کد خبر : 1846402 | 11 مهر 1401 ساعت 19:59 | 93.6K بازدید | 43 دیدگاه

فراتر از هالند و امباپه؛ مسی خطرناک‌ترین بازیکن دنیا

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اوپتا، لیونل مسی در تیم‌هایش بیشتر از هر فوتبالیست دیگری موثر بوده است.

فراتر از هالند و امباپه؛ مسی خطرناک‌ترین بازیکن دنیا

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی که فصل گذشته عملکردی پایین‌تر از سطح همیشگی خود نشان می‌داد در فصل جاری با پیراهن پی‌اس‌جی بار دیگر در حال به نمایش گذاشتن قابلیت‌های همیشگی‌اش است.

مسی با گلها و پاس‌گلهایش یکی از ستون‌های اصلی پاری سن ژرمن در فصل جاری بوده است. اوپتا با ارائه یک بررسی آماری نشان می‌دهد که مسی در این فصل آماری بالاتر از همه فوتبالیست‌ها و از جمله ستاره‌هایی مثل ارلینگ هالند و کیلیان امباپه داشته و خطرناک‌ترین بازیکن دنیا بوده است.

آماری که مسی با آن بیگانه نیست
لئو مسی در فصل جاری با پیراهن پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین رویهم‌رفته 10 گل به ثمر رسانده و 8 پاس گل داده است. مسی امسال در زمین راحت‌تر بازی می‌کند و این نه تنها در آمار او بلکه در عملکرد کلی پی‌اس‌جی نمایان است. از زمان روی کار آمدن گالتیه به عنوان سرمربی پاریسی‌ها سبک بازی این تیم تغییر کرده و لیونل مسی در کنار نیمار و امباپه مهم‌ترین مهره‌های او در اجرای این سبک بوده است.

1749973

اوپتا می‌گوید لئو مسی در این فصل در هر مسابقه به طور متوسط 5.25 موقعیت خطرناک برای تیمش خلق کرده است. این موقعیت‌های خطرناک شامل گل‌، پاس گل و پاسها و دریبل‌هایی می‌شود که نقش مستقیمی در نتیجه بازی‌ها دارد. مسی در این آمار عملکردی بهتر از همه بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا داشته است.

با اینکه هالند در این فصل بیشتر از هر فوتبالیست دیگری نگاه‌ها را به خود جلب کرده و تا این لحظه برای سیتی 17 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل داده ولی آمار موقعیت‌های خطرناک خلق‌شده توسط او به اندازه مسی نبوده است.

مسی در 35سالگی نشان داده که همچنان از توان کافی برای درخشش در زمین‌ فوتبال برخوردار است. با اینکه مسی به احتمال زیاد بهترین گلزن دنیا در فصل جاری نخواهد بود ولی تاثیر او بر بازی تیم‌هایش همچنان تعیین‌‌کننده خواهد بود و پی‌اس‌جی و آلبی‌سلسته می‌دانند مهم‌ترین عامل برای موفقیت‌شان کسی جز لئو مسی نیست.

دیدگاه‌ها