کد خبر : 1846398 | 11 مهر 1401 ساعت 19:29 | 22.3K بازدید | 16 دیدگاه

سپاهان غیرقابل پیش‌بینی‎‌تر از همیشه؛

تغییرات گسترده مورایس یحیی را سردرگم می‌کند؟

سرمربی پرتغالی سپاهان در مصاف با هوادار تغییرات غیرقابل انتظاری در ترکیب 11 نفره تیمش پدیده آورده بود.

تغییرات گسترده مورایس یحیی را سردرگم می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فهرست دیدار سپاهان برابر هوادار اعلام شد شاهد تغییرلات گسترده‌‌ای در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی بود که اولین تغییر از خط دروازه  با نیمکت نشینی پیام نیازمند آغاز شده بود. 
در خط دفاعی چهار نفره سپاهان البته شاهد تغییر ویژه‌ای نبودیم و به ترتیب امید نورافکن، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر و رامین رضائیان از چپ به راست بازی کردند؛ ترکیبی تا پایان مسابقه حفظ شد و 5 تعویض مورایس در خط میانی و هجومی رخ داد.

1749968

در خط میانی سپاهان اما شاهد یک تغییر بزرگ و غیر قابل پیش بینی بودیم؛ جایی که با حضور بازیکنان سرشناسی نظیر فرشاد احمدزاده و یاسین سلمانی فرصت به محمد قربانی رسیده بود که یکی از آخرین خریدهای مورایس بود. دو نفر دیگر مسعود ریگی بودند و محمد کریمی که با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شده بود. کریمی آخرین مرتبه در مصاف با استقلال بازی کرده بود و پس از پشت سر  گذاشتن مصدومیتی چند هفته‌ای بار دیگر به ترکیب اصلی تیم بازگشت.
در خط هجومی نیز مورایس دست به یک ریسک بزرگ دیگر زده بود و عیسی مرادی را جانشین شهریار مغانلو کرده بود؛ تغییری که البته 45 دقیقه دوام داشت و در ابتدای نیمه دوم پس از آسیبی که مهاجم جوان سپاهان در دقایق پایانی نیمه اول با آن مواجه شد جای خود را به مغانلو داد. دو نفر دیگر هجومی طلایی پوشان اصفهانی در پست وینگر راست و چپ  به ترتیب محمدرضا حسینی و محمد علی‌نژاد بودند.

1749967

سپاهان البته در 6 هفته گذشته نیز تحت مربیگری مورایس با تغییراتی مدوام در ترکیب 11 نفره مشاهده شده بود، اما حضور محمد قربانی و عیسی مرادی تغییراتی بودند که به  هیچ وجه قابل پیش بینی نبودند و حالا همین موضوع کار را برای یحیی گل‌محمدی که در هفته هشتم باید در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان مقابل شاگردان مورایس بازی کند بسیار سخت خواهد کرد؛ چرا که پیش بینی ترکیب اصلی تیم رقیب یکی از مهم‌ترین برنامه های هر مربی برای از کار انداختن تاکتیک حریف و پیاده کردن تاکتیک تیم خود است.
البته ایجاد تغییرات متعدد یکی از آفت‌های سپاهان در دومین سال حضور محرم نویدکیا بود؛ موضوعی که در فصل جدید نیز طی 4 هفته پیش از تعطیلات فیفادی یکی از دلایل نتیجه نگرفتن سپاهان بود.
6 دیدار هفته هشتم رقابت های لیگ برتر در روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد و در آخرین مسابقه از ساعت 20:30 دقیقه سپاهان در ورزشگاه نقش جهان از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها