نه اخلاقم
من لقب رحمان بی‌رحم را به خودم ندادم و همان‌طور که گفتم الگوی من حسن یزدانی و غلامرضا تختی هستند. به خاطر سبک کشتی‌ام این لقب به من داده شد؛ همان‌طور که به رضا یزدانی می گویند پلنگ جویبار. کشتی‌گیر آمریکایی سال 2018 در مسابقات جهانی به من دست نداد و بعد از آن من یک فن 4 امتیازی به او زدم. از آنجا به من گفتند رحمان بی‌رحم. البته در این دوره مسابقات جهانی هم یک کشتی‌گیر مجارستانی که روسی‌الاصل بود، کشتی را به من باخت و اعصاب درست نداشت و مرا پس زد.

1749785

*در کشتی برایم پول مهم نیست
بعد از مسابقات جهانی یک دعوتنامه از روسیه برای من و حسن یزدانی آمده است. هر کجا کادرفنی صلاح بداند، من کشتی می‌گیرم، اما برای این مسابقه فدراسیون و آقای درستکار صلاح ندانستند من بروم. 500 میلیون هم جایزه تک کشتی بود، اما من به مسائل مالی فکر نمی کنم. کشتی که همه‌اش پول نیست. ما تازه از جهانی آمدیم و فعلا باید استراحت کنم.

*امسال هم برای تیم رضا یزدانی کشتی می‌گیرم
در لیگ هم کشتی می‌گیرم. برای تیم صنایع مازندران به میدان می‌روم که سرمربی اش رضا یزدانی است. سال قبل هم با این تیم بودم. من سختی های زیادی کشیدم و خدا را شکر شرایطم نسبت به سال قبل متفاوت است. امیدوارم بتوانم در جهانی 2023 و المپیک 2024 هم طلایی شوم.

دیدگاه‌ها